2018-05-20, 17:55
  #1117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Nej mannens sexualitet är visuell. Varför tror du så många kvinnor gör sig fina? Sluta nu projicera så blir det bra.
Jag projicerar inte, gullet, men tack i alla fall för att du tog dig tid till att svara med intetsägande självklarheter.
2018-05-20, 18:04
  #1118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Nja, män med högt IQ brukar ha svårare att attrahera kvinnor och i modern västerländsk kultur har det gått så långt att män med högt IQ är direkt associerat med osexighet. Ta till exempel hur intelligenta män framställs i amerikansk film och TV, som killarna i Big Bang Theory, extremt högt IQ men oskulder som inte hade lyckats få en kvinna i säng ens om deras liv hängde på det. Eller hur killar som är plugghästar i high school-filmer ses som okyssta töntar.

What?

nee det du beskriver är nördar?
och alltså intelligens, bara för att de beskrivs via tramsiga klischéer i kulturen, är ju inte bundet till varken nördighet eller fulhet ex. i vekligheten.
Utan det är ju en helt fri faktor.

Sen är det ju inga varken män eller kvinnor som står där med ett IQ test i högst hugg då de ska ut och ragga.

Jag kan garantera dig, dyrt och heligt, att jo kvinnor gillar intelligenta killar. Finns inget motsvarande fördomar där som denna tråd beskriver omvänt. Klipskt huvud är ett plus.

Den fördomen som motsvara denna är nog i sånt fall mer att där kan finnas kvinnlig fördomar mot blyga/ osäkra män. ( och då är vi tillbaka till nörden)

En Lady Di i unga år hade inte haft samma chans om hon varit man.
2018-05-20, 18:05
  #1119
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och här demonstrerar du just din dumhet....
Frågan är inte hatar män fula kvinnor, utan TS är varför hatar män intelligenta kvinnor.
Eller försöker du hävda att män hatar alla kvinnor de inte vill ha sex med?
Det jag försöker få dig att förstå, är att problemet inte är "intelligenta kvinnor", utan snarare, fula kvinnor. Det är sällan en kvinna är både vacker OCH intelligent. Du är tydligen för korkad för att förstå detta. Det säger väl sig självt eller, att kvalitet är ovanligare än kvantitet? Intelligens är ett kvalitetattribut, precis som skönhet. Vi män vill ha de absolut vackraste och bästa kvinnorna, alltså helt enkelt gifta oss och bilda familj med den vackraste och mest intelligenta kvinnan. Problemet är att både intelligenta och vackra kvinnor är ovanliga, och det är sällan dessa två attribut klickar i en och samma kvinna, så i de flesta fall har vi helt enkelt bara vackra kvinnor att gå efter, därav är vi "ointresserade" av intelligenta kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är en direkt fysisk omöjlighet för en man respektera en kvinna om hon inte är "fuckable"? eller?
I sånt fall vad säger det om män?
Nej då, vi kan ha stor respekt för intelligenta och fula kvinnor, om de nu har gjort sig förtjänta av den respekten. Men bara för att vi kan respektera intelligenta kvinnor betyder det liksom inte att vi vill knulla med dem.

Jag vet att sådana här självklarheter är svåra för dig att förstå, du är trots allt kvinna, och tredimensionellt, objektivt och originellt tänkande är inte er starkaste sida

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
är inte genier vi pratar om utan intelligenta människor.
Okej, men även intelligenta kvinnor är ovanliga. Har du någonsin gjort en analys av den genomsnittliga kvinnan? Det är knappast stora tänkare inom denna kategori. Den genomsnittliga kvinnan är en mainstreamtänkare, iPhoneanvändare, iGnorant iDiot som bara har klackskor och fake naglar på huvudet, och som inte fattar någonting utöver att slänga bort alla sina pengar på sig själv i form av smink, kläder, spabehandlingar, fot- och nagelmanikyr osv. Detta eftersom den genomsnittliga kvinnan är ointresserad av hur världen fungerar, eftersom hon saknar intelligensen för att förstå komplicerade, avancerade ämnen som astronomi, biologi, mjukvara, hårdvara, programmering osv. Givetvis finns det intelligenta, nördiga kvinnor, men dessa är en raritet som sagt var.

