2018-05-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det här är bra hets inför IFK - DIF.

https://twitter.com/ifkgoteborg/status/997417011109089280?s=21

2018-05-18, 14:01
Medlem
Eldarn.s avatar
Vilket jääääävla derby vi har att vänta på söndag. Hetaste på 10-talet?
2018-05-18, 14:59
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Det fanns situationer idag med, men jag tycker inte man kan gnälla på domaren, han missade nån grej här och där och visst kanske lite mer till djurgårdens fördel, men domaren missar något alla matcher, och gnäller man alla matcher så tappar gnället sin mening när det väl behövs som senast med al-Hakim. Ungefär som att alla som ser en problematik med invandringspolitiken plötsligt är rasister.

Vi gjorde en bra första efter förutsättningarna, och en dålig andra. 1-0 målet ser jag till stor del som ett individuellt misstag av Brosson, han har läge att kapa Tino och ta ett gult tidigt men väljer att inte göra det, hade han gjort det hade matchbilden blivit en annan. Självklart saknar vi våra avstängda spelare och självklart kliar det fortfarande lite att två av dem är felaktigt avstängda, men de som kom in hade kunnat prestera bättre idag.
Sebbe Ring spelade bra idag, och jag tyckte nog att situationen mellan honom och Jonatan också kunde blivit straff, men någonstans tycker jag ändå att det är lite väl lite att ge Granlund 10 min, det är liksom inte en riktig chans. Jag hade velat se honom och Ring från start, med Brorsson på bänken.
/G

Håller egentligen inte med någonstans. Det är väl precis i situationer som dessa vi supportrar ska höja rösten och säga vad vi tycker. I båda matcherna blir situationerna kanske inte direkt matchavgörande men försämrar verkligen matchbilden till det sämre. Finns garanterat ett gäng situationer där det varit knäpptyst. Vi gnäller när vi har fog, inte annars.

Målet går heller inte all last enbart Brorsson för, almebäck väljer att springa på "fel" sida. Ring gör... Ja vafan han nu gör. Och övriga tittar typ på. Kan iof också tycka att Granlund borde spelat från start och blivit utbytt när han tröttnat.

Måste även passa på och fråga vad du ser i ring? Ingen passningskvalitet, katastrofala inlägg, dribblar i tid och otid, dåligt positionsspel i förvaret och alla dessa jävla filmningar. Knapp div.3 klass om du frågar mig.
2018-05-18, 15:07
Medlem
simonvps avatar
Vilken JÄVLA soppa det blivit med Mårtensson. Ösk och disciplinnämnden lirar verkligen inte bra med varandra.

Tycker verkligen det är stenhårt med två extra matcher om det är så att han var sarkastisk angående domarens insats. Varken ”putten” eller kommentaren känns som belägg nog för en så lång bestraffning.
2018-05-18, 15:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Vilket jääääävla derby vi har att vänta på söndag. Hetaste på 10-talet?

aik-dif i augusti 2015 är väl det närmaste man kommer (dif låg tvåa och aik trea då väl? Eller var det tvärtom?) Visst, det var samma tabellpositioner i höstas, men då var MFFs avstånd för stort för att det skulle vara spännande.

Annars var senaste rena derbyseriefinalen den mellan Bajen och aik våren 2006 (väl?). Bajenseger då efter mål av Mikkel Jensen och Paulinho
2018-05-18, 15:14
Medlem
Ösk borde anmäla al hakim.

Dessutom borde de sluta agera så mjäkigt och överklagat kennedys röda. Hur fan kan ni acceptera den avstängningen?
Mårtensson? Tydligt har han sårat domaren. sånt kan inte accepteras
2018-05-18, 15:24
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
aik-dif i augusti 2015 är väl det närmaste man kommer (dif låg tvåa och aik trea då väl? Eller var det tvärtom?) Visst, det var samma tabellpositioner i höstas, men då var MFFs avstånd för stort för att det skulle vara spännande.

