2018-05-25, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det är ju inte så att polisen kan bota sinnes-sjuka tjejer i alla fall, och det är nog den största gemensamma nämnaren för partnervåld. Inte att kvinnor slår först. Inte att män slår hårdare, utan sinnes-sjuk kvinna! Finns alla möjliga varianter av dem, men det blir tydligt när man studerar att de ALDRIG får något förhållande att fungera. Männen däremot har inga som helst problem med förhållanden med andra kvinnor.
Japp, precis detta jag säger. Ingen i tråden har sagt ett ord till försvar för kvinnors våld mot män. Däremot har det upprepats gång på gång att mäns våld mot kvinnor är kvinnors eget fel. Nu att de är sinnessjuka.

Det faktum att ingen av grabbsen i tråden säger emot dig tycker jag talar för den allmänna misogynin i den här tråden.
Citera
2018-05-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ja fy fan. Människor som aldrig har råkar ut för en vansinnig kvinna kan omöjligen veta vad som gäller, och man kan inte klandra dem för det heller. Det är bara så absurt att det knappt går att beskriva. Samtidigt verkar tjejerna vara änglar eller stackars offer av omgivningen.

Nej, ser man en tjej med blått öga, skall man inte tycka synd om henne. Man skall springa för livet. Det finns säkert en anledning till det blåa ögat.

Tyvärr kan kvinnor slå män och sedan sätts den som blivit slagen i fängelse.
Citera
2018-05-25, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Kommer du inte ihåg din sig med mitt citat i som du tog bort?

Så var får du ifrån att jag tycker det är okej för en man att slå ihjäl en kvinna om hon började först? (Och igen så motsäger du dig själv, se längre ner).
Men visst, om en kvinna brukar våld mot en aggressiv man enbart för att trigga honom till att använda våld mot henne så får hon skylla sig själv. Det tycker jag om alla män/kvinnor, startar dom ett bråk så ska dom räkna med att få tillbaka.

Helvete vad du byter fot hela jävla tiden. Och lite ord i min mun också. Hur kan man vara en mördare om man agerade i självförsvar? Här skriver du att du är emot självförsvar om det leder till döden. Leder det till döden är man en mördare.

Så du har problem med att män använder självförsvar. Du byter fot hela tiden. Först är det ok. Sen inte om det är en kvinna som dör.

Först är du helt okej med att använda självförsvar även om det kan leda till döden för motparten man skyddar sig ifrån. Sen är det inte det om det är en kvinna. Då är det mord.
Nu ska det vara fritt att "mörda" kvinnor?

Nä tycker jag inte, uppenbarligen vill du det. Men du har en jävla hang up på att män inte ska få bruka våld. Du byter tame fan fot hela tiden.
Men söta du. Självförsvar är inte ”rätten att döda nån som slår en.”
Du får inte döda den 4-åriga pojken som sparkar en på foten och säger jävla gubbe, inte fyllot utanför systembolaget som börjar veva med nävarna, inte 94-åriga tanten som slår dig med käppen, inte killen som muckar gräl i krogen och inte sin partner som blir förbannad och klipper till.

Det är inte ens ”rätten att slå tillbaka”. Det är rätten att freda sig från pågående angrepp.

Om självförsvarsfrågor från Lawline:

"Det är ytterligt sällan som det anses berättigat med dödligt våld på sådant sätt att det faller inom nödvärnsrätten."

"Har A slagit B för att skydda sig är detta endast brottsligt om det är uppenbart oförsvarligt med hänsyn till B:s angrepp och omständigheterna i övrig (BrB 24 kap. 1 § första stycket). Detta betyder att så länge inte A handlat på ett sätt som är uppenbart oförsvarligt kommer A inte straffas. Det kallas då att A handlat i nödvärn.

A:s slag får inte vara uppenbart oförsvarliga. I detta fall betyder det att A:s slag inte gått längre än var som varit nödvändigt för att försvara sig."

"En person får försvara sig i ett slagsmål genom nödvärn. Nödvärn ger ansvarsfrihet för annars olagliga gärningar som t.ex. slag eller knuffar. För att ha rätt till nödvärn krävs det dels, att ett brottsligt angrepp mot person sker nu eller kommer ske straxt. Dels att våldet som används inom ramen för nödvärn inte är uppenbart oförsvarligt (24 kap. 1 § brottsbalken.).

Omständigheter som talar mot nödvärn som en ansvarsfrihetsgrund är om den angripne har möjlighet att lämna platsen, att tillkalla hjälp, har kunskap om kampsport eller varit mycket större än angriparen.