När jag konstaterar detta, då "hatar" jag inte intelligenta kvinnor, utan det är helt enkelt bara en objektiv, seriös och ärlig analys av kvinnor. Det finns liksom en anledning till att ytterst få kvinnor är seriösa, hardcore datornördar, som bygger deras egna datorer, som exempel; kvinnor är inte särskilt tekniskt lagda.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ta nu din lilla bild och dra ett streck uppåt vid IQ 100 som är medel och mät mängden av kvinnor respektive män till höger om denna linje alltså IQ över medel...ungefär lika mycket massa där eller hur?
Nå? vad säger det dig?
"Ungefär lika" är distributionen av intelligens, men faktum är att enligt det diagrammet, så är män helt enkelt intelligentare än kvinnor. Detta backas upp av intelligensforskning:
The thesis that among adults males have a higher mean IQ than females and perform better at university is examined for Ireland. Evidence is presented from the Irish standardisation sample of the Differential Aptitude Test that among 17–18 yr olds males have a higher mean IQ by 2.60 IQ points. Performance at Irish universities is also examined for approximately 7000 graduates over the years 1991–1993 and it was found that males obtained a significantly greater proportion of first class degrees. It is proposed that the sex difference in mean IQ explains the difference in examination performance.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0191886996000025
^^ Detta är ändå på universitetsnivå, där kvinnor har det lättare eftersom de har kvoterats in osv. Att män överlag har ett genomsnitt på 5 IQ poäng högre än kvinnor, det innebär helt enkelt att män är intelligentare än kvinnor. Fakta
2018-05-20, 18:11
  #1120
Medlem
rostigamazons avatar
Intelligenta kvinnor , är det detsamma som plugghästar ? Jag skulle kunna vara ihop med en tjej som har några VM-titlar i schack.
2018-05-20, 18:12
  #1121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det jag försöker få dig att förstå, är att problemet inte är "intelligenta kvinnor", utan snarare, fula kvinnor. Det är sällan en kvinna är både vacker OCH intelligent. Du är tydligen för korkad för att förstå detta. Det säger väl sig självt eller, att kvalitet är ovanligare än kvantitet? Intelligens är ett kvalitetattribut, precis som skönhet. Vi män vill ha de absolut vackraste och bästa kvinnorna, alltså helt enkelt gifta oss och bilda familj med den vackraste och mest intelligenta kvinnan. Problemet är att både intelligenta och vackra kvinnor är ovanliga, och det är sällan dessa två attribut klickar i en och samma kvinna, så i de flesta fall har vi helt enkelt bara vackra kvinnor att gå efter, därav är vi "ointresserade" av intelligenta kvinnor.

Nej då, vi kan ha stor respekt för intelligenta och fula kvinnor, om de nu har gjort sig förtjänta av den respekten. Men bara för att vi kan respektera intelligenta kvinnor betyder det liksom inte att vi vill knulla med dem.

Jag vet att sådana här självklarheter är svåra för dig att förstå, du är trots allt kvinna, och tredimensionellt, objektivt och originellt tänkande är inte er starkaste sida

Okej, men även intelligenta kvinnor är ovanliga. Har du någonsin gjort en analys av den genomsnittliga kvinnan? Det är knappast stora tänkare inom denna kategori. Den genomsnittliga kvinnan är en mainstreamtänkare, iPhoneanvändare, iGnorant iDiot som bara har klackskor och fake naglar på huvudet, och som inte fattar någonting utöver att slänga bort alla sina pengar på sig själv i form av smink, kläder, spabehandlingar, fot- och nagelmanikyr osv. Detta eftersom den genomsnittliga kvinnan är ointresserad av hur världen fungerar, eftersom hon saknar intelligensen för att förstå komplicerade, avancerade ämnen som astronomi, biologi, mjukvara, hårdvara, programmering osv. Givetvis finns det intelligenta, nördiga kvinnor, men dessa är en raritet som sagt var.

När jag konstaterar detta, då "hatar" jag inte intelligenta kvinnor, utan det är helt enkelt bara en objektiv, seriös och ärlig analys av kvinnor. Det finns liksom en anledning till att ytterst få kvinnor är seriösa, hardcore datornördar, som bygger deras egna datorer, som exempel; kvinnor är inte särskilt tekniskt lagda.

