2018-05-19, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Inte nödvändigtvis. De kunde ju ha accepterat enstatslösningen där alla i Palestinamandatet skulle fått lika medborgarskap, eller tvåstatslösningen där alla får lika medborgarskap i två separata länder.
Varför skulle de acceptera att en grupp invandrare fick överta halva deras land samtidigt som dessa gjort klart att de avsåg ta mer när omständigheterna så medgav? Hur bra gick det för de indianer som gick med på den typen av avtal med de europeiska invandrarna i Nordamerika? Palestinierna och grannstaterna såg vad som var på gång och gjorde ett försök att hindra det, men tyvärr misslyckades de.
Citat:
Tvyärr var arabledarna mer intresserade av att utrota judarna.
Ren blood libel. Som du vet fanns det en betydande judisk befolkning i Jerusalem när araberna intog staden. Inte vart det någon utrotning där. Etnisk rensning vart det, men på ett mindre brutalt sätt än Israel genomförde i t ex Lydda.

Citat:
Israels självstandighetsförklaring skrevs 1948. Arabledarna nekade till samtliga fredsförslag och förhandlingar från deccenier tidigare. Men bra försök! Vill du veta mer kan du läsa diskussionerna där jag krossar Xenonen.
Du älskar verkligen att dunka dig själv i ryggen och tala om hur duktig du är. Du är nog helt enkelt för obegåvad för att inse vilket platt intryck du ger utomstående.
Citat:
Jag sympatiserar också med det palestinska folket
Bara så länge de underkastar sig den judiska övermakten, inte protesterar när Israel tar över deras land bit för bit, massakrerar dem, gör det omöjligt för dem att tjäna sitt levebröd annat än som lågavlönad arbetskraft åt israelerna osv.
Citera
2018-05-19, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
FN tilldelade inte judarna något land, var har du fått det ifrån? Det fanns ett inte på något sätt bindande förslag från FN, det är allt. Din andra mening är mer än lovligt förvirrad. Judarna kom från Europa och invandrade till Palestina i syfte att bilda en stat, det var alltså de som hade den roll du tillskriver muslimerna i Europa. Skillnaden är att muslimerna som flytt hit inte har några sådana planer.

Judarna var där långt före palestinierna och det hade du vetat om du läst historia. Att sedan arabvärlden inte accepterade fördelningen av land mellan judarna och palestinier och valde istället att attackera Israel har du också missat.
Citera
2018-05-19, 15:17
Medlem
80231s avatar
Citat:
...

Bara så länge de underkastar sig den judiska övermakten, inte protesterar när Israel tar över deras land bit för bit, massakrerar dem, gör det omöjligt för dem att tjäna sitt levebröd annat än som lågavlönad arbetskraft åt israelerna osv.
Varför behöver de underkasta sig tro. De har tillgång till ett enormt finansiellt stöd från omvärlden, men ändå blir det skit av det hela.

Det finns en anledning till varför de förlorar centimeter efter centimeter. Snart har vi ett Israel utan araber.

https://imgur.com/a/OiXMN4o
Citera
2018-05-19, 15:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Judarna var där långt före palestinierna och det hade du vetat om du läst historia.
De som skrev under Israels självständighetsförklaring var alla utom en invandrare, mest från Ryssland och Polen, även om i någon avlägsen forntid några av deras förfäder bott i området. Det hade du vetet om du läst historia. Går man tillräckligt långt tillbaka i tiden förefaller både palestinier och judar vara ättlingar till de som bodde där för ett par tusen år sedan när det fanns en judisk stat. Palestinierna är ättlingar till de judar som stannade kvar och som blandats ut med andra grupper som flyttade in medan "judarna" är ättlingar till de som emigrerade och blandades upp med befolkningarna i de områden de hamnade i samt fick tillskott genom konverteringar.

Citat:
Att sedan arabvärlden inte accepterade fördelningen av land mellan judarna och palestinier och valde istället att attackera Israel har du också missat.
Låt mig citera David Ben Gurion:
"Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been antisemitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: we have come here and stolen their country. Why should they accept that? "

Och när han skulle förklara sin vilja att acceptera en uppdelning av territoriet:
" We shall organize an advanced defense force—a superior army which I have no doubt will be one of the best armies in the world. At that point I am confident that we would not fail in settling in the remaining parts of the country, through agreement and understanding with our Arab neighbors, or through some other means. "
Citera
2018-05-19, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det finns en anledning till varför de förlorar centimeter efter centimeter. Snart har vi ett Israel utan araber.
Du är ju rena nazisten i din önskan om att utplåna ett folk. enda skillnaden är vilket folk du vill utrota.
Citera
2018-05-19, 15:28
Medlem
80231s avatar
Citat:
Jag valde medvetet ett ordval som skulle skapa en reaktion. Jag är egentligen inte för utrotning av något, men något måste göras för att bli av med Hamas.
Citat:
Du är ju rena nazisten i din önskan om att utplåna ett folk. enda skillnaden är vilket folk du vill utrota.
Läs vad jag skrev. Du är en oärlig debattör. Jag vill inte ha arabmentaliteten här i Sverige heller.

Hur ska vi bli av med terroristerna tycker du? Fortsätta med att ösa våra skattepengar in i ett svart hål?

