2018-05-20, 17:03
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Visst finns det ondska och godhet!
Om du ser antisemitism hos grannarna, så är det ju inga rationella observationer. Judar och muslimer och kristna har levt tillsammans i Mellanöstern i tusentals år. Judar lever nu i Iran bland annat.

Om inte judar invandrat från Europa och ställt krav på en egen stat och fördrivit ursprungsbefolkningen, så hade man fortfarande levt i fred med varandra på det palestinska området. Jag tror du vet mycket väl att det var då problemen började, men du låtsas att det handlar om hat mot judar. Men det stämmer ju inte.

Både historien och nutiden visar ju att judar kan leva tillsammans med andra folk i MÖ.
Israel är ju ett undantag!

Jag tror att den tiden är förbi när era spekulationer och lögnerna om grannarna går hem. Nazitiden är slut för länge sedan. Det är bara dumt att försöka hålla den vid liv.
Det bästa Israel kan göra är att behandla palestinierna bättre.

Som Israel beter sig nu når ni med all säkerhet det hot som du målar upp. För nu är det inte bara arabvärlden som känner ilska mot Israels avskyvärda beteende. Ni skaffar er nya fiender överallt. Om ni fortsätter med folkmordet på palestinierna, så kommer hela världen att hata er och det kan nog komma förr än du anar.

Sedan skall du vara medveten om att USA:s ställning i MÖ har minskat kraftigt. USA har inte ens fått med sig EU på att bryta Iranavtalet och det kommer nog att få stora konsekvenser. En EU-ledare sa dramatiskt att nu står vi ensamma mot både Kina, Ryssland och USA, vi får klara oss själva.
Så stor betydelse har sanktionerna.
Med ett svagare USA blir också Israel svagare.

Som jag ser det betyder det här att Israel blir mer beroende av goda relationer med sina grannar och det är hög tid att de börjar jobba på det.
Nej, det ökade i samband med sionismen, men det började när islam uppfanns. Mohammed var som sagt en ökänd judehatare.

LOL, några tusen judar bor i Iran. De allra flesta flydde till Israel och USA när mullorna tog över, men viiiisst, de som stannade lever i friiiiid och fröööööjd...

Du har rätt i att Israel är ett undantag. Det finns inget annat MENA-land där medborgarna lever i frihet.

Jag har inget emot goda relationer mellan Israel och grannarna. Men du verkar ha missuppfattat orsaken till att det förbättras; det beror på att arabländerna är rädda för Iran och springer till Israel för att få hjälp.
Citera
2018-05-20, 17:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Visst finns det ondska och godhet!
Om du ser antisemitism hos grannarna, så är det ju inga rationella observationer. Judar och muslimer och kristna har levt tillsammans i Mellanöstern i tusentals år.

Sedärja, nu är du där och ljuger igen trots att jag anmärkt om det säkert fyra gånger redan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Catego...oms_by_Muslims
http://jewishrefugees.blogspot.com.e...fore-1948.html

ska posta de här varje gång du drar det där fr.o.m nu så alla förstår vilken jävla propagandamaskin du är.

Citat:
Judar lever nu i Iran bland annat.

Du glömde att skriva hur många det är (7-9000 st, mindre än en fjärdedel av antalet thailändare i Sverige och det minskar varje år). Du skulle kunna jobba som propagandaminister åt Nordkorea där du beskriver att det finns yttrandefrihet, mat och bredbandsfiber i landet.
Citera
2018-05-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Då kan man ju undra varför Trump valde ut två pastorer med så kontroversiella uttalanden bakom sig till att tala i Jerusalem.
De är kristna = de tror på Jesus som sin frälsare.
Men de stödjer det judiska folket och deras land Israel fullt ut!

Förstår att det stör er i er lilla plan...
Citera
2018-05-20, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så enligt dig så är 100% av judarna som kom till Israel invandrare som inte flydde från någonting i Europa som hände ungefär samtidigt, inkl. Nazityskland och pogromen i Sovjetunionen och 100% av muslimerna som kom till Sverige flydde som flyktingar (inkl. de kristna som inte skulle ha några faktiska anledningar att neka ett israeliskt medborgarskap) och 0% av dessa har några planer på att införa en teokratisk Shariastat som Koranen uttryckligen kräver, trots att det är ett av de mest religiösa muslimska områdena i världen.
Nu går du väl ändå över alla gränser i att hitta på vad jag påstås ha sagt.
Citera
2018-05-20, 17:47
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
De är kristna = de tror på Jesus som sin frälsare.
Men de stödjer det judiska folket och deras land Israel fullt ut!

Förstår att det stör er i er lilla plan...
Ni bibelskadade fanatiker är fan inte bättre än ISIS, det är bara metoden som skiljer er åt.....
Citera
2018-05-20, 18:10
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Sedärja, nu är du där och ljuger igen trots att jag anmärkt om det säkert fyra gånger redan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Catego...oms_by_Muslims
http://jewishrefugees.blogspot.com.e...fore-1948.html

ska posta de här varje gång du drar det där fr.o.m nu så alla förstår vilken jävla propagandamaskin du är.

