2018-05-17, 13:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hur fan lyckas de (svff) ordna så att tabellen diffar med 3 omgångar? Någon kan man ju förstå pga europaspel samt att GIF-Sirius (?) ställdes in men 3 matcher?!

Fast gårdagens match avsåg omgång 10, så nästa vecka justeras det till ”bara” 2 omgångars differens. Då beror diffen på tidigarelagda MFF-dif samt uppskjutna GIF-Sirius

Frågan är dock varför i helvete omgång 10 spelades igår och inte nästa vecka? Måste ju missgynnat MFF något enormt.
2018-05-17, 13:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast Wahlströms miss hade såklart inget med Djurdjic att göra. Det berodde helt och hållet på att han är värdelös.

Då finns det ett antal värdelösa mittbackar i allsvenskan, givet de kriterierna.
2018-05-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
MaFF borde skicka Lasse Nielsen så fort det är möjligt. Han hade inte platsat bland våra tio bästa mittbackar de senaste fem åren. En riktigt dålig värvning tycker jag. Som Mishima var inne på matchtråden, och som jag själv nämnt tidigare, så är typen Arnason saknad. En ledare som tar flaggan i hand med stadigt grepp och säger hey, det här är min backlinje. Tycker inte Bengtsson är den spelaren heller, särskilt inte som han är skadad hela jävla tiden.
Det svänger snabbt i fotboll. Viktig kugge i mästarlaget och seriens näst tätaste försvar ena året, syndabock i årets fiasko och ett av seriens absolut sämsta försvar året därpå. MFFs problem handlar väldigt lite individuell kvalitet skulle jag säga.

Men visst, Nielsen är en virrpanna som behövt en general bredvid sig snarare än ytterligare en virrpanna som Brorsson. Bengtsson är bättre på att anpassa sig till sin partner men ingen general och tyvärr gjord av glas. Lasse är kanske inte en bättre spelare än Kari men för MFF var det bytet definitivt en uppgradering.
2018-05-17, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Då finns det ett antal värdelösa mittbackar i allsvenskan, givet de kriterierna.

Men snälla du, du kan ju inte på fullaste allvar hävda att Djurdjic på något sätt bidrog till Wahlströms bjudning? Det borde inte komma som någon överraskning för någon härinne att Wahlström varit den sämsta spelaren i allsvenskan i många många år. Fast skall man vara ärlig så borde den situationen aldrig uppstått då vi borde lett med 3,4-0 redan innan dess.
Senast redigerad av trazke 2018-05-17 kl. 14:29.
2018-05-17, 14:30
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Ytterligare 3 poäng. Numera 6 poäng ner till antagonisterna. Det här såg man inte komma innan säsongen, otroligt roligt att Bajen äntligen börjar leva upp till sin potential. Ett par frustrerande år sedan vi gick upp från superettan, men nu börjar den slumrande jätten äntligen att vakna. Krävdes en del sne-steg längst vägen. Professionaliseringen av vår ledning ser jag som den största anledningen.

Jag skrev innan säsongen att JJ spelade ett mycket högt spel genom att sparka J.M, och att en dålig säsongstart skulle innebära hans och hela ledningens huvuden.

De orden får jag käka upp, det som framstod som mycket irrationellt i början av säsongen har visat sig vara ett vinnande recept. mycket fingertoppskänsla där, men det visar också hur viktigt det är med rak och tydlig kommunikation från ansvariga, och behovet av att motivera och förklara sina beslut. Där har vi en del att jobba på. I medlemsägda klubbar jobbar man inte i skuggorna.

--

Söndagen då. Jeppe är avstängd, trist min inte avgörande. Mads Fenger får hoppa in och agera städgumma. Inte lika rivig, men en bättre passningsspelare.

Hoppas att Neto Borges är tillbaka tills dess, en högoddsare, tyvärr, men oj så bra han har visat sig vara.

I detta väldigt framåtlutade lag hoppas jag att vi kan göra en defensivt stabil match för en gångs skull, men mycket lite talar för det.

Tror på 2 - 1 till Bajen på söndag
2018-05-17, 14:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Fast gårdagens match avsåg omgång 10, så nästa vecka justeras det till ”bara” 2 omgångars differens. Då beror diffen på tidigarelagda MFF-dif samt uppskjutna GIF-Sirius

Frågan är dock varför i helvete omgång 10 spelades igår och inte nästa vecka? Måste ju missgynnat MFF något enormt.

