Citat:
Det är fullt möjligt att jag är dum, pga Dunning-Krugereffekten vet jag i så fall tyvärr minst om det av alla!
Det jag hela tiden efterfrågat är hur den systematiska uppjusteringen skulle gå till utan den uttalad plan, strategi, mål och samordning som jag anser att en så utstuderad metod kräver... men jag får svar om allt utom det. Du snackar om andra random exempel på möjligt SD-motstånd och sen flyttar du runt det mellan tidningarna, instituten, uppringare med brytning och fan vet allt, konspirationen dartar runt som en ekorre som dragit en lina.
Vilka lägger upp planen för uppjusteringen, var och hur görs den, och hur ser de olika stegen och faserna ut? Att alla som jobbar där är PK och därför löser det sig självt är inget svar.
Det jag hela tiden efterfrågat är hur den systematiska uppjusteringen skulle gå till utan den uttalad plan, strategi, mål och samordning som jag anser att en så utstuderad metod kräver... men jag får svar om allt utom det. Du snackar om andra random exempel på möjligt SD-motstånd och sen flyttar du runt det mellan tidningarna, instituten, uppringare med brytning och fan vet allt, konspirationen dartar runt som en ekorre som dragit en lina.
Vilka lägger upp planen för uppjusteringen, var och hur görs den, och hur ser de olika stegen och faserna ut? Att alla som jobbar där är PK och därför löser det sig självt är inget svar.
Som mest var det väl ca 10pe skillnad mellan Sentio/Yougov och några av de andra. Så stor diff lär det ju inte vara när valet närmar sig. Vad tror du det beror på? Jag är inte insatt i logistiken hos ett OI eller hur det fungerar, men på samma vis som det låg en våt filt över hela sosse-Sverige på 70 och 80-talet ligger det nu en våt filt över hela PK-Sverige. På 70-talet var man öppet hatad om man sa att man var moderat och på samma vis har man varit öppet hatad om man sedan 2010 sagt man var SD eller till och med bara emot massinvandringen.
Som öppen moderat fick du inga som helst fördelar på 70-talet medan man som sosse inte ens behövde be om det, portar öppnades och tjänster "ordnades".
Så himla konstigt är det inte egentligen. En öppen Sverigevän skulle jag göra det extra för i mitt eget arbete medan en PK:it skulle få bemötande 1A.