2018-05-20, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Titta gärna på följande statistik, bla intressant skillnad mellan demokrater och republikaner.
Fast nu är sionisterna mycket bättre organiserade så de äger i princip kongressen.
Citera
2018-05-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad har det med saken att göra? USA har inte vågat gå emot Israel sedan Suezkrisen 1956. Så länge alliansen mellan evangeliska och judiska sionister håller får du räkna med att USA står bakom Israel vad de än gör, och vilken president de har spelar minimal roll. Clinton hade kanske varit för smart för en meningslös symbolåtgärd som att sätta upp en ambassadskylt i Jerusalem, men ockupationen hade hon stött fullt ut.

Kristen zionist predikant pastor Robert Jeffress ''as one of the speakers at the opening of the Jerusalem embassy – the same Jeffress who said: “Mormonism, Islam, Judaism, Hinduism – they lead people to an eternity of separation from God in hell.”

O alla klappade sina hander, mest den judiska publiken som enligt Jeffres skall till halvetet
Citera
2018-05-20, 13:03
Medlem
humanlifes avatar
Skönt att se att judar i USA protesterar mot Israels massaker!
Citat:
Jewish Americans Condemn US Government Support for Israel’s Massacre of Gazans

BEN NORTON: Activists from the progressive organizations, Jewish Voice for Peace New York City and Jews Say No, gathered in the rain outside the offices of New York senators Chuck Schumer and Kirsten Gillibrand on Wednesday, May 16. The demonstrators expressed solidarity with the unarmed Palestinian protesters being massacred by the Israeli military in Gaza. They demanded that politicians speak out and stop U.S. support for the bloodshed.

imemc.org/article/jewish-americans-condemn-us-gov-support-for-israels-massacre-of-gazans/
Citera
2018-05-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Kristen zionist predikant pastor Robert Jeffress ''as one of the speakers at the opening of the Jerusalem embassy – the same Jeffress who said: “Mormonism, Islam, Judaism, Hinduism – they lead people to an eternity of separation from God in hell.”

O alla klappade sina hander, mest den judiska publiken som enligt Jeffres skall till halvetet
Du kan ju försöka...
Många judar börjar uppskatta kristnas stöd.
De inser att Israelhatarna vill så in split mellan judar och kristna för att förhindra att judiska folket får hjälp utifrån.
Men tiden för ovänskap mellan judar och oss är över.
Satan vill alltid så in split.... och påminna om dåliga saker vi gjort, allt för undvika att Guds plan går i uppfyllelse...
Men Gud är allsmäktig så!
Nice try...
Judiska folket och Israel har fler kristna vänner än ovänner! Tro mig.
Senast redigerad av anayla 2018-05-20 kl. 14:11.
Citera
2018-05-20, 13:55
Medlem
Steadfast Support Of Israel
By The Evangelical Christian Community

http://m.jpost.com/Opinion/Steadfast-support-of-Israel-by-the-evangelical-Christian-community-557768
Citera
2018-05-20, 14:02
Medlem
humanlifes avatar
Apropå det jag skrev igår om att vi människor har en känsla av rättvisa i våra gener och att det visar sig redan hos små barn som reagerar på orättvisor.

Ikväll 18:15 visar Kunskapskanalen "Godhet i generna":

"Vad driver oss människor? Den tidigare idén om att det är egoism börjar ge vika för altruism, att man ser till gruppens bästa. Molekylärbiologen Matthieu Ricard blev buddistisk munk som forskar och håller konferenser i ämnet."

https://www.tv.nu/p/1FkrvE-N-402G

Själv tror att vi behöver vara både egoistiska och altruistiska. Sedan lång tillbaka har Väst styrts av egoism, det visar sig t ex i erövringen av världen, där man inte tog hänsyn till urinvånarna. Israel är ju ett förödande exempel på det synsättet.
Skall vi fortsätta på den destruktiva vägen eller försöka skapa samhällen i balans? Då behöver vi ta fram godheten i våra gener.
Citera
2018-05-20, 14:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det torde vara en siffra för palestinier globalt, vilket är den rimliga att använda när du talar om palestinier generellt.

