Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
https://youtu.be/X2XeU4Hp2iM
Där är det svårt. IK och MP i bak. Något ser ut att vara i höger fram. Oklart vad.
Om du ser på länken syns de journalister som var vid Sabb. Mannen i den vita halsduken och bruna skinnjacka syns flera gånger mellan 5 och 10.30 in i filmen.
IK är fotograferad tillsammans med MP dagen efter mordet iklädd samma kappa som på "Lisbet"-bilden. Den var med i pressen den 2:a mars
Har funderat en del över bilden där en kvinna och två män anländer i polisbil till Sabb. Klädseln på kvinnan och mannen som går ur baksätet påminner om vad
Ingrid Klering och
Mårten Palme har på sig någon dag efter mordet. Frågan blir då vem personen i framsätet är?Det har alltid angetts att endast IK/MP fick skjuts in till Sabb av polisman Berntsson från
Olof Palmes bostad på Västerlånggatan i gamla stan.
Det är inte
Joakim Palme som kommer med hustru och bebis från Vällingby och lillebror
Mattias Palme befinner sig i Chamonix. Det är knappast heller en livvakt då dessa inte hunnit på plats till 0015. Jag frågar mig om det funnits någon i paret Palmes lägenhet? Och isåfall vem? Trots idoga försök kommer jag inte på ett bra svar.
Har tidigare funderat över om de ankommande kunde var OPs personliga sekreterare
Ann-Marie Willson med söner. Men likheten med kläderna som IK/MP bär kan inte bara viftas bort. Över 32 år efter MOP finns massor av frågetecken att räta ut. Detta gäller inte minst händelserna på Sabbatsberg under mordnatten.