2018-05-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det blir ett chicken race nu, så jag undrar också om de vågar ta omröstningen före valet. Kanske inte. Om de tror att den gynnar SD opinionsmässigt (på detta sätt som i Sifo).

Spelar ingen roll vad dom andra 7 nationsförstörande partierna än försöker hitta på. Samhällsutvecklingen trummar vidare och till SD:s favör. Frågan vi kommer att ställa oss inför valet 2022 är vilka andra nationalistiska partier vi kommer att få in efter det riksdagsvalet. AfS och kanske även något annat ännu sverigevänligt part. Dom 7 partier som bidragit till att förstöra landet Sverige kommer inte att vara 7 inför valet 2022, det kan man lugnt utgå ifrån.
2018-05-19, 08:32
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Helevete nu kommer det bli panik på SVT och MSM; vi kommer att matas med flyktingsnyft dagarna i ända, som om vi vore tillbaka i 2015.. Eller så är det andra tider nu.
Vissa kommer att försöka ja,men verkligheten är så närvarande att det är inte längre görligt med dylika manipulationer.
Ta Exprssen och deras för en gångs skull riktiga gräv om de 9000 lycksökarna som vänstersidan anser ska födas av skattebetalarna,sådant går inte att göra ogjort. Nu är en ny tid..
2018-05-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Vadå toppar?,det rör sig ju trots allt om en damm som är rejält uppdämd redan, men nu är tillflödet så stort att man måste öppna flera dammluckor..
Innan valet lär man få öppna hela dammen..
Sista ordet är ännu inte sagt i denna valrörelse, S Och M kommer nog inte att sitta stilla i båten om/medan SD går som en raket i opinionen (även om jag förstås hoppas att de faktiskt gör det). Så nu undrar jag vad deras nästa drag blir. Men låt oss för all del glädjas åt denna framgång, ovöntat leverad av Sifo, som alltså visar en uppgång av en magnitud som ingen av de andra registrerat - vilket förstås spär på en viss misstänksamhet. För som Krispan skrev tidigare, det är något speciellt med Sifos ställning på den svenska opinionsscenen. Men inkompetens kanske inte är gångbart senvåren 2018? Inkompetens är lika passé som Helle Klein, Fredrik Reinfedlt och Veronica Palm? Och Expo, var tog våra omistbara ”experter”från Expo vägen? Kanske har de på Sifo ansträngt sig lite extra, det vi så länge efterfrågat, för att inte hamna på samma historiska soptipp?
Senast redigerad av Fnysington 2018-05-19 kl. 09:07.
2018-05-19, 08:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ojdå. SD borde nu vara väldigt nära att gå om S. Jag skulle göra en halvkvalificerad gissning på att de har två procentenheter kvar. Det kan som sagt hämtas in under sommaren.

Noterar att deras riktning av C går helt motsatt yougov och sentio.
Om vi låtsas att SD står blickstilla nu som Crispy raljerar om,var ligger dom då? helt klart plus 25%. Var ligger S i verkligheten?,det har dött bort så många gråssosar sedan förra valet ,och Löfvens oduglighet retar alla som inte har försörjning av Socialdemokratin,så att dom faller mot en placering under 20% finner jag inte omöjligt. Men liksom Toivo tycker jag det är märkligt att Vänstern inte ökar?,var det vurmandet för de 9000 lycksökarna som blev sista spiken i kistan för V?
2018-05-19, 08:39
Medlem
Sossarnas eftergift för MP ang de 9000 simulanterna kommer att bli dyrköpt.
MP ut och sossarna i botten.
2018-05-19, 08:41
Medlem
Gabriel2017s avatar
Att SD går uppåt även bland kvinnorna, jag tror det beror på att många börjar märka av regeringens politik, direkt i sin egen plånbok, när man tankar bilen, när man betalar bilskatten, när man flyger utomlands, handlar mat, allt blir dyrare, samt så ser speciellt LO-kollektivet hur deras pensionsvillkor försämras, steg för steg. Folk har fått ökade levnadskostnader pga vår regerings som för en politik som är gynnsam för EU och FN, inte för sina egna medborgare. Här tror jag de 9000 "barnen" är en viktig symbolen för denna regerings "hitochdit" politik, "Pudelns kärna" är inte Sverige och dess medborgare utan EU, FN och "barnen".
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/pudelns-k%C3%A4rna
2018-05-19, 08:44
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Sifo fejkar fortfarande. SD är flera % över vad Sifo visar egentligen
Klart dom gör. nu visar man bara överflödet från dammen,man måste minska trycket nu när flödet ökar rejält..
2018-05-19, 08:46
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Brukar Svt gå ut med Sifo i sina nyhetssändningar sedan de bytte till Novus?
Åtminstone när det är positivt för vänstersidan,stora uppgångar för SD brukar man försöka tiga ihjäl.
2018-05-19, 08:49
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Det är nästan så man kan tro att de inte håller med om sambandet mellan våldtäkter och LAS
Jo det vi ser nu är inte att SD utmärkt sig speciellt bra ,utan att sjuklövern skjutit sig själva i fötterna i tidigare aldrig skådad omfattning. Kristersson måste ju vara chockad över hur mycket idioter han har runt i kring sig,samtidigt som han själv är extremt feg.
2018-05-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Åtminstone när det är positivt för vänstersidan,stora uppgångar för SD brukar man försöka tiga ihjäl.

Aldrig har tystnaden varit så talande.
Blir nog tufft för SVT att rapporterara om SD:s kommande valframgångar.
2018-05-19, 08:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Folk har fått ökade levnadskostnader pga vår regerings som för en politik som är gynnsam för EU och FN, inte för sina egna medborgare. Här tror jag de 9000 "barnen" är en viktig symbolen för denna regerings "hitochdit" politik, "Pudelns kärna" är inte Sverige och dess medborgare utan EU, FN och "barnen".
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/pudelns-k%C3%A4rna

Mmm-m.., 7K partierna har genom alla år gömt sig bakom "bindande internationella avtal", FN och EU floskler.., vem vet om inte föraktet för både EU, FN kommer att öka med tiden !

Till förmån för nationella partier som SD.
2018-05-19, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Aldrig har tystnaden varit så talande.
Blir nog tufft för SVT att rapporterara om SD:s kommande valframgångar.
Fast denna Sifo undersökning har verkligen genererat efterskalv.Ingen mörkning, tvärtom. Vilket återigen indikerar Sifons starka ställning. Sifo som allt för sent bara visar vad andra institut visat sedan länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in