Annars var senaste rena derbyseriefinalen den mellan Bajen och aik våren 2006 (väl?). Bajenseger då efter mål av Mikkel Jensen och Paulinho

Var det den som spelades på Söderstadion? Minns en katastrof usel offside-fälla där bland annat Boateng gick bort sig.

Tycker derbymatcherna mot Hammarby är mer avslappnande än dem mot Djurgården, men blir en märklig känsla att vara underdog i ett derby. DET var länge sen vi var.
2018-05-18, 15:29
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .monkaS

Dessutom borde de sluta agera så mjäkigt och överklagat kennedys röda. Hur fan kan ni acceptera den avstängningen?
Mårtensson? Tydligt har han sårat domaren. sånt kan inte accepteras

Hade slutat i poängavdrag eller tvångsnedflyttning om ÖSK överklagat. Av någon anledning hatar förbundet dem mer än nån annan.

Nu har alla lärt sig vad som händer om du lägger dina händer på en domares axlar, nästa år kommer ÖFK säkert få ett pris för de inkluderade domaren med fysisknärhet och få göra en exotisk teater på upptaktsträffen.
2018-05-18, 15:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Var det den som spelades på Söderstadion? Minns en katastrof usel offside-fälla där bland annat Boateng gick bort sig.

Tycker derbymatcherna mot Hammarby är mer avslappnande än dem mot Djurgården, men blir en märklig känsla att vara underdog i ett derby. DET var länge sen vi var.

Exakt så. Dock var inte Boateng ensam syndabock, utan hela laget gick bort sig. Minns att Petter Andersson TOTALT raderade ut Boateng som fram till den matchen hade varit seriens bästa spelare.

Gillar verkligen inte att vara favorit till söndagen. Eller snarare gillar jag inte att aik är underdog. Man har fortfarande en ruggigt stark trupp, och är det något lag som ska lyckas stänga ner oss så är det fan de.
2018-05-18, 15:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .monkaS
Tycker det är fel att prata om Al-Hakim i det här fallet. Det råkade vara han som var huvuddomare men i det här fallet så verkar det väl vara fjärdedomaren som är den skyldige. I båda fallen känns det som. Eller?
Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Igboannanikes utvisning kändes det i alla fall som att det var fjärdedomaren som var skyldig till och Mårtenssons "knuff" var ju definitivt fjärdedomarens uppfinning. Al-Hakim kan inte göra så mycket annat än lita på sina assisterande, han sitter ju i en rävsax här. Oavsett vad han gör så blir det fel...
2018-05-18, 15:53
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Exakt så. Dock var inte Boateng ensam syndabock, utan hela laget gick bort sig. Minns att Petter Andersson TOTALT raderade ut Boateng som fram till den matchen hade varit seriens bästa spelare.

Gillar verkligen inte att vara favorit till söndagen. Eller snarare gillar jag inte att aik är underdog. Man har fortfarande en ruggigt stark trupp, och är det något lag som ska lyckas stänga ner oss så är det fan de.
Skärpning. aik tar vi av bara farten. Jag förväntar mig 5/6-0 och dundrande åska. Ingen solnasol den här gången.

Det finns ingen i aik som platsar i vår startelva. Så sant det var 2006. Så sant det är nu.

Senast redigerad av erikp121 2018-05-18 kl. 15:55.
2018-05-18, 16:00
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tycker det är fel att prata om Al-Hakim i det här fallet. Det råkade vara han som var huvuddomare men i det här fallet så verkar det väl vara fjärdedomaren som är den skyldige. I båda fallen känns det som. Eller?
Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Igboannanikes utvisning kändes det i alla fall som att det var fjärdedomaren som var skyldig till och Mårtenssons "knuff" var ju definitivt fjärdedomarens uppfinning. Al-Hakim kan inte göra så mycket annat än lita på sina assisterande, han sitter ju i en rävsax här. Oavsett vad han gör så blir det fel...

Al-Hakim berättade att hans uppfattning var att det var rött, så när både fjärdedomaren OCH linjedomaren också ansåg det, var det ingen tvekan om att ta upp det röda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in