Nej, siffrorna jag citerade tidigare är de aktuella. Dina siffror räknar uppenbarligen in druser och dylika grupper som har israeliskt medborgarskap.

Citat:
Din läsförmåga är som vanligt obefintlig.

Du skrev alltså det här (direkt citat):

Citat:
Judarna kom från Europa och invandrade till Palestina i syfte att bilda en stat, det var alltså de som hade den roll du tillskriver muslimerna i Europa. Skillnaden är att muslimerna som flytt hit inte har några sådana planer.

Så enligt dig så är 100% av judarna som kom till Israel invandrare som inte flydde från någonting i Europa som hände ungefär samtidigt, inkl. Nazityskland och pogromen i Sovjetunionen och 100% av muslimerna som kom till Sverige flydde som flyktingar (inkl. de kristna som inte skulle ha några faktiska anledningar att neka ett israeliskt medborgarskap) och 0% av dessa har några planer på att införa en teokratisk Shariastat som Koranen uttryckligen kräver, trots att det är ett av de mest religiösa muslimska områdena i världen.
Senast redigerad av Melange5738 2018-05-20 kl. 14:05.
Citera
2018-05-20, 14:15
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Du har ju alltid framhävt att det är PLO som inte vill förhandla? Helt plötsligt försöker du normalisera kanske dom två mest centrala delarna i konflikten: ockupationen och respekten för den internationella ordningen. Med den retoriken får nog Israel acceptera att bli föraktade av övriga samfundet och bli ännu mer isolerade på den politiska spelplanen. Det kommer en dag när USA faktiskt byter president, ser fram emot det.

Varför ska en rättvis fredsöverenskommelse leda till krig? Tanken är ju skapa fred för att förhindra ett framtida krig. Att dra upp kortet med Samson option rättfärdigar bara att fler länder skaffar sig samma möjligheter.
Pre-67-gränserna exkluderar hela Västbanken och Golanhöjderna. Det vore självmord för Israel att acceptera något sådant absurt; landet kommer krympa till <15 km bredd och omringas av strategiska bergskedjor. Tror du verkligen att arabländerna kommer kunna motstå frestelsen att invadera Israel i ett sådant scenario? Många av resolutionerna förespråkar just sådana absurditeter, ergo problemet.
Citera
2018-05-20, 14:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Pre-67-gränserna exkluderar hela Västbanken och Golanhöjderna. Det vore självmord för Israel att acceptera något sådant absurt; landet kommer krympa till <15 km bredd och omringas av strategiska bergskedjor. Tror du verkligen att arabländerna kommer kunna motstå frestelsen att invadera Israel i ett sådant scenario? Många av resolutionerna förespråkar just sådana absurditeter, ergo problemet.
Genom sig själv känner man andra, säger ett ordspråk. Ni sionister tar för givet att alla är lika ondsinta som ni själva. Ni projicerar er egen ondska på andra! Det är nästan absurt. Förresten det är absurt.

Jag tror så här: Om man ger palestinierna en chans till ett drägligt liv, en anständig tillvaro, så vill de ha det istället för mer strider, massakrer och krig. De vill leva, de vill överleva precis som folket i Israel och på andra ställen.
Någon måste sänka garden för att det skall bli fred och det är den starka parten som måste ta första steget. Och Israel måste rätta sig efter FN:s resolutioner naturligtvis.
Det är sjukt att ni stoltserar med Israels brott, arrogans och trots mot omvärlden! Ni är en skam för mänskligheten!
Citera
2018-05-20, 14:52
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Genom sig själv känner man andra, säger ett ordspråk. Ni sionister tar för givet att alla är lika ondsinta som ni själva. Ni projicerar er egen ondska på andra! Det är nästan absurt. Förresten det är absurt.