"Ungefär lika" är distributionen av intelligens, men faktum är att enligt det diagrammet, så är män helt enkelt intelligentare än kvinnor. Detta backas upp av intelligensforskning:
The thesis that among adults males have a higher mean IQ than females and perform better at university is examined for Ireland. Evidence is presented from the Irish standardisation sample of the Differential Aptitude Test that among 17–18 yr olds males have a higher mean IQ by 2.60 IQ points. Performance at Irish universities is also examined for approximately 7000 graduates over the years 1991–1993 and it was found that males obtained a significantly greater proportion of first class degrees. It is proposed that the sex difference in mean IQ explains the difference in examination performance.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0191886996000025
^^ Detta är ändå på universitetsnivå, där kvinnor har det lättare eftersom de har kvoterats in osv. Att män överlag har ett genomsnitt på 5 IQ poäng högre än kvinnor, det innebär helt enkelt att män är intelligentare än kvinnor. Fakta

och det jag försöker få dig att fatta att tråden handlar inte om utseende!
Vill du diskutera det så skapa en egen tråd, eller välj någon ur högen.

det finns inget samband med att intelligenta kvinnor skulle ha ett speciellt utseende.
Detta är enbart gamla tradiga fördomar.

Vidare så är heller inte intelligens liksom direktkopplat till teknik eller datorer, allright?
Finns andra intressen/ yrken i denna värld som kräver intelligens...Föstår att det aldrig slagit dig, men så är det faktiskt.

Sen vad du har för åsikter om kvinnor...vet du? jag kan inte bry mig mindre faktiskt.

Jag tycker du avslöjat dig som tillräckligt blåst redan.
2018-05-20, 18:15
  #1122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Genier hittar du överlag betydligt oftare bland män. Det är med andra ord mycket ovanligt med 140+ IQ kvinnor. Och eftersom vi faktiskt vill kunna bli kära i kvinnorna vi dejtar, är ett vackert, behagligt kvinnoansikte, mycket viktigt för oss män. Hur vanligt tror du att det är med kvinnor som har 160 i IQ och ser ut som Denise Richards i hennes ungdom? Retorisk fråga.
Genier är ovanliga överhuvudtaget, det är inte som att var och varannan man är ett geni. När du talar om en intelligent kvinna, talar du geni då?? Tycker du att du själv är intelligent och hur långt över 140 tror du att du själv ligger i iq? Ja det är klart att det är ovanligt med kvinnor som har över 160 i iq (typ en på miljonen) och ser ut som Denise Richards i sin ungdom... hur kan du tycka att det faktumet har en poäng??
2018-05-20, 18:17
  #1123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Genier är ovanliga överhuvudtaget, det är inte som att var och varannan man är ett geni. När du talar om en intelligent kvinna, talar du geni då?? Tycker du att du själv är intelligent och hur långt över 140 tror du att du själv ligger i iq? Ja det är klart att det är ovanligt med kvinnor som har över 160 i iq (typ en på miljonen) och ser ut som Denise Richards i sin ungdom... hur kan du tycka att det faktumet har en poäng??

han gör tydligen det...


Här har jag rotat fram 10 kvinnliga genier just...

https://listsurge.com/top-10-women-with-highest-iq-in-the-world/

en majoritet fruktansvärt fula människor onekligen, man uthärda ju inte titta på dem ens...
2018-05-20, 18:24
  #1124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
What?

nee det du beskriver är nördar?
och alltså intelligens, bara för att de beskrivs via tramsiga klischéer i kulturen, är ju inte bundet till varken nördighet eller fulhet ex. i vekligheten.
Utan det är ju en helt fri faktor.

Sen är det ju inga varken män eller kvinnor som står där med ett IQ test i högst hugg då de ska ut och ragga.

Jag kan garantera dig, dyrt och heligt, att jo kvinnor gillar intelligenta killar. Finns inget motsvarande fördomar där som denna tråd beskriver omvänt. Klipskt huvud är ett plus.

Den fördomen som motsvara denna är nog i sånt fall mer att där kan finnas kvinnlig fördomar mot blyga/ osäkra män. ( och då är vi tillbaka till nörden)

En Lady Di i unga år hade inte haft samma chans om hon varit man.

Men varför har högt IQ hos män i kulturen blivit så intimt förknippat med osexiga egenskaper, som det du kallar nördighet? Om nu högt IQ vore en sexig egenskap är det ju märkligt att kulturen ser högt IQ som sammanvävt med osexiga egenskaper. Alltså gott om fördomar i vår kultur mot män med högt IQ.