Du glömde att skriva hur många det är (7-9000 st, mindre än en fjärdedel av antalet thailändare i Sverige och det minskar varje år). Du skulle kunna jobba som propagandaminister åt Nordkorea där du beskriver att det finns yttrandefrihet, mat och bredbandsfiber i landet.
Jag tycker att du skall kolla dina länkar bättre.

Och varför skall jag skriva hur många judar som finns i Iran? Är det ditt försök att förringa detta faktum? Kanske är 7 000 lika med ingenting när det passar dig?

Enligt uppgift är de inte förföljda i landet utan lever bra liv. Det är ju bra eller hur!
Citera
2018-05-20, 18:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Nu går du väl ändå över alla gränser i att hitta på vad jag påstås ha sagt.

Varför väljer du att använda generaliserande termer som enbart tolkas på det sättet då? Det är ju inte första gången du gör det. Man måste ju vara dum om man inte fattar att du gör det med flit vid det här laget då det inte är första gången jag påpekar det, eller vad säger du?
Citera
2018-05-20, 18:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag tycker att du skall kolla dina länkar bättre.

Vad det något du inte förstod eller?

Citat:
Och varför skall jag skriva hur många judar som finns i Iran? Är det ditt försök att förringa detta faktum? Kanske är 7 000 lika med ingenting när det passar dig?

För att det fanns flera hundra tusen tidigare. Varför skriver du inte vad som hände med dem? Varför nämner du inte alla massakrar på judar i Iran som bl.a. är listade på länkarna jag skickade ovan och flera gånger tidigare? För att du inte kommer ihåg eller för att det inte passar narrativet?

Citat:
Enligt uppgift är de inte förföljda i landet utan lever bra liv. Det är ju bra eller hur!

Ja det är ett sätt att se på saken. Ett annat är att de lever i konstant beskydd från den iranska staten som beskyddar de fåtalet judar som finns kvar från att bli utsatta för våld av muslimerna, vilket de självfallet gör för att de älskar judar som alla andra muslimer och inte av politiska anledningar för att kunna hävda att de inte är antisemiter p.g.a deras rabiata antiisraeliska utrikespolitik. Men det ändrar såklart ingenting för dig så det är väl ingen vits att nämna att judar måste ha beskydd. När det handlar om judar i väst så verkar det dock vara helt onödigt enligt dig eller hur var det?
Citera
2018-05-20, 19:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Vad det något du inte förstod eller?

För att det fanns flera hundra tusen tidigare. Varför skriver du inte vad som hände med dem? Varför nämner du inte alla massakrar på judar i Iran som bl.a. är listade på länkarna jag skickade ovan och flera gånger tidigare? För att du inte kommer ihåg eller för att det inte passar narrativet?

Ja det är ett sätt att se på saken. Ett annat är att de lever i konstant beskydd från den iranska staten som beskyddar de fåtalet judar som finns kvar från att bli utsatta för våld av muslimerna, vilket de självfallet gör för att de älskar judar som alla andra muslimer och inte av politiska anledningar för att kunna hävda att de inte är antisemiter p.g.a deras rabiata antiisraeliska utrikespolitik. Men det ändrar såklart ingenting för dig så det är väl ingen vits att nämna att judar måste ha beskydd. När det handlar om judar i väst så verkar det dock vara helt onödigt enligt dig eller hur var det?

När fanns det flera hundra tusen judar i Iran?
Citera
2018-05-20, 19:48
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Läser du inte mina svar?
(FB) Israel - Palestina (stycke 2)

Här finns mer info om hur hundratusentals persiska judar flydde från Iran när islamisterna tog över. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persian_Jews
Citera
2018-05-20, 20:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Toppen var antagligen i andra halvan av 1800-talet när en ny våg pogrom satte igång. Judarna i Iran har inte haft det speciellt lätt genom tiderna, de har levt under förtryck, hot, förföljelser och givetvis regelbundna tvångskonvertereringar.
Citera
2018-05-20, 23:48
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Läser du inte mina svar?
(FB) Israel - Palestina (stycke 2)

Här finns mer info om hur hundratusentals persiska judar flydde från Iran när islamisterna tog över. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Persian_Jews

Israel är rasist stat, de kickar ut både palestinier och afrikaner och andra migranter. Du som stödjer denna rasist stat skäms du inte?

https://www.reuters.com/article/us-israel-africa-migrants/cash-or-custody-israel-kicks-off-deportation-of-african-migrants-idUSKBN1FP214

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5353931/Cash-custody-Israel-kicks-deportation-African-migrants.html

Jag tycker Sverige borde kicka ut alla migranterna till Palestina/Israel! Mångkultur berikar dem så det inte blir två parter utan, Israel/Palestina måste ha global samhälle, annars är de rasister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in