2018-04-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Halmgubbe deluxe. Sluta fjanta dig som att det som krävs är att du ska ställa dig i direktsänd TV och svära in eden som SD-trogen inför hela folkets ögon. Detta handlar om anonyma opinionsmätningar. Ingen, ingenstans har någonsin riskerat jobb/karriärsmöjligheter/social utfrysning genom att delta i en sådan. Hur skulle det gå till menar du? Att nån mupp som ringer hundra samtal om dan för Sifo skulle vara hemlig agent för PK-maffians Stasi och rapportera till högre ort? ”Ja hej, det är agent XP-147 på Sifo, det gäller en 7401XX Svenneson som uppger SD-sympati. Enligt registren är hen mellanchef på en mellansvensk kommun. Påbörja operation exponering och permittering, töm hens bankkonton, plantera in barnporr på hens dator och polisanmäl. Hen ska vara utblottad senast 1 juni”.

Fullständigt fiktivt riskscenario, bara jävla hittepå för att maskera att man har 0,5 cm kuk bakom gylfen. Vad ska vi med såna ”Sverigevänner” till när det börjar blåsa? Noll lojalitet, noll mod, börjar skramla i knäna och uppger ”MP!” i skräck för nån random kvinna som sitter i ett bås beväpnad med headset och kollegieblock. Jag antar att när det blir krig så är det vi som korrekt uppger SD i opinionsmätningar som förväntas slå en järnring runt dessa malajer och vapenvägrare medan de kissar i byxan och ropar på mamma? Såna väljare förtjänar opinionsmätningar med oviktad rådata där SD har lägre än i Sifo. Dessa råttor har makten att lyfta SD i Sifo, SCB etc till Sentionivåer när de vill, men de vägrar, och sen skyller de på OI. Kräk.

Jaha, du var inte färdig med sagostunden? Vilka har ”skitit i att göra nånting åt det”? Novus vidtog åtgärder redan i november 2014, övriga har rullat ut hybridlösningar under senaste 1-2 åren. Hos i alla fall Demoskop och Ipsos har det gjort märkbar skillnad. Om skillnaden inte släcker din glupande aptit på de höga siffror som SD-sympatisörer vägrar bjuda dig på får du väl gå och gråtkräkas i samma toastol där du brukar sittkissa.

Det är känslan vi pratar om. Folk tror att så kan vara fallet. Sen att det finns bevis för att SD-medlemmar blivit portade från fackförbund etc. stärker en sån känsla. Du menar att folk inte riskerar social uthängning om dom skulle uppge SD i luren på jobbet och nån värdegrundspolis skulle höra samtalet?

Även om det är fegt innebär det inte att det är osant. Det är antagligen främst dom som vågar uppge SD som spyr på OI's. Guilt på association much?

Jättefint att blanda in 10% web eller skriva milslånga artiklar hur man försöker o försöker men ändå inte lyckas. Eftersom man totalt ignorerar det faktum att många SD-sympatisörer skiter i att delta. Det räcker inte att försöka hitta dom bland respondenterna.
2018-04-30, 13:01
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Powergirl vet att han har fel. Det är politisk aktivism för att gjuta missnöje i tråden han (användarens egna anspråk på kön) sysslar med.
För ingen kan ha så grovt fel i sak i så många år utan att ta lärdom och ändå klara av att ta sig ut på nätet och någorlunda kunna uttrycka sig i skrift.

Tråden läses av många i detta avlånga land och har större betydelse än vad många tror.
Om man kan få 20.000 att tro att SD endast har stöd av 15% i opinionen så är det ur ett sverigeförstörande multikultiperspektiv värt en hel del.

Den psykologiska effekten av att få folk att tro att SD ligger på 15-16% när de enligt all empiri ligger på 22-23% och möjligen några PE till pga av ett misstänkt kraftigt mörkertal är inte försumbar.