På vilket vis gillar kvinnor män med högt IQ? Vad med det höga IQ:t gör en man mer intressant?

Ett exempel från verkligheten är att asiatiska män har högre IQ än andra män. Men är enligt amerikanska studier mindre åtråvärda bland kvinnor jämfört med andra män. Och asiatiska kvinnor är den grupp i USA som oftast väljer bort män från sin egna grupp.

Högt IQ gör att man har större chans att bli bra på sådant som matematik, naturvetenskap och teknik. Men att diskutera sådana ämnen med vanliga kvinnor riskerar bara att tråka ut dem. Tråkig = osexig.
2018-05-20, 18:27
  #1125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
han gör tydligen det...


Här har jag rotat fram 10 kvinnliga genier just...

https://listsurge.com/top-10-women-with-highest-iq-in-the-world/

en majoritet fruktansvärt fula människor onekligen, man uthärda ju inte titta på dem ens...

Ingen av kvinnorna var ju nära att tillhöra topp 20%. Kvinnor anser att män som tillhör topp 20% är attraktiva, resterande 80% är oattraktiva. Med samma gräns är dessa kvinnor oattraktiva.
2018-05-20, 18:32
  #1126
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och det jag försöker få dig att fatta att tråden handlar inte om utseende!
Vill du diskutera det så skapa en egen tråd, eller välj någon ur högen.
Men det är ju utseende som får män att "hata" så kallade "intelligenta kvinnor". Till och med Minnie Riperton höll med om detta: Lovin' you is easy 'cause you're beautiful. Tror du verkligen att män hade "hatat" kvinnor om kvinnor vore genier och såg ut som änglar? Knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
det finns inget samband med att intelligenta kvinnor skulle ha ett speciellt utseende.
Detta är enbart gamla tradiga fördomar.
Det är inte alls fördomar, utan det handlar om ren, klassisk statistik. Ju ovanligare något är, desto ovanligare kommer den egenskapen att vara tillsammans med ett annat ovanligt attribut.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vidare så är heller inte intelligens liksom direktkopplat till teknik eller datorer, allright?
Öhh, jo? Intelligenta människor snöar betydligt oftare in sig på nördiga ämnen som astronomi, datorer, vetenskap rent allmänt osv. Intelligenta människor kan liksom inte hjälpa det; de graviterar sig mot nördämnen just eftersom de har både kapaciteten att förstå sig på svåra ämnen, och nyfikenheten för just dessa avancerade ämnen, tack vare deras högre intelligens.

Av just samma orsak hittar du de mest korkade männen, bland sportfånarna som är besatta av fotboll och hockey. Ingen intelligent man intresserar sig av en låg IQ hobby som sport.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Finns andra intressen/ yrken i denna värld som kräver intelligens...Föstår att det aldrig slagit dig, men så är det faktiskt.
Ge några exempel, så ska jag rätta dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sen vad du har för åsikter om kvinnor...vet du? jag kan inte bry mig mindre faktiskt.
Nja, du verkar bry dig rätt mycket, med tanke på hur du har reagerat på mina inlägg i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag tycker du avslöjat dig som tillräckligt blåst redan.
Du tillhör tveklöst en av de mer korkade som har postat i den här tråden. Problemet med er iDioter är att ni faktiskt sällan förstår att ni är korkade. Det kallas Dunning-Kruger effekten bara så du vet

Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Genier är ovanliga överhuvudtaget, det är inte som att var och varannan man är ett geni. När du talar om en intelligent kvinna, talar du geni då?? Tycker du att du själv är intelligent och hur långt över 140 tror du att du själv ligger i iq? Ja det är klart att det är ovanligt med kvinnor som har över 160 i iq (typ en på miljonen) och ser ut som Denise Richards i sin ungdom... hur kan du tycka att det faktumet har en poäng??
Alltså det var ju lite av en extrem överdrift jag gjorde med 160 IQ och Denise Richards utseende, bara så att polletten skulle trilla ner i huvudet på Merapi, förgäves förstås, men faktum är att detta är en princip som även gäller för de kvinnor som är över medelintelligens och över medelutseende. Det är helt enkelt inte vanligt med vackra kvinnor, och det är inte vanligt med intelligenta kvinnor heller. Genomsnittskvinnan är verkligen inte intelligent, och faktum är att kvinnor är mindre intelligenta än män:
MEN have a higher IQ than women because they have bigger brains, according to new research.

