2018-05-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
LW sitter hemma i myskläder och ska just gå och lägga sig. Vid 23.30-tiden har hon ringt och sagt godnatt till sin äldste son som bor i närheten hos pappa UW som LW har skiljt sig från. Det är nu midnatt. Mellanflickan, 15, och lillpojken, 12, sover redan - det är ju skoldag i morgon. Då ringer det på dörren! Vem kan det vara? Hon öppnar försiktigt. Men där står ju Amir, den gullige afghanen som hon träffat så ofta på flyktingboendet där hon jobbar!

Amir är förtvivlad, säger han. Han har fått sin ålder uppskriven och ska nu utvisas tillbaka hem till Afghanistan. Kan han få komma in? Han säger att han mött Jesus och blivit kristen, precis som LW. Han kommer att mördas av talibanerna om han skickas hem.

Nej, säger LW, att komma in är ingen bra idé. Barnen sover. Men vi kan ta en liten promenad. Det är varmt ute så det behövs inga extra kläder. Inte behöver jag låsa heller, promenaden ska ju inte bli så lång. Mobilen följer dock med gör säkerhets skull.

Promenaden går ned mot bullerplanket. Amir verkar lite konstig och spänd. Han svettas kraftigt och flackar med sin stirrande blick. Precis där planket viker av och tar slut i närheten av ett kraftigt buskage går det upp för LW vad det här har handlat om hela tiden, när Amir tar fram kniven...

Om vad som händer sedan vill jag tala tyst. LW tvingas ut i buskaget, våldtas skändligen och stryps till döds. Amir kan givetvis inte hålla fingrarna borta från LW:s rosafärgade Iphone 7. Den blir en fin trofé hemma på boendet i helvetesghettot Vivalla.

Nöjd och tillfreds påbörjar Amir nu cykelturen hem mot boendet. I höjd med Vivallaskogen kan han inte låta bli att ringa gode vännen Alireza på sin gamla telefon. Han berättar stolt om sina hjältedåd: våldtäkten, mordet och telefonen.

- Är du galen, utbrister Alireza. Du måste göra dig av med Mobilen! Aina kan spåra den hur lätt som helst!

Amir avslutar samtalet. Han inser att vännen kan ha rätt. Han suckar djupt och kastar den rosa mobilen i en flack båge rätt in i skogen, skakar på huvudet och trampar vidare in i natten. "Tråkigt med telefonen", tänker han.

OK, dina politiska poänger med detta inlägg är mer än uppenbara. Men, om vi bortser från det, så tror jag att mer eller mindre samtliga punkter i ditt inlägg är felaktiga. För att ta det mest tydliga, brukar du inte låsa dörren om du tar en promenad med någon du känner? Visst, barnen var hemma, men skulle du vilja att dina sovande barn väcks av en inbrottstjuv? Dessutom, inte osannolikt att någon skulle hört skrik om det skett en våldtäkt och mord i ett radhusområde. Visst, sent på kvällen, men inte så sent att alla sover. Dessutom förutsätter det att inget av barnen vaknade av att det ringde på dörren.
Citera
2018-05-20, 18:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Troligen adopterad från Syd-Korea.

Ge upp nu! Vem bryr sig helt orelevant
Citera
2018-05-20, 18:31
Medlem
Väldigt mycket Knutbyvibbar av det här fallet.
Citera
2018-05-20, 18:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, dina politiska poänger med detta inlägg är mer än uppenbara. Men, om vi bortser från det, så tror jag att mer eller mindre samtliga punkter i ditt inlägg är felaktiga. För att ta det mest tydliga, brukar du inte låsa dörren om du tar en promenad med någon du känner? Visst, barnen var hemma, men skulle du vilja att dina sovande barn väcks av en inbrottstjuv? Dessutom, inte osannolikt att någon skulle hört skrik om det skett en våldtäkt och mord i ett radhusområde. Visst, sent på kvällen, men inte så sent att alla sover. Dessutom förutsätter det att inget av barnen vaknade av att det ringde på dörren.
Glömde låsa? Motorvägen bullrar högt, så det dränker övriga ljud (trots planket)?
Citera
2018-05-20, 18:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Sista livstecknet är ett telefonsamtal som skulle skett vid 23.tiden på kvällen.
På morgonen el förmiddagen så rapporterar polisen om att hon söks-och att man misstänker att hon blivit bortförd mot sin vilja- .Så redan i tidigt skede så fanns indikationer om att hon blivit
"tagen" mot sin vilja.Någon anhörig måste ha sökt henne på förmiddagen-morgonen- och denne någon,må¨ste ha förstått att något hänt henne. Hennes bostad spärrades av i tidigt skede.
Kan inte skolan ringt om ungarna inte kom. Hon kanske var noga att anmäla om de var sjuka. Så när hon inte svarade kanske de ringde pappan. Eller honom direkt om det var hans nummer de hade till målsman.
Citera
2018-05-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
På vilket sätt utgör den frågan skitsnack?

BO hette Choon Shil i mellannamn, var adopterad från Asien och växte upp i Norrköping. Hon har även en adoptivbror som är tre år yngre.

Du har haft konto här i 10 år, och det här är ditt första inlägg. Ska vi tolka det som att du sitter på förstahandsinformation i ärendet?

Vad spelar det för roll hur länge jag haft mitt konto?

Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.
Citera
2018-05-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Glömde låsa? Motorvägen bullrar högt, så det dränker övriga ljud (trots planket)?

Motorvägen var knappt trafikerad så den dränkte inga ljud, det kan jag intyga.
Citera
2018-05-20, 18:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ge upp nu! Vem bryr sig helt orelevant
Inte alls orelevant. Gärningsmannen kan ju vara någon som ogillar asiater? Ogillar "icke-svenskar"? Dessutom har forskning visat att adopterade har fler psykiska problem än icke-adopterade. Kan också ha påverkat brottsförloppet på något sätt.
Citera
2018-05-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Extremt osannolikt att hon glömde att låsa. Tror inte motorvägen låter så mycket att det dränker allt annat, så byggs inte bostadsområden, dessutom är den inte väldigt trafikerad sent på kvällen. Men visst, det är inte helt självklart att någon hade hört om det hänt något utomhus den tiden på dygnet.
Citera
2018-05-20, 18:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
De senaste åren har för mycket arbete lagts på Kyrkorna och andra snälla människor som vill hjälpa. Vilka som bär huvudansvaret för detta tror jag vi vet nu..Kyrkor ska inte syssla med för mycket hjälpverksamhet, då blir det fel. Kyrkornas uppgifter ska väl vara traditionella. Troligen råkade Lena ut för en förfördelad människa som trodde att just hon bar ansvar för ev. svårighet i asylärende. Eller om det var svartsjuka. Vi får vänta på vad polisutredningen kommer fram till.

Det där kanske har med att den sekulära världen mer gått in i den kyrkliga. Den ska demokratiseras. Det kanske inte ärså att prästerna "inte orkar" ta sig an traditionella prästuppgifter som själavården utan att politiker i kyrkans styre inte kunnat hålla fingrarna i styr.

Mycket hjälpverksamhet läggs väl på församlingarna för det man tror att det finns gott om pengar fast mycket av tillgångarna snarare kostar.
Citera
2018-05-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan

Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.

Så du har hört skrik, som har kommit från där hon hittades, och inte från hållet där hennes bostad ligger?
Citera
2018-05-20, 18:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan

Intressant. Tack för att du delar med dig.

Då blev hon säkert hotad med något för att följa med? Annars borde hon ha låst om hon skulle gå ut med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in