Nej jag har inte fel angående opinionsinstituten och dessas undersökningar.. Jag redovisar endast vad opinionsinstituten kommer fram till. Självklart finns det fel i deras undersökningar men diverse hemkörda modeller och anekdoter, som att jag har hört är, ännu mer otillförlitliga. För femtioelfte gången har jag till skillnad mot vissa andra den goda egenskapen att jag erkänner när jag haft fel i mitt önsketänkande/troende.Detta till skillnad mot exempelvis 8711 som inte ens kan erkänna grova faktafel. För att ingen skall blanda ihop mina förhoppningar med opinionsinstitutens siffror så avhåller jag mig numera från gissa/tro. Självklart har jag en politisk agenda precis som alla andra har som skriver i tråden. Till skillnad från flertalet som skriver inlägg i den här tråden är jag inte SD:are även om jag till viss del håller med om de problem som SD radar upp men inte blir det bättre av de överdrivs och/eller siktar in sig på invandrare från vissa länder/religioner. . Att sedan SD inte har några som helst lösningar utan försöker dölja sina rasistiska motiv bakom en dimridå gör mig endast förbannad.
Senast redigerad av Powergirl 2018-04-30 kl. 13:35.
2018-04-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tja faktum är att du nu visar hur agendan mot SD startade.
FI och Piratpartiet fanns minsann särredovisade tidigt.
Och du menar alltså att agendan mot SD nu har avslutats när dom är ett reellt mot mot sittande ordning och de traditionella blocken?
Javisst, genom den mäktiga agendasättaren "Birgitta Hultåker" som inte ens lyckades ragga någon beställare åt Skop – det är därför det är svårt att spåra deras gamla mätningar, det finns inga gamla artiklar i media att gå efter för ingen köpte Skops grejer.

Det kan väl aldrig handla om att Skop hade en policy långt innan SD fanns på kartan, va?

I samma artikel finns ett uttalande från Källebring på Synovate (nu Ipsos), leverantör till agendasättaren nummer 1, DN. Hans kommentar:

"Synovate Temo redovisar SD som vilket annat parti som helst, säger Nicklas Källebring. Temos regel är att om ett parti tre mätningar i rad får över 1,5 procent så ska det särredovisas. Nu ligger partiet på mellan 1,5 och två procent i Temos mätningar."

Så din idé om hur "agendan startade" är alltså att Dagens ageNda matade ut SD-mätningar så det visslade medan agendadrottningen Birgitta Hultåker, som knaprade torra nudlar för att ingen ville köpa hennes tjänster, var grundaren och ledaren av den stora hemliga anti-SD-kartellen bland opinionsmätare. Först efter att hon burit agendasättandets fackla ett tag gick Ipsos med i kartellen. Never mind att SD började särredovisas av alla inom ett halvår efter den där artikeln skrevs...
2018-04-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Betydligt viktigare torde vara att JÅ skötte sig förväntat utmärkt bra mot M-ledaren, som ger ett intryck att vara en temporär historia, i gårdagens Agenda!

Bör ge extra utdelning för SD inför valet...

JÅ vann överlägset debatten mot en svamlande UK som inte något att säga. Det var nog inte många som tyckte han gjorde bra ifrån sig. UK såg redan nu ut som en förlorare.

Detta bör ge SD extra utdelning och kommer UK att fortsätta på samma miserabla sätt kommer det att ge ordentlig utdelning till SD. De kommer att kannibalisera ordentligt på detta numera "gårdagens parti".
2018-04-30, 17:38
Medlem
SD har nu 190K gilla på FB, fördubblat sedan 2014.
2018-04-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Den sifomätning du refererar till med 14,8% för SD hade 1,7% för övriga. Mätningen av sifo månaden innan gav SD 15,9%, då 1,3% övriga. Runt i övrigasoppan simmar Fi, afs, smådjurspartiet, MED, etc, etc, .......

JÅ's uppfattning att afs är ett utmärkt parti för leftovers från SD som inte längre platsar, är helt korrekt. Småpartierna har faktiskt mycket gemensamt om än inte rent politiskt. En samling tokstollar och rättshaverister. Som tur är existerar det ändå bara en begränsad mängd slika.

Kanske han tycker att han slipper några besvärliga typer ja. Men JÅ gråter för varje vanlig väljaröst han inte får stöd av och det blir många. T.o.m. Jonas Sjöstedt har sagt ungefär att, Sd är ett skitparti men deras väljare är viktiga.
2018-05-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
JÅ's uppfattning att afs är ett utmärkt parti för leftovers från SD som inte längre platsar, är helt korrekt. Småpartierna har faktiskt mycket gemensamt om än inte rent politiskt. En samling tokstollar och rättshaverister. Som tur är existerar det ändå bara en begränsad mängd slika.

Vilket jävla idiotinlägg, har du ens gått klart grundskolan?

Miljöpartiet deltog för första gången i riksdagsvalet 1982, och fick då 1,7 procent av rösterna och kom således inte in i riksdagen.

I riksdagsvalet 2006 fick Sverigedemokraterna 2,93 procent av rösterna vilket var en ökning mot valet 2002 (1,44 procent), men under riksdagens fyraprocentsspärr. Detta var alltså för lite mer än 10 år sedan bara.
Nu har man kanske 20-25%.