Scientists scanned the brains of almost 900 people to measure their brain volumes before they underwent a battery of intelligence tests.

They found that men typically had an IQ of four points higher than women, and their brain volumes were larger than those of the fairer sex.


Professor Dimitri van der Linden, of Erasmus University in Rotterdam, said: “We found that the average IQ of men was about four points above that of women.

“So if men had an average score of 100, women would score 96.”

He also found men had an average brain volume of 1.2 litres compared with 1 litre for women.

The surface area of the male cerebral cortex was 1850 sq cm compared with 1630 sq cm for women.

And for both sexes, those with bigger brains had slightly higher IQ scores.

Angela Saini, author of a new book, Inferior: How Science Got Women Wrong - and the New Research That’s Rewriting the Story, stressed there was no difference in intelligence between the sexes.

She said it was “well established” that there is no difference on average in general intelligence between women and men.
Unfairer sex? Bigger brains mean men have higher IQs than women
Detta är förstås något män har varit medvetna om i alla historiska tider; till och med pedofeten Muhammed sa något i stil med att kvinnor har hälften av mäns intelligens.

Vad hon Angela Saini skriver/påstår, det är bara feministisk desinformation. Män är verkligen intelligentare än kvinnor. Det är inget som direkt går att betvivla, om man är ärlig mot sig själv.

Eftersom hög intelligens oavsett nivå, är ovanligare bland kvinnor, varför skulle män gå omkring och ha det som krav bland det motsatta könet? Män vill liksom knulla av sig och gärna med den vackraste kvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här har jag rotat fram 10 kvinnliga genier just...

https://listsurge.com/top-10-women-with-highest-iq-in-the-world/

en majoritet fruktansvärt fula människor onekligen, man uthärda ju inte titta på dem ens...
Jag håller faktiskt med dig för en gångs skull; verkligen inga fagra damer det där
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-05-20 kl. 18:41.
2018-05-20, 18:44
  #1127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Men varför har högt IQ hos män i kulturen blivit så intimt förknippat med osexiga egenskaper, som det du kallar nördighet? Om nu högt IQ vore en sexig egenskap är det ju märkligt att kulturen ser högt IQ som sammanvävt med osexiga egenskaper. Alltså gott om fördomar i vår kultur mot män med högt IQ.

På vilket vis gillar kvinnor män med högt IQ? Vad med det höga IQ:t gör en man mer intressant?

Ett exempel från verkligheten är att asiatiska män har högre IQ än andra män. Men är enligt amerikanska studier mindre åtråvärda bland kvinnor jämfört med andra män. Och asiatiska kvinnor är den grupp i USA som oftast väljer bort män från sin egna grupp.

Högt IQ gör att man har större chans att bli bra på sådant som matematik, naturvetenskap och teknik. Men att diskutera sådana ämnen med vanliga kvinnor riskerar bara att tråka ut dem. Tråkig = osexig.
Tja du, det är ju en superintressant fråga. den få jag klura lite på tror jag, för jag får inget direkt svar i huvudet annat än det sedvanliga att mansnormerna inte accepterar plugghästar typ utan män ska liksom vara smarta av sig själva....men, jag får fundera lite.

Well i mitt fall...killar med högt IQ har ju ofta något att snacka om, jag kan lära mig något helt enkelt och det går komma någonstans i en diskussion om något, och jag finner inte heller dumhet som speciellt attraktiv överhuvudtaget. Vem gör det ens?

Ta en man som Hawkins ex...många kvinnor i hans liv.

vad gäller asiatiska män (och nu ber jag alla asiatiska män om ursäkt från början) men där tror jag grejen ligger att asiater helt enkelt mer har ett feminint utseende generellt, både män och kvinnor i andras ögon, ( små, finlemmade, inte så mycket av de klassiska manliga attributen som generellt anses manligt sexigt) vilket gör att asiatiska män kanske trillar ner i botten på attraktionsskalan...men du har ju självfallet undantag. medan asiatiska kvinnor däremot generellt brukar anses som väldigt sexiga för alla andra. Kanske?