Jag tror så här: Om man ger palestinierna en chans till ett drägligt liv, en anständig tillvaro, så vill de ha det istället för mer strider, massakrer och krig. De vill leva, de vill överleva precis som folket i Israel och på andra ställen.
Någon måste sänka garden för att det skall bli fred och det är den starka parten som måste ta första steget. Och Israel måste rätta sig efter FN:s resolutioner naturligtvis.
Det är sjukt att ni stoltserar med Israels brott, arrogans och trots mot omvärlden! Ni är en skam för mänskligheten!
Det handlar inte om absolut ondska vs. godhet (jag tror inte ens något sådant koncept existerar), det handlar om rationella observationer av grannarnas antisemitism. Historien talar för att Israel kommer bli invaderat igen om landet återvänder till "Auschwitz-gränserna". Jag argumenterar inte för identitetspolitik, men jag hoppas du förstår varför många judar är misstänksamma mot auktoritära diktaturer. Man kan uppnå allt du skriver om utan att hota sitt egna lands existens. Allt som krävs är villiga sammarbetspratners. Och jag är optimist; sådana är på väg tack vare den arab-israeliska alliansen mot Irans terrorregim.
Senast redigerad av Memestar 2018-05-20 kl. 15:01.
Citera
2018-05-20, 15:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det handlar inte om absolut ondska vs. godhet (jag tror inte ens något sådant koncept existerar), det handlar om rationella observationer av grannarnas antisemitism.
Visst finns det ondska och godhet!
Om du ser antisemitism hos grannarna, så är det ju inga rationella observationer. Judar och muslimer och kristna har levt tillsammans i Mellanöstern i tusentals år. Judar lever nu i Iran bland annat.

Om inte judar invandrat från Europa och ställt krav på en egen stat och fördrivit ursprungsbefolkningen, så hade man fortfarande levt i fred med varandra på det palestinska området. Jag tror du vet mycket väl att det var då problemen började, men du låtsas att det handlar om hat mot judar. Men det stämmer ju inte.

Både historien och nutiden visar ju att judar kan leva tillsammans med andra folk i MÖ.
Israel är ju ett undantag!
Citat:
Historien talar för att Israel kommer bli invaderat igen om landet återvänder till "Auschwitz-gränserna". Jag argumenterar inte för identitetspolitik, men jag hoppas du förstår varför många judar är misstänksamma mot auktoritära diktaturer. Man kan uppnå allt du skriver om utan att hota sitt egna lands existens. Allt som krävs är villiga sammarbetspratners. Och jag är optimist; sådana är på väg tack vare den arab-israeliska alliansen mot Irans terrorregim.
Jag tror att den tiden är förbi när era spekulationer och lögnerna om grannarna går hem. Nazitiden är slut för länge sedan. Det är bara dumt att försöka hålla den vid liv.
Det bästa Israel kan göra är att behandla palestinierna bättre.

Som Israel beter sig nu når ni med all säkerhet det hot som du målar upp. För nu är det inte bara arabvärlden som känner ilska mot Israels avskyvärda beteende. Ni skaffar er nya fiender överallt. Om ni fortsätter med folkmordet på palestinierna, så kommer hela världen att hata er och det kan nog komma förr än du anar.

Sedan skall du vara medveten om att USA:s ställning i MÖ har minskat kraftigt. USA har inte ens fått med sig EU på att bryta Iranavtalet och det kommer nog att få stora konsekvenser. En EU-ledare sa dramatiskt att nu står vi ensamma mot både Kina, Ryssland och USA, vi får klara oss själva.
Så stor betydelse har sanktionerna.
Med ett svagare USA blir också Israel svagare.

Som jag ser det betyder det här att Israel blir mer beroende av goda relationer med sina grannar och det är hög tid att de börjar jobba på det.
Senast redigerad av humanlife 2018-05-20 kl. 15:35.
Citera
2018-05-20, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Judiska folket och Israel har fler kristna vänner än ovänner! Tro mig.
Då kan man ju undra varför Trump valde ut två pastorer med så kontroversiella uttalanden bakom sig till att tala i Jerusalem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in