Om förövaren är mycket större än den som blir angripen, har vapen eller om den angripne inte kan lämna, ökar möjligheterna att åberopa nödvärn (se t.ex. NJA 2005 s.237)."

Har jag någonsin skrivit något som tyder påatt jag inte ställer mig bakom detta när det gäller män?

I så fall länk tack!
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-25 kl. 15:34.
Citera
2018-05-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, precis detta jag säger. Ingen i tråden har sagt ett ord till försvar för kvinnors våld mot män. Däremot har det upprepats gång på gång att mäns våld mot kvinnor är kvinnors eget fel. Nu att de är sinnessjuka.

Det faktum att ingen av grabbsen i tråden säger emot dig tycker jag talar för den allmänna misogynin i den här tråden.

Jag har skrivit förut att både män och kvinnor kan vara skadat gods. Det måste inte vara kvinnan som har psykiska problem. Det är bara vanligare. Skillnaden mellan oss är att verkligheten och hur det faktiskt är, inte har någon betydelse för dig när du diskuterar.
Citera
2018-05-25, 14:51
Avslutad
Citat:
Jag har skrivit förut att både män och kvinnor kan vara skadat gods. Det måste inte vara kvinnan som har psykiska problem. Det är bara vanligare. Skillnaden mellan oss är att verkligheten och hur det faktiskt är, inte har någon betydelse för dig när du diskuterar.
Så det är även mäns fel när de blir slagna och mördande på samma sätt som det är kvinnors fel.

Varför har du inte berättat det för grabbarna i tråden?
Citera
2018-05-25, 14:56
Medlem
Citat:
Så det är även mäns fel när de blir slagna och mördande på samma sätt som det är kvinnors fel.

Varför har du inte berättat det för grabbarna i tråden?

Hur kan du blanda in mord? Är det samma sak som en örfil enligt dig? Det ringer en varningsklocka hos mig. Tycker för övrigt att du skuldbelägger män aldeles tillräckligt för hela befolkningen. Du behöver knappast min hjälp.
Citera
2018-05-25, 15:05
Avslutad
Citat:
Hur kan du blanda in mord? Är det samma sak som en örfil enligt dig? Det ringer en varningsklocka hos mig. Tycker för övrigt att du skuldbelägger män aldeles tillräckligt för hela befolkningen. Du behöver knappast min hjälp.
Bortse från mördade då om du vill det.

Är det på samma sätt männens fel om de blir slagna?
Citera
2018-05-25, 15:12
Medlem
Citat:
Bortse från mördade då om du vill det.

Är det på samma sätt männens fel om de blir slagna?

Ifall en man slår eller psykiskt misshandlar en kvinna och hon försvarar sig genom att slå tillbaka är
helt jämförbart med det motsatta enligt mig. Ja!
Våld bör ses som symptom.
Citera
2018-05-25, 15:14
Avslutad
Citat:
Ifall en man slår eller psykiskt misshandlar en kvinna och hon försvarar sig genom att slå tillbaka är
helt jämförbart med det motsatta enligt mig. Ja!
Våld bör ses som symptom.
Och om kvinnan slår först?
Citera
2018-05-25, 15:18
Medlem
Citat:
Och om kvinnan slår först?

Du vill ha en enkel lösning som inte alltid finns. En bra tumregel är att aldrig slå först. Det håller jag med om, men det täcker inte psykiskt våld.
Är man seriös måste man gå djupare än så där.
Citera
2018-05-25, 15:26
Avslutad
Citat:
Du vill ha en enkel lösning som inte alltid finns. En bra tumregel är att aldrig slå först. Det håller jag med om, men det täcker inte psykiskt våld.
Är man seriös måste man gå djupare än så där.
Nej, jag vill inte ha nån enkel lösning utan jag vill ha ditt svar på frågan om ifall samma gäller män som blir slagna som kvinnor som blir slagna - att de är sinnessjuka.

Eller är det så att både mäns våld mot kvinnor och kvinnors våld mot män beror på att kvinnor är psyksjuka.
Citera
2018-05-25, 15:29
Medlem
Så en sammanfattning av feministernas åsikter gällande att män och kvinnor utsätts för våld i nära relationer i samma utsträckning:

1) Det stämmer inte med feministisk teori och därmed inte med feminismens verklighet
2) Män är dumma, djur, mindre värda etc
3) Pengar ska gå till feministerna
4) Män slår kvinnor
5) Män ska hatas och tystas. Fortsätt ge dem stryk

Har jag missat något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in