Är arenan upptagen när omg. 10 spelas?
2018-05-17, 14:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men snälla du, du kan ju inte på fullaste allvar hävda att Djurdjic på något sätt bidrog till Wahlströms bjudning? Det borde inte komma som någon överraskning för någon härinne att Wahlström varit den sämsta spelaren i allsvenskan i många många år. Fast skall man vara ärlig så borde den situationen aldrig uppstått då vi borde lett med 3,4-0 redan innan dess.

Absolut inte bra agerat av Wahlström nej. Det händer dock lite för ofta att motståndarbackar blir av med bollen mot Djurdjic för att just det där skulle ha varit en tillfällighet.

Kan inte bedöma Wahlström i övrigt, där har du såklart bättre koll, men vi kan ju fastslå att det var fel spelare han fick ställas mot i det läget.

Och jo, ni borde ha gjort fler mål innan de lägena ens uppstod. Dock jämnades spelet ut efter våra mål.
2018-05-17, 14:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är arenan upptagen när omg. 10 spelas?

Hm för annat event eller? Annars är det väl bara att flytta en omgång en dag så slipper man krocken.
2018-05-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ellos borta är alltid tufft, det är ju årets match för dom också.
Vi har väl vad jag minns på rak arm bara vunnit tre gånger där sedan dom kom upp igen 97? En 1-0 seger 99, 2-0 segern 2005 (första året på Borås Arena, det var en rörig match minns jag där Ellos målisen åkte ut bl.a.) samt då ifjol med 2-1.
Jag har lyckats pricka in alla dom tre segrarna på plats trots att jag ofta sket i att åka till Borås för att man först inte såg hela planen från bortaläktaren på Ryavallen och sedan för det förhatliga plastaskiten.

På måndag får man hoppas att det sedvanliga stora bortastödet gör sitt, även om vi antagligen blir färre än på länge där, karavanen gör väl sitt till att blockera Rv40 och det det slutar väl oavgjort till slut...Det känns som att ett oavgjort resultat ändå är okej med tanke på hur tufft vi normalt har där och att båda antagligen är hyfsat nöjda med det.

Så bra koll har jag inte på historien, 99 var jag typ en snorunge, 87a!

Jag tror stenhårt på att vi vinner.... men det gör jag ju i varje match, och ja, jag vet att det inte alltid är rimligt att förvänta sig, jag är inte en fullständig idiot.

En spelare som borde vara intressant för några lag om Dalkurd åker ner i S1an är Buya Turay, han har gjort 5 mål nu, alla spelmål och han lirar ju ett bottengäng.
2018-05-17, 15:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hm för annat event eller? Annars är det väl bara att flytta en omgång en dag så slipper man krocken.

Ja något annat event. Mellan den 3/5 - 16/5 spelade MFF 5 matcher och Hammarby 3 matcher. Är man i en svacka så är ett tätt spelprogram inte så kul.
Så du har rätt: "Måste ju missgynnat MFF något enormt."
Axén sa i tv härom dagen att han hade inga problem med att spela var 3:e dag om motståndaren gör det samma.
2018-05-17, 15:39
Medlem
Citat:
Absolut inte bra agerat av Wahlström nej. Det händer dock lite för ofta att motståndarbackar blir av med bollen mot Djurdjic för att just det där skulle ha varit en tillfällighet.

Kan inte bedöma Wahlström i övrigt, där har du såklart bättre koll, men vi kan ju fastslå att det var fel spelare han fick ställas mot i det läget.

Och jo, ni borde ha gjort fler mål innan de lägena ens uppstod. Dock jämnades spelet ut efter våra mål.

Den där matchen skulle ju egentligen varit stängd efter typ första 20, men bra knegat att knipa en poäng.
2018-05-17, 15:47
Avslutad
Vilka ska egentligen kunna stoppa Bajen?

AIK sniffar förvisso en bit bakom i tabellen, och det blir en tidig "seriefinal" i helgen mellan Hammarby och AIK.

Tror Bajen går segrande ur derbyt med tanke på att man spelar hemma, på konstgräset, vilket AIK både historiskt och nyligen visat sig ha problem med. Dessutom är AIKs starkaste lagdel defensiven. Hammarby, på konstgräset, lär knappast ha problem att bryta ner den oavsett om AIK väljer att stå högt eller lågt i sin backlinje.

Kalmar kanske går om AIK framåt och ger sig in i toppstriden på allvar. Där blir mötet med Hammarby avgörande och om Bajen vinner derbyt kanske liten baksmälla infinner sig för serieledarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in