2018-05-12, 19:46
  #65593
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ta och lägg av med den där jävla attityden du har lagt dig till med på senaste. Annars tycker jag du kan lämna tråden.


Ett utmärkt konstruktivt och relevant förslag!

Även om vederbörande dock inte fömår att förhindra fortsatta framgångar för SD i något avseende...
2018-05-12, 20:16
  #65594
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ta och lägg av med den där jävla attityden du har lagt dig till med på senaste.
Annars tycker jag du kan lämna tråden.

Jag har slutat läsa hans evighetslånga, svamlande, inlägg.
2018-05-12, 20:23
  #65595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Fnysington, som har en dryg attityd som adelsmärke.
Det tycker jag inte har märkts.
2018-05-12, 20:26
  #65596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vid överskattning: Villospår, de ville mörka spåren från förra gången / det är en long con, de vill lura oss inför nästa val att tro att de ligger rätt då / De ville lura soffliggare att stanna hemma och lata sig eftersom det ändå vankades skrällseger utan deras hjälp / “uppjusteringen” gick för långt
Haha du borde veta än att ens spekulera i detta. Å andra sidan, jag skulle gärna se att det hände konsekvent, för det skulle visa att man börjar bli nervösa för Finspång
2018-05-12, 20:30
  #65597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ta och lägg av med den där jävla attityden du har lagt dig till med på senaste.
Annars tycker jag du kan lämna tråden.

Krispan har inte bara ett gäng Flashbackare att tampas med, han har även sig själv som kombattant tror jag, när han "jobbar" (enligt eget uttryck) - vi får ha et visst överseende med honom, eller hur?

Förresten, var det ingen som hittade något intressant i SVD artikeln som föreföll att beskriva att moderaterna själva ansåg att SD var för lågt skattade i majoriteten av opinionsundersökningarna (vad de nu kunde ha fått det ifrån - de är ju toppen, våra OIs).
2018-05-12, 20:50
  #65598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Förresten, var det ingen som hittade något intressant i SVD artikeln som föreföll att beskriva att moderaterna själva ansåg att SD var för lågt skattade i majoriteten av opinionsundersökningarna
Det hade varit intressant att läsa.
2018-05-12, 21:00
  #65599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det hade varit intressant att läsa.
Artikeln i SvD.
Citat:
Men de två största partierna i Sverige genomför just nu alltså ett levande experiment fram till den 9 september, då det visar sig vilken metod som har fungerat bäst.

De största förresten? På det moderata strategimötet får M-politikerna veta att Sverigedemokraterna troligen är större än vad det just nu verkar vara, i de flesta opinionsmätningar.

Mätningarna överskattar troligen Socialdemokraterna, och underskattar sannolikt Sverigedemokraterna. Opinionsläget mellan de tre största partierna kan alltså vara jämnare än vad det ser ut.
Journalisten spekulerar i att Moderaterna drar den slutsatsen pga tidigare val, men som jag skrev igår så refererar Moderaternas strategichef Per Nilsson till egna mätningar i några tweet, och om de gör egna mätningar så är det sannolikt därifrån de har fått siffran.
2018-05-12, 21:14
  #65600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Artikeln i SvD.

Journalisten spekulerar i att Moderaterna drar den slutsatsen pga tidigare val, men som jag skrev igår så refererar Moderaternas strategichef Per Nilsson till egna mätningar i några tweet, och om de gör egna mätningar så är det sannolikt därifrån de har fått siffran.
Tack. Ja i dessa "hemliga" undersökningar skulle man kunna tänka sig att man ger ett spann, med sannolikhetsgrader av utfall. Man kanske tom har en medföljande, vettig, reflekterande analystext, till skillnad mot dem som vanligen (även om det bättrats något litet på sistone) presenteras för oss (pöbeln).
2018-05-12, 21:17
  #65601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Artikeln i SvD.

Journalisten spekulerar i att Moderaterna drar den slutsatsen pga tidigare val, men som jag skrev igår så refererar Moderaternas strategichef Per Nilsson till egna mätningar i några tweet, och om de gör egna mätningar så är det sannolikt därifrån de har fått siffran.
Hittar inte. Var det idag, igår? Ser att han för 3 dagar sedan skrivit om att S brukar vara överskattade i SCB.
2018-05-12, 21:24
  #65602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hittar inte. Var det idag, igår? Ser att han för 3 dagar sedan skrivit om att S brukar vara överskattade i SCB.
Jag antar att det är detta du menar.
(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
2018-05-12, 21:56
  #65603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag antar att det är detta du menar.
(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
Nja, jag menade att jag inte hittar Per Nilssons tweets om det. Det som stod i artikeln var så kort och vagt – att de på strategimötet “får veta” att SD “troligen” är underskattade i “de flesta” opinionsmätningar är liksom den ultimata “jaha?”-formuleringen. Då letar man ju en källa med lite mer sting än den där oformliga lovikkavanten till mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Tack. Ja i dessa "hemliga" undersökningar skulle man kunna tänka sig att man ger ett spann, med sannolikhetsgrader av utfall. Man kanske tom har en medföljande, vettig, reflekterande analystext, till skillnad mot dem som vanligen (även om det bättrats något litet på sistone) presenteras för oss (pöbeln).
Meh. Kräsen much? Tycker ändå de har okej analyser på sina egna hemsidor. Dock inte i tidningarnas kafferast-writeups om mätningarna, men vem letar där?

Demoskop (SD-relevanta passager fetade):

Inizio:

Sentio: Ingen inhouse-analys vad jag vet, det är väl typ Stikkan bakom betalvägg som gäller där.
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-05-12 kl. 22:33.
2018-05-12, 22:57
  #65604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hittar inte. Var det idag, igår? Ser att han för 3 dagar sedan skrivit om att S brukar vara överskattade i SCB.
https://mobile.twitter.com/Pernil/status/992807147003138048
https://mobile.twitter.com/Pernil/status/992807401010159616
https://mobile.twitter.com/Pernil/status/992809794481414145

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in