2018-05-17, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det svänger snabbt i fotboll. Viktig kugge i mästarlaget och seriens näst tätaste försvar ena året, syndabock i årets fiasko och ett av seriens absolut sämsta försvar året därpå. MFFs problem handlar väldigt lite individuell kvalitet skulle jag säga.

Men visst, Nielsen är en virrpanna som behövt en general bredvid sig snarare än ytterligare en virrpanna som Brorsson. Bengtsson är bättre på att anpassa sig till sin partner men ingen general och tyvärr gjord av glas. Lasse är kanske inte en bättre spelare än Kari men för MFF var det bytet definitivt en uppgradering.

Jag förstår vad du menar men jag har aldrig varit särskilt imponerad av honom. Halvbra på det mesta men med en gnutta för mycket av rastlöshet som gör honom rätt hopplös som mittback.
2018-05-18, 03:39
Medlem
Gustavoss avatar
Det fanns situationer idag med, men jag tycker inte man kan gnälla på domaren, han missade nån grej här och där och visst kanske lite mer till djurgårdens fördel, men domaren missar något alla matcher, och gnäller man alla matcher så tappar gnället sin mening när det väl behövs som senast med al-Hakim. Ungefär som att alla som ser en problematik med invandringspolitiken plötsligt är rasister.

Vi gjorde en bra första efter förutsättningarna, och en dålig andra. 1-0 målet ser jag till stor del som ett individuellt misstag av Brosson, han har läge att kapa Tino och ta ett gult tidigt men väljer att inte göra det, hade han gjort det hade matchbilden blivit en annan. Självklart saknar vi våra avstängda spelare och självklart kliar det fortfarande lite att två av dem är felaktigt avstängda, men de som kom in hade kunnat prestera bättre idag.
Sebbe Ring spelade bra idag, och jag tyckte nog att situationen mellan honom och Jonatan också kunde blivit straff, men någonstans tycker jag ändå att det är lite väl lite att ge Granlund 10 min, det är liksom inte en riktig chans. Jag hade velat se honom och Ring från start, med Brorsson på bänken.
/G
2018-05-18, 03:57
Medlem
Concubines avatar
Följer mest S1 men hur illa är egentligen Giffarnas situation nu med ekonomin när det börjat gå relativt bra för dem (har för mig att de hamnar strax ovanför strecket typ varje år?) om det fortsätter i samma anda spelmässigt?
2018-05-18, 09:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så bra koll har jag inte på historien, 99 var jag typ en snorunge, 87a!

Jag tror stenhårt på att vi vinner.... men det gör jag ju i varje match, och ja, jag vet att det inte alltid är rimligt att förvänta sig, jag är inte en fullständig idiot.

En spelare som borde vara intressant för några lag om Dalkurd åker ner i S1an är Buya Turay, han har gjort 5 mål nu, alla spelmål och han lirar ju ett bottengäng.

Jag trodde alltid vi skulle vinna förr (jaja, vi var bättre då) men sedan har jag väl blivit en bitter gubbejävel på senare år.
Det är dock så att jag lider mer av en förlust än vad jag njuter av en seger.

Född 87 säger du, gyllene år det där med Uefa-guldet. 82 vann vi förvisso allt (uefa-cupen, sm-guldet, cup-guldet och tipscupen (sedermera intertotocupen)).

Måndagens kamp blir tuff, men vinner vi lär väl antagligen Ellos hålla presskonferens om ny tränare på tisdag.
2018-05-18, 10:27
Medlem
Samizdats avatar
Mårtenssons avstängning förlängs och han missar totalt tre matcher. Viktigt och bra beslut från SvFF. Detta skickar en tydlig signal till örebroarna - våld mot domarna är aldrig okej.
2018-05-18, 10:34
Medlem
nomadics avatar
Tre matchers avstängning för Mårtensson för att efter matchen ha klappat domaren på axeln och ironiskt berömt honom för sin katastrofinsats.

Antar att dom ignorerade bildbevisen och gick på ursprungsrapporten som beskrev "en knuff".

2019 blir kanske året som Disciplinnämnden inte pissar på oss!
2018-05-18, 10:44
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Är det någon som kan DM:a mig om var man kan se hela matchen mellan Hammarby - MFF i repris? :-)
2018-05-18, 11:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Tre matchers avstängning för Mårtensson för att efter matchen ha klappat domaren på axeln och ironiskt berömt honom för sin katastrofinsats.

Antar att dom ignorerade bildbevisen och gick på ursprungsrapporten som beskrev "en knuff".

Ja det där undrar jag ju hur dom motiverade. Det är ju möjligt att han sa nånting riktigt illa också men jag hoppas dom har nånting mer att gå på än fjärdedomarens ord, för han är ju bevisligen en lögnare.
2018-05-18, 12:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Nu står det ju att det var det verbala som var avgörande.
Ni som är så säkra på att avstängningen var fel, vet ni vad han sa?

*edit
PS Jag förstår er oro/irritation om det bara är 4:e domarens ord som ligger till grund, för han verkar inte helt pålitlig... ;o
Senast redigerad av DikT 2018-05-18 kl. 12:19.
2018-05-18, 12:24
Medlem
Det här är bra hets inför IFK - DIF.

https://twitter.com/ifkgoteborg/status/997417011109089280?s=21
2018-05-18, 12:53
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

*edit
PS Jag förstår er oro/irritation om det bara är 4:e domarens ord som ligger till grund, för han verkar inte helt pålitlig... ;o

För att få två extra matcher utöver den automatiska för något verbalt bör han ju rimligtvis sagt att han ska skära halsen av linjedomarens barn.
2018-05-18, 12:55
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

*edit

Retar mig, njae kanske inte riktigt retar mig, men stör mig i alla fall på att det inte finns någonstans man kan ta del av beslutet när det fattats.

Det enda vi vet är ju vad Mårtensson själv sagt och vad andra ÖSK-ledare hävdare att han på ett ironiskt sätt tackade för matchen. Det är visserligen en oerhörd partsinlaga men just nu finns ju inget annat att ta ställning till. Och ja, kommunikationsmissarna är ju uppenbara "Knuff" etc så svårt läge. Känns det inte lite som att förbundet försöker skydda sina domaradepter här? Men svårt att veta då all information hålls undan oss och vi bara mina Mårtensson, Lorentzons och Sköldmarks ord att gå på som gör gällande att det är något ironiskt som sagts.

Nåväl, bra att Kennedy "frias" i alla fall och att det inte blir något mer av det hela på den fronten. En och en halv match var iofs för mycket. :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in