Inget parti som bildas "börjar" på 20% om du trodde det din jävla imbecill och dessa småpartier, om dom nu heter AfS eller F! eller något annat måste börja någonstans.
Men du tillhör väl dom som kallade SDs väljare på 00-talet för rättshaverister.
2018-05-01, 01:28
Medlem
Angående Inzo, Inzio eller vad dom heter. Ni ska få lite inside om detta.

Hur Sifo och dom andra instituten jobbar/vinklar har jag absolut ingen aning om.
Precis som jag inte vet om exempelvis Sentio och Yougov är till SD:s fördel.

Däremot vet jag av en nära vän som jobbar på Expressen, o ja denna vännen är väldigt nära och väldigt känd Expressenjournalist att Aftonbladet som anlitar Inzio mer eller mindre påtalat för Inzio att man inte är nöjd med siffrorna på SD som dom var innan.

Man har helt sonika sagt att minska SD:s siffror eller kommer vi anlita någon annan. Detta har inte gjorts direkt men det ska ha varit ifrån en "begäran" / ett önskemål ifrån Aftonbladets ledarredaktion där mytomanen Anders lindberg är chef.

LO äger fortfarande 9 procent och har genom avtal med Schibsted fortfarande rätt att bestämma vem som ska vara chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen. LO behåller därmed även i fortsättningen kontrollen över tidningens politiska inriktning. LO som är samma som Socialdemokraterna tyckte inte det såg bra ut att SD kom för nära S i deras "största" reklamtidning Aftonbladet och kedjereaktionen är denna.

Nu har dock Inzio tröttnat och enligt källor så kommer dom att inom 3 månader åter att ha SD på 20% då dom "bluffar" Aftonbladet och tror att kvällsblaskan inte kommer byta ut dom innan valet.
2018-05-01, 01:34
Medlem
Angående SD så spelar det inte roll om dom får 18 20 eller 22%.
Det viktiga för SD är följande.

*MP åker ut ur riksdagen. Absolut viktigast, då får inte rödgröna majoritet. Inte ens med Centerns hjälp.
*KD åker ut ur riksdagen. Samma som ovan. Då får inte inte alliansen majoritet.

Skulle SD plocka säg 25-26% samtidigt som MP/KD åker ut ur riksdagen (L vore jackpot) då måste alla andra partier i princip vara överens i exakt varenda jävla förslag. Vore katastrof för dom, tänk er M samarbeta med V. En kaossituation hade väntat.
Helst så ska S och M tillsammans ligga under 50% tillsammans vilket dom lär göra, därmed måste dom ha med sig V/C/L på alla beslut.

Sossarna ska helt landa på ca 20% och M på 18%.
2018-05-01, 02:10
Medlem
Varför skriver du då ". En samling tokstollar och rättshaverister. Som tur är existerar det ändå bara en begränsad mängd slika."
När jag gav dig exempel på två exakt likadana småpartier som bevisade att din "Mängd slika" bara är trams.
SD gick ifrån 10 röster till 1.000.000
Det du säger har ingen verklighetsförankring utan du är helt ute och cyklar.
Rättshaverister hade du kunnat säga om alla svenska partier när dom var nya.
2018-05-01, 02:24
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Varför skriver du då ". En samling tokstollar och rättshaverister. Som tur är existerar det ändå bara en begränsad mängd slika."
När jag gav dig exempel på två exakt likadana småpartier som bevisade att din "Mängd slika" bara är trams.
SD gick ifrån 10 röster till 1.000.000
Det du säger har ingen verklighetsförankring utan du är helt ute och cyklar.
Rättshaverister hade du kunnat säga om alla svenska partier när dom var nya.
Frågan är INTE hur stora dom kan bli. Den är hur stora de är nu. MP är förresten ett roligt exempel. Upp som en sol ner som en pannkaka.

Det här är ju en tråd främst om SD i OU. afs och andra wannabees påverkan i nuläget verkar vara minimal. Valet kommer om fyra månader. Vi får facit då.
Senast redigerad av snigel1 2018-05-01 kl. 02:39.
2018-05-01, 08:16
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Angående Inzo, Inzio eller vad dom heter. Ni ska få lite inside om detta.

Nu har dock Inzio tröttnat och enligt källor så kommer dom att inom 3 månader åter att ha SD på 20% då dom "bluffar" Aftonbladet och tror att kvällsblaskan inte kommer byta ut dom innan valet.

Hur Aftonhoran motarbetar SD efter sin förmåga, verkar mycket trovärdigt och helt förväntat!

Men ändå egendomligt - om inte SD landar som största parti...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in