2018-05-19, 16:52
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Hur skall du nå fram till "Snart har vi ett Israel utan araber. " utan vare sig etnisk rensning eller folkmord tänkte du dig? Tvångssterilisering antar jag också fungerar för den som har lite tålamod.
Läs Memestars förtydligande, liksom mina tidigare inlägg. Tvångssterilisering låter annars som något som inte skulle kunna fungera.

Hur tänker du dig att terrorismen ska utrotas?
Citera
2018-05-19, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Läs Memestars förtydligande, liksom mina tidigare inlägg. Tvångssterilisering låter annars som något som inte skulle kunna fungera.
Kan du inte istället svara vad det är du egentligen vill skall ske. Du talar om utrotning och ett arabfritt Israel men blir märkligt tyst när man ber dig förtydliga dig. Du är väl som en typisk israel som har ett mål om en rent judisk stat men som inte kan riktigt kan förmå sig ta stegen som behövs för att nå dit.
Citat:
Hur tänker du dig att terrorismen ska utrotas?
Terrorismen är en konsekvens av israeliskt förtryck, så ett första steg är att få bort det. Få Israel att föredra fred framför land, dvs avveckla bosättningarna, och eftersom det torde vara svårt att få dertas soldater att bete sig som folk ersätta israeliska ockupationsstyrkorna med internationella fredsbevakande styrkor medan man hjälper palestinierna att bygga upp en fungerande stat. Det senare har ju aldrig varit något Israel visat mycket intresse för, de har föredragit korrumperade ledare som är fogliga.

Hur tänker du dig själv att utrota terrorismen, och då hoppas jag du räknar in även Israels terror?
Citera
2018-05-19, 17:15
Medlem
Melange5738s avatar
Hamas' useful idiots:

https://www.nationalreview.com/g-file/gaza-hama-tribalism-useful-idiots/

Citat:
This is how so much coverage of Israel seems to work: Take an event and remove all the facts that don’t fit the desired final product. By now, the examples of what I’m talking about should be familiar enough: the Palestinian cripple who could suddenly walk; the confession — from Hamas itself — that nearly all of the “innocent victims” of Israeli “murder” were in fact terrorists; the admissions from the Hamas cannon fodder that their intentions were violent. But none of that mattered. Nor did it catch the media’s attention that there was no rioting in the Fatah-controlled West Bank, but only in Hamas-controlled Gaza. That Hamas has been fomenting this macabre publicity stunt for weeks didn’t seem to matter either.

Gissar att Humanlife och Xenonen har diverse kommunistparafernalia hemma eller? Kanske en Sovjetflagga på väggen eller en liten byst av Lenin kanske? Eller är det oförenligt med koranen?
Citera
2018-05-19, 17:16
Medlem
80231s avatar
Citat:
Kan du inte istället svara vad det är du egentligen vill skall ske. 1) Du talar om utrotning och ett arabfritt Israel men blir märkligt tyst när man ber dig förtydliga dig. Du är väl som en typisk israel som har ett mål om en rent judisk stat men som inte kan riktigt kan förmå sig ta stegen som behövs för att nå dit.

2) Terrorismen är en konsekvens av israeliskt förtryck, så ett första steg är att få bort det. Få Israel att föredra fred framför land, dvs avveckla bosättningarna, och eftersom det torde vara svårt att få dertas soldater att bete sig som folk ersätta israeliska ockupationsstyrkorna med internationella fredsbevakande styrkor medan man 3) hjälper palestinierna att bygga upp en fungerande stat. Det senare har ju aldrig varit något Israel visat mycket intresse för, de har föredragit korrumperade ledare som är fogliga.

Hur tänker du dig själv att utrota terrorismen, och då hoppas jag du räknar in även Israels terror [försvar]?
1)Nej

