Har läst den här tråden i flera år med både nöje och missnöje.
Vissa har en otrolig kunskap och analysförmåga vilket med lätthet har skilt agnarna från vetet.
Min fråga/påstående gäller GWP.
Olika frågeställningar har tagits upp i tråden men oftast blivit väl fragmentariska.
Missförstå mig ej, jag tycker GWP har gjort många goda gärningar genom åren, men har i det här fallet visat ett oerhört dåligt civilkurage.
1. Väldigt senfärdig ang. CP:s skuld/oskuld.
Första ”förhöret” med LP av ÅR på SABB där hon säger att hon såg 2 gärningsmän samt ej något ansikte, vilket GWP inte nämner
förens minst 20 år senare när alla andra redan vet det.
2. Kollegial hänsyn till t.ex SB, TN och HÖ m.fl
” SB en duktig vapenexpert”
Min analys är att han är en riktig klåpare eller mer än det.
TN (visserligen var GWP något kritisk i veckans brott) men i den här krönikan (se nedan)
där TN har haft en så bra kännedom och kontakt med buset, vilket iof kan vara bra om man inte lierar sig med dem.
Jag tror inte till motsatts till GWP att TN verkligen har trott att CP varit gärningsman då både skohorn och vaselin har använts så flitigt i fallet, vilket även det gör mig tveksam till GWP:s analysförmåga.
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/hasse-aro-har-klarat-upp-flest-brott-i-sveriges-historia/
3. Dåligt påläst eller bara lat då han påstår att gärningsmannen lunkade iväg från brottsplatsen.
Borgnäs har ju tydligt visat att Ingmar K. själv har infogat den informationen samt att de första förhören motsäger det.
4. När det börjar bränna till i PU efter 30-år, då tycker han att man ska lägga ned utredningen.
Jag har fler frågeställningar ang GWP t.ex hans tystnad ang WT, men nöjer mig med de få punkter som finns ovan.
Då det finns en del personer som i detta mordfall både har riskerat sina liv och karriär med information och visat ett stort civilkurage, så är det förunderligt att en person
som GWP som har en så oerhört stor förmögenhet där begreppet ”Fuck of money” är ett understatement, har visat en så fragil ryggrad genom åren.
Kanske bränd av Geijeraffären, men tycker nog att det har gått för många år sedan dess för att kunna hänvisa till den.
De iinitierade vet vilka källor jag hänvisar till.
Övriga kan fråga.
Vill inte vara allt för negativ då jag tycker GWP har gjort en hel del gott under åren som varit.
Snarare är det så att den man gillar, blir man mer besviken på när ryggraden inte är tillräckligt robust, i andra fall är man knappast överraskad.
Skulle vara intressant att få några kommentarer på mina frågor/påståenden samt även rättelser om så vore fallet.