2018-05-20, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Kan inte kvinnor bo på hotell? Låter märkligt.
Har någon sagt att kvinnor inte kan bo på hotell?
Citera
2018-05-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatococo
Sorry men jag hittar inte en enda feminist som engagerat sig i frågan kring skyddatboende för män. Så nej de gör de inte.

din fråga var
"Varför kan inte kvinnor också bara lämna sin partner då?"

mitt svar: det gör de.

har du verkligen full koll på vad de oftast män kallar sig som jobbar på div. mansjourer?
Imponerande!
Citera
2018-05-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Om A gör sig jämbördigt farlig med B (eller farligare) så har naturligtvis A ett lika stort (eller större) ansvar som B.

Det är en mycket enkel devis: ju farligare/instabilare man är eller gör sig, desto mer ansvar vilar det på en.

Har inte fått svar på frågan än. Vad är alternativet?

Anklagelser om "instabilitet" är en väg till totalitärt förtryck. Precis som anklagelser om "samhällsförstörande instinkter".
Citera
2018-05-20, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag hade nog främst bara velat veta att jag kunnat lita på ett eventuellt rättsligt efterspel varit de facto neutralt. Då hade jag nog inte bott med henne i ytterligare två år av räddsla att aldrig se barn igen.

Ber om ursäkt, det var inte min mening att diskutera mitt smärtsamma förflutna tjafsig tråd på flashback en solig söndag. Återgå.
Men något egentligt skyddsbehov förelåg inte?
Citera
2018-05-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men något egentligt skyddsbehov förelåg inte?

Han är som sagt inte enda offret för kvinnliga våldsbrottslingar. Andra kanske inte har turen att kunna hitta ett hotell som hon inte kan spåra honom till. Eller ens har råd att bo på hotell. Problem som liknar de många kvinnor har alltså. Jag är själv en arbetslös man och hade inte haft råd att bo på hotell. Existerar sådana i de rika tidningsdebattörernas värld?
Senast redigerad av Tankebrott 2018-05-20 kl. 15:31.
Citera
2018-05-20, 15:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
din fråga var
"Varför kan inte kvinnor också bara lämna sin partner då?"

mitt svar: det gör de.

har du verkligen full koll på vad de oftast män kallar sig som jobbar på div. mansjourer?
Imponerande!
Det finns ett litet problem med din tankegång här.
För dig finns bara ett läge som går ut på att män är våldsamma och kvinnor flyr.
I verkligheten är kvinnor lika våldsamma, men avsevärt mycket mer psykiskt torterande samtidigt som män är bakbundna från att försvara sig. Generellt. Och mer motvilliga att lämna sin partner för lite käbbel. Deras alternativ vid uppbrott är avsevärt mycket färre och sämre än för kvinnor.
Barnen kan däremot inte ta sig nånstans vilket gör att det psykiska lidandet i Sverige kan ha nått rekordnivåer.
Citera
2018-05-20, 15:36
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Anklagelser om "instabilitet" är en väg till totalitärt förtryck. Precis som anklagelser om "samhällsförstörande instinkter".
Nej.

"Samhällsförstörande instinkter" implicerar att någonting negativt följer instinkten medan "instabilitet" inte implicerar något värderat följe eller något följe överhuvudtaget.

En kvinna som blir instabil under sin menstruationscykel kan lika gärna uttrycka sin instabilitet genom att göra det mysigt bredvid sin partner och föreslå en rogivande filmkväll.

Har aldrig uttryckt några anklagelser och det finns ingen som kan ställas till svars för hur evolutionen har format oss. Inte heller är det intressant att utforska hur mina utsagor skulle kunna manipuleras av någon part med uppsåt...

Det är dock onödigt att diskutera sådant här när det uppenbarligen inte finns några alternativ att erbjuda.
Citera
2018-05-20, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Han är som sagt inte enda offret för kvinnliga våldsbrottslingar. Andra kanske inte har turen att kunna hitta ett hotell som hon inte kan spåra honom till. Eller ens har råd att bo på hotell. Problem som liknar de många kvinnor har alltså. Jag är själv en arbetslös man och hade inte haft råd att bo på hotell. Existerar sådana i de rika tidningsdebattörernas värld?
Ja det existerar även män med akuta skyddsbehov.

De är dock långt ifrån lika många som kvinnorna.
Citera
2018-05-20, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
http://www.friatider.se/lika-m-nga-m-n-som-kvinnor-uts-tts-f-r-v-ld-i-n-ra-relationer-men-m-nnen-f-r-inte-hj-lp

Krav på stöd till män som drabbas av våld i nära relationer
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6956233

Vad säger ni feminister, är det för lite hjälp till utsatta män? I jämställdhetens namn borde väl mer resurser gå till utsatta män?

Män kan enbart vid försumbart få tillfällen utsättas för fysisk våld av kvinnor, om det ens är möjligt. Då tänker jag mig det osannolika scenariot typ där världsmästarinnan i judo kastar sin späda man i golvet ibland.

Annars är det i princip helt omöjlig.
Citera
2018-05-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Nej.

"Samhällsförstörande instinkter" implicerar att någonting negativt följer instinkten medan "instabilitet" inte implicerar något värderat följe eller något följe överhuvudtaget.

En kvinna som blir instabil under sin menstruationscykel kan lika gärna uttrycka sin instabilitet genom att göra det mysigt bredvid sin partner och föreslå en rogivande filmkväll.

Har aldrig uttryckt några anklagelser och det finns ingen som kan ställas till svars för hur evolutionen har format oss. Inte heller är det intressant att utforska hur mina utsagor skulle kunna manipuleras av någon part med uppsåt...

Det är dock onödigt att diskutera sådant här när det uppenbarligen inte finns några alternativ att erbjuda.

Hitler påstod att evolutionen hade format judarna till att vara parasiter och att de inte kunde rå för sitt beteende. Vad gjorde han? Han utrotade dem. Att "försvara" sig med att "jag kan inte rå för det" går åt skogen, som för McMurphy i Gökboet.
Citera
2018-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Män kan enbart vid försumbart få tillfällen utsättas för fysisk våld av kvinnor, om det ens är möjligt. Då tänker jag mig det osannolika scenariot typ där världsmästarinnan i judo kastar sin späda man i golvet ibland.

Annars är det i princip helt omöjlig.

Hur förklarar du att de svagare övergångshominiderna kunde hävda sig mot de starkare vid övergången från Homo erectus till Homo sapiens? Med diverse tillhyggen och vapen som har funnits sedan stenåldern saknar styrkan i princip betydelse för möjligheten till våld.
Citera
2018-05-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja det existerar även män med akuta skyddsbehov.

De är dock långt ifrån lika många som kvinnorna.

De uppmärksammas mer sällan då deras dödsfall oftare rubriceras som "olyckor" på grund av "evolutionspsykologernas" skeva profilering i brottsutredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in