2018-05-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag hade nog främst bara velat veta att jag kunnat lita på ett eventuellt rättsligt efterspel varit de facto neutralt. Då hade jag nog inte bott med henne i ytterligare två år av räddsla att aldrig se barn igen.

Ber om ursäkt, det var inte min mening att diskutera mitt smärtsamma förflutna tjafsig tråd på flashback en solig söndag. Återgå.

Avskaffande av psykologisk profilering och/eller krossande av myten om testosteron som våldsorsak hade troligen bättrat dina chanser till ett neutralt rättsligt efterspel.
Citera
2018-05-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatococo
Varför kan inte kvinnor också bara lämna sin partner då? Varför måste det finnas boende för dem men inte män? Med välfärden i Sverige så behöver ingen vara i ekonomisk beroendeställning av någon annan, rent ekonomiskt då. Om män också kan ligga riktigt pyrt till varför ägnar sig inte feminister i dessa frågor om de är så mycket för mänsrättigheter? Man blir ju yr i skallen av ditt inkonsekventa tänk, make no sense.

det gör de....men läs vad jag skrev.
Citera
2018-05-20, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Som sagt, vill män ha mansjourer får de jobba för det på samma sätt som kvinnor fick jobba för kvinnojourer. Jag ser inte riktigt varför män skulle ha någon gräddfil i det avseendet.
Skön attityd. Vill kvinnor ha lika lön för lika arbete, få göra lika mycket film som männen, programmera dataspel i samma omfattning som männen, headlina festivaler och slippa diska, byta blöjor så får de jobba för det. Varför ska män behöva hålla så dugliga kvinnor under armarna?

Citera
2018-05-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Skön attityd. Vill kvinnor ha lika lön för lika arbete, få göra lika mycket film som männen, programmera dataspel i samma omfattning som männen, headlina festivaler och slippa diska, byta blöjor så får de jobba för det. Varför ska män behöva hålla så dugliga kvinnor under armarna?

Trevligt med någon som i alla fall erkänner förtrycket mot kvinnor som skett under historien på det här forumet.
Citera
2018-05-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatococo
Hade jag fått en krona för varje anitfeminist som praisar Islam....

Du missade dock det viktiga i mitt inlägg: Hur kommer det sig att det är okej att män far illa för andra har det sämre, men det är inte okej att kvinnor far illa för andra har det sämre?

Det är det inte. Men skulle jag resonera som en antifeminist så skulle jag hävda att svenska män inte har någon rätt att klaga då det finns miljontals män som har det sämre än dem.
Citera
2018-05-20, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och kunde du bo på hotell eller hade du behövt en mansjour?

Jag skriver inte ens på "rasist och nazistfoumet", så det betvivla jag starkt.

Kan inte kvinnor bo på hotell? Låter märkligt.
Citera
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Varför inte när det finns ambassader för mer än hundra länder?

Olika länder är större och består av fler människor än 64 könstillhörigheter i lilla Sverige. Jag tänker resursmässigt och är inte emot något i sak.

Men det står dig fritt att öppna dessa 64 olika jourer
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Trevligt med någon som i alla fall erkänner förtrycket mot kvinnor som skett under historien på det här forumet.
Jajamän. Svenska kvinnor har nog haft det värst av alla genom hela mänsklighetens historia. Tillåt mig erbjuda de djupaste av sympatier.
Citera
2018-05-20, 14:52
Bannlyst
Citat:
jepp, lever du i ett förhållande med en partner som lite för ofta får våldsutbrott/ behandlar dig som skit eller vad det nu är så kan du lämna eller hur? Många gör just detta, de skiljer sig. De är våldsutsatta men...de kan ta sig därifrån för egen maskin.

lever du dock i beroende eller för länge i detta så du bryts ner eller lever med parnters som är extremt våldsamma/
faktiskt anser sig ha rätt döda dig. så ligger du pyrt till, DÄR behövs det jourer/ samhället hjälp på olika sätt.

och ja jag hävdar forfarande att kvinnor är mer utsatta för det senare än män. De är mer ofta än män direkt beroende av sin partner ekonomiskt ex. de är mer utsatta pga sitt kön och de lever oftare med en partner som vill döda dem än vad män gör.

Därmed inte sagt att män inte kan ligga riktigt pyrt till och behöva hjälp, tom den sortens hjälp som innebär skyddad boende, och då ska ju samhället/ andra hjälpa till.

Så återigen...anser ni att det behövs fler mansjourer så sätt igång!
Tyvärr så har kvinnor/ feminsiter fullt upp med att driva kvinnojoure så tor ni får fixa den biten själva faktiskt.

Jepp, nu ska vi lobba hårt för att pengarna fördelas mer rättvist. Mer åt männen helt enkelt!
Citera
2018-05-20, 14:53
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
För att det visar att de fysiskt svagare kunde hävda sig mot de fysiskt starkare i konkurrensen.
Om A gör sig jämbördigt farlig med B (eller farligare) så har naturligtvis A ett lika stort (eller större) ansvar som B.

Det är en mycket enkel devis: ju farligare/instabilare man är eller gör sig, desto mer ansvar vilar det på en.

Har inte fått svar på frågan än. Vad är alternativet?
Citera
2018-05-20, 15:02
Medlem
Citat:
det gör de....men läs vad jag skrev.
Sorry men jag hittar inte en enda feminist som engagerat sig i frågan kring skyddatboende för män. Så nej de gör de inte.
Citera
2018-05-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Jepp, nu ska vi lobba hårt för att pengarna fördelas mer rättvist. Mer åt männen helt enkelt!

man får inga bidrag utan en verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in