2)Nej

3)Det fungerar ju inte, och det är det som är problemet. Hur många miljarder ska de ösas över detta "land"? Varför ska dessa miljarder gå till just palestinier, och inte till verkligt hjälpbehövande? Jag vill tro att du liksom jag vill att människor, oavsett ursprung, ska få leva ett bra liv. Eller? Som det är nu så kommer det aldrig att fungera. Bara det där med att du fortsätter med att anklaga mig för att vilja utrota personer visar på hur svårt det är. Förstår du?
Senast redigerad av 80231 2018-05-19 kl. 17:20.
Citera
2018-05-19, 17:21
Avstängd
Citat:
1)Nej
Ok, om du inte vill tala om vad du egentligen vill är inte mycket mening med att diskutera vidare.
Citat:
3)Det fungerar ju inte, och det är det som är problemet. Hur många miljarder ska de ösas över detta "land"?
Bara en bråkdel av all de pengar som östs över Israel. Om du tycker palestinierna inte behöver hjälp, vad tycker du då om stödet till Israel?
Citat:
Bara det där med att du fortsätter med att anklaga mig för att vilja utrota personer visar på hur svårt det är. Fattar du?
Så länge du talar om att du vill se ett arabfritt Israel utan att förklara hur du vill att det skall gå till får du räkna med att bli bemött med misstänksamhet. Utöver att hata palestinier har du inte mycket att säga.
Citera
2018-05-19, 17:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Kan du inte istället svara vad det är du egentligen vill skall ske. Du talar om utrotning och ett arabfritt Israel men blir märkligt tyst när man ber dig förtydliga dig. Du är väl som en typisk israel som har ett mål om en rent judisk stat men som inte kan riktigt kan förmå sig ta stegen som behövs för att nå dit.
Du kritiserar 80231s inlägg men inser inte att du förespråkar en liknande mentalitet. "Du är väl som en typisk israel" som om alla israeler skulle ha samma mål. De flesta israeler vill fortsätta ha en judisk och demokratisk stat, dvs ett land med judisk karaktär och fria val där alla medborgare är lika inför lagen.
Citera
2018-05-19, 17:27
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ok, om du inte vill tala om vad du egentligen vill är inte mycket mening med att diskutera vidare.

Bara en bråkdel av all de pengar som östs över Israel. Om du tycker palestinierna inte behöver hjälp, vad tycker du då om stödet till Israel?

Så länge du talar om att du vill se ett arabfritt Israel utan att förklara hur du vill att det skall gå till får du räkna med att bli bemött med misstänksamhet. Utöver att hata palestinier har du inte mycket att säga.
Du påstår en massa saker om mig som inte är sanna.

Arabmentalitet?
Citera
2018-05-19, 17:33
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det var ett bra förtydligande. Tack. Och, nej , jag vill inte ha en etnisk rensning.
Trevligt att du uppskattade det. Jag kände på mig att du inte var för det som påstods också.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
FN beslöt igår att göra en undersökning om krigsbrott. 59 döda och 2700 skadade på den ena sidan. Ingen död, ett fåtal skadade på den andra sidan.
Man konstaterar redan här det oproportionerliga våldet.
Massaker!

Citat:
U.N. calls for war crimes investigation over Gaza violence

May 18 (UPI) -- The United Nations said Friday it will begin a war crimes investigation into the killings of dozens of Palestinians by Israeli soldiers at mass demonstrations in Gaza this week.
In a 29-2 vote, with 14 abstentions, the U.N. High Commissioner for Refugees agreed on a resolution to send a commission of inquiry to "provide recommendations to protect civilians against further assaults" in Gaza.

The Gaza health ministry said 59 demonstrators died and 2,700 more were injured. The demonstrations ended a seven-week series of weekly protests at the border, in which over 100 people were killed.
There were no deaths and few injuries reported on the Israeli side.

"The stark contrast in casualties on both sides is suggestive of a wholly disproportionate response. Nobody has been made safer by the horrific events of the past week."

Palestinian UNHRC ambassador Ibrahim Khraishi called the demonstration an "absolute right."
"Israel and its defenders have given the impression that Palestine occupies Israel. How long will this joke continue? We have said we want peace and the world agrees with us that there should be a two-state solution. But Israel refuses that."

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2018/05/18/UN-calls-for-war-crimes-investigation-over-Gaza-violence/6211526658171/
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hur stor andel av alla flyktingar från arabvärlden är några bokstavstroende muslimer? Du skall som alltid skrämma folk med hemska muslimer.

Närmare 99% av alla palestinier den senaste gånger jag kollade, det är en av de mest religiösa muslimska "nationaliteterna" och om du inte är bokstavstroende är det tveksamt att du kan kalla dig muslim då islam inte är speciellt öppen för tolkning.
Citera
2018-05-19, 17:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är inte palestinier som är ett problem. Det är en viss kultur som är det. Terrorism. Man är inte nödvändigtvis på ett visst sätt bara för att man kommer från ett visst land.

Så du kallar palestiniernas rättmätiga motstånd för kultur och terror. Varför pratar ni sionister aldrig om er egen kultur och terror? Den som ni började med redan innan ni egenmäktigt utropade en egen stat.

Varför är bara ert våld okej och inte andras?
Varför vill ni inte leva tillsammans med andra folk? Vad är det för slags kultur?
Citera
2018-05-19, 17:39
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
FN beslöt igår att göra en undersökning om krigsbrott. 59 döda och 2700 skadade på den ena sidan. Ingen död, ett fåtal skadade på den andra sidan.
Man konstaterar redan här det oproportionerliga våldet.
Massaker!

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2018/05/18/UN-calls-for-war-crimes-investigation-over-Gaza-violence/6211526658171/
Vem är det som dödar? Den part som skyddar sitt land, eller den som vill att de sina ska dö helt i onödan?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hamaz-uppmanar
Hamas uppmanar nu folk att återvända till gränsen, trots att många dödats under måndagens demonstrationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in