Sen...hemligheten är HUR du snackar om dessa saker. tips!
Det "tråkiga" är oftast inte att någon kan saker utan hur det kommuniceras.
ta Hawkins igen som exempel...humor, självdistans, med fötterna på jorden, alla, män också, blev ju kära i honom direkt.

https://www.youtube.com/watch?v=xPwTephRqWI
2018-05-20, 18:49
  #1128
Medlem
[quote=EliasAlucard|64103014]
Citat:
Men det är ju utseende som får män att "hata" så kallade "intelligenta kvinnor". Till och med Minnie Riperton höll med om detta: Lovin' you is easy 'cause you're beautiful. Tror du verkligen att män hade "hatat" kvinnor om kvinnor vore genier och såg ut som änglar? Knappast.

Verkligen? så du kutar runt och hatar fula kvinnor..? I see
Hur bright gör det dig på en skala?

Citat:
Det är inte alls fördomar, utan det handlar om ren, klassisk statistik. Ju ovanligare något är, desto ovanligare kommer den egenskapen att vara tillsammans med ett annat ovanligt attribut.

Öhh, jo? Intelligenta människor snöar betydligt oftare in sig på nördiga ämnen som astronomi, datorer, vetenskap rent allmänt osv. Intelligenta människor kan liksom inte hjälpa det; de graviterar sig mot nördämnen just eftersom de har både kapaciteten att förstå sig på svåra ämnen, och nyfikenheten för just dessa avancerade ämnen, tack vare deras högre intelligens.

Av just samma orsak hittar du de mest korkade männen, bland sportfånarna som är besatta av fotboll och hockey. Ingen intelligent man intresserar sig av en låg IQ hobby som sport.

Ge några exempel, så ska jag rätta dig.

Nja, du verkar bry dig rätt mycket, med tanke på hur du har reagerat på mina inlägg i tråden.

Du tillhör tveklöst en av de mer korkade som har postat i den här tråden. Problemet med er iDioter är att ni faktiskt sällan förstår att ni är korkade. Det kallas Dunning-Kruger effekten bara så du vet

Alltså det var ju lite av en extrem överdrift jag gjorde med 160 IQ och Denise Richards utseende, bara så att polletten skulle trilla ner i huvudet på Merapi, förgäves förstås, men faktum är att detta är en princip som även gäller för de kvinnor som är över medelintelligens och över medelutseende. Det är helt enkelt inte vanligt med vackra kvinnor, och det är inte vanligt med intelligenta kvinnor heller. Genomsnittskvinnan är verkligen inte intelligent, och faktum är att kvinnor är mindre intelligenta än män:
MEN have a higher IQ than women because they have bigger brains, according to new research.

Scientists scanned the brains of almost 900 people to measure their brain volumes before they underwent a battery of intelligence tests.

They found that men typically had an IQ of four points higher than women, and their brain volumes were larger than those of the fairer sex.


Professor Dimitri van der Linden, of Erasmus University in Rotterdam, said: “We found that the average IQ of men was about four points above that of women.

“So if men had an average score of 100, women would score 96.”

He also found men had an average brain volume of 1.2 litres compared with 1 litre for women.

The surface area of the male cerebral cortex was 1850 sq cm compared with 1630 sq cm for women.

And for both sexes, those with bigger brains had slightly higher IQ scores.

Angela Saini, author of a new book, Inferior: How Science Got Women Wrong - and the New Research That’s Rewriting the Story, stressed there was no difference in intelligence between the sexes.

She said it was “well established” that there is no difference on average in general intelligence between women and men.
Unfairer sex? Bigger brains mean men have higher IQs than women
Detta är förstås något män har varit medvetna om i alla historiska tider; till och med pedofeten Muhammed sa något i stil med att kvinnor har hälften av mäns intelligens.

Vad hon Angela Saini skriver/påstår, det är bara feministisk desinformation. Män är verkligen intelligentare än kvinnor. Det är inget som direkt går att betvivla, om man är ärlig mot sig själv.

Eftersom hög intelligens oavsett nivå, är ovanligare bland kvinnor, varför skulle män gå omkring och ha det som krav bland det motsatta könet? Män vill liksom knulla av sig och gärna med den vackraste kvinnan.

Jag håller faktiskt med dig för en gångs skull; verkligen inga fagra damer det där

Du finner lika många fula kvinnor bland de intelligenta som bland de inte intelligenta.
Så svårigheten hitta en tillräckligt attraktiv kvinna är lika oavsett intelligens.
Sug på den en stund.

sen nej går du till mensa och tittar så hittar du alla möjliga intressen där, du har artister, skådisar, politiker, konstnärer, lärare etc etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in