Sakta men säkert :
Senast redigerad av 80231 2018-05-19 kl. 15:32.
Citera
2018-05-19, 15:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Judarna kom från Europa och invandrade till Palestina i syfte att bilda en stat, det var alltså de som hade den roll du tillskriver muslimerna i Europa. Skillnaden är att muslimerna som flytt hit inte har några sådana planer.

Hur kan man vara bokstavstroende muslim utan att ha som övergripande mål att införa en teokratisk shariastat?
Citera
2018-05-19, 16:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Läs vad jag skrev. Du är en oärlig debattör. Jag vill inte ha arabmentaliteten här i Sverige heller.

Hur ska vi bli av med terroristerna tycker du? Fortsätta med att ösa våra skattepengar in i ett svart hål?

Sakta men säkert :
Den bilden visar ju att det går alldeles utmärkt för Israel, mycket snabb expansion måste man ju säga. Från ingenting till ett hyfsat stort land. Att gränserna inte är erkända, tycks ju inte bekymra er.

Då måste man ju fråga sig varför palestinierna är ett stort problem för er. Varför måste ni döda massor av dem, så fort de demonstrerar?
Den som är stark skall vara snäll, säger Bamse. Det är en förnämlig hållning, en verklig förebild.

Ni har fått ert land. Nu borde ni kunna vara ödmjuka mot palestinierna, så de också kan skapa sig en tillvaro i fred och harmoni. Försonas med dem, be om ursäkt för över 70 år av terror och fördrivning.

Om Israel gjorde det och palestiniernas tillvaro förbättrades avsevärt, så skulle ni slippa utrota dem.
Nog är väl en fredlig samexistens med dem bättre än utrotning?

Och förresten vad skall ni göra när muslimerna är utrotade? Skall ni utrota de kristna?
Citera
2018-05-19, 16:32
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Varför behöver de underkasta sig tro. De har tillgång till ett enormt finansiellt stöd från omvärlden, men ändå blir det skit av det hela.

Sakta men säkert :
Det är skillnad mellan arabmentaliteten (islamism) och araber. Jag håller med om att det förstnämnda måste bekämpas via integrations- och immigrationskontroll. Men det sistnämnda är en etnicitet, inget tankesätt. Jag vill inte att något land ska "befrias" från etnisk grupp X, det är ren kollektivism. Xenonen har nog fel (wow) om att du är nazist, för jag misstänker inte att du vill utrota araberna. Men snälla, förespråka inte etnisk rensning heller.

Edit: Kartan är mestadels korrekt, men den glömmer nämna att Västbanken kontrollerades av Jordanien mellan 1948-1967 och att majoriteten av landet 1947 var offentligt, inte arabiskt.
Senast redigerad av Memestar 2018-05-19 kl. 16:39.
Citera
2018-05-19, 16:38
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Den bilden visar ju att det går alldeles utmärkt för Israel, mycket snabb expansion måste man ju säga. Från ingenting till ett hyfsat stort land. Att gränserna inte är erkända, tycks ju inte bekymra er.

Då måste man ju fråga sig varför palestinierna är ett stort problem för er. Varför måste ni döda massor av dem, så fort de demonstrerar?
Den som är stark skall vara snäll, säger Bamse. Det är en förnämlig hållning, en verklig förebild.

Ni har fått ert land. Nu borde ni kunna vara ödmjuka mot palestinierna, så de också kan skapa sig en tillvaro i fred och harmoni. Försonas med dem, be om ursäkt för över 70 år av terror och fördrivning.

Om Israel gjorde det och palestiniernas tillvaro förbättrades avsevärt, så skulle ni slippa utrota dem.
Nog är väl en fredlig samexistens med dem bättre än utrotning?

Och förresten vad skall ni göra när muslimerna är utrotade? Skall ni utrota de kristna?
Det är inte palestinier som är ett problem. Det är en viss kultur som är det. Terrorism. Man är inte nödvändigtvis på ett visst sätt bara för att man kommer från ett visst land.

Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det är skillnad mellan arabmentaliteten (islamism) och araber. Jag håller med om att det förstnämnda måste bekämpas via integrations- och immigrationskontroll. Men det sistnämnda är en etnicitet, inget tankesätt. Jag vill inte att något land ska "befrias" från etnisk grupp X, det är ren kollektivism. Xenonen har nog fel (wow) om att du är nazist, för jag misstänker inte att du vill utrota araberna. Men snälla, förespråka inte etnisk rensning heller.
Det var ett bra förtydligande. Tack. Och, nej , jag vill inte ha en etnisk rensning.
Senast redigerad av 80231 2018-05-19 kl. 16:42.
Citera
2018-05-19, 16:48
Avstängd
Citat:
Det var ett bra förtydligande. Tack. Och, nej , jag vill inte ha en etnisk rensning.
Hur skall du nå fram till "Snart har vi ett Israel utan araber. " utan vare sig etnisk rensning eller folkmord tänkte du dig? Tvångssterilisering antar jag också fungerar för den som har lite tålamod.
Citera
2018-05-19, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur kan man vara bokstavstroende muslim utan att ha som övergripande mål att införa en teokratisk shariastat?
Hur stor andel av alla flyktingar från arabvärlden är några bokstavstroende muslimer? Du skall som alltid skrämma folk med hemska muslimer. Det är ju också uppenbart varför. Ju mer rädda vi är för muslimer i väst desto lättare för Israel att få stöd eller i alla fall förståelse för sitt krig mot araberna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in