Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavos
Det fanns situationer idag med, men jag tycker inte man kan gnälla på domaren, han missade nån grej här och där och visst kanske lite mer till djurgårdens fördel, men domaren missar något alla matcher, och gnäller man alla matcher så tappar gnället sin mening när det väl behövs som senast med al-Hakim. Ungefär som att alla som ser en problematik med invandringspolitiken plötsligt är rasister.
Vi gjorde en bra första efter förutsättningarna, och en dålig andra. 1-0 målet ser jag till stor del som ett individuellt misstag av Brosson, han har läge att kapa Tino och ta ett gult tidigt men väljer att inte göra det, hade han gjort det hade matchbilden blivit en annan. Självklart saknar vi våra avstängda spelare och självklart kliar det fortfarande lite att två av dem är felaktigt avstängda, men de som kom in hade kunnat prestera bättre idag.
Sebbe Ring spelade bra idag, och jag tyckte nog att situationen mellan honom och Jonatan också kunde blivit straff, men någonstans tycker jag ändå att det är lite väl lite att ge Granlund 10 min, det är liksom inte en riktig chans. Jag hade velat se honom och Ring från start, med Brorsson på bänken.
/G
Håller egentligen inte med någonstans. Det är väl precis i situationer som dessa vi supportrar ska höja rösten och säga vad vi tycker. I båda matcherna blir situationerna kanske inte direkt matchavgörande men försämrar verkligen matchbilden till det sämre. Finns garanterat ett gäng situationer där det varit knäpptyst. Vi gnäller när vi har fog, inte annars.
Målet går heller inte all last enbart Brorsson för, almebäck väljer att springa på "fel" sida. Ring gör... Ja vafan han nu gör. Och övriga tittar typ på. Kan iof också tycka att Granlund borde spelat från start och blivit utbytt när han tröttnat.
Måste även passa på och fråga vad du ser i ring? Ingen passningskvalitet, katastrofala inlägg, dribblar i tid och otid, dåligt positionsspel i förvaret och alla dessa jävla filmningar. Knapp div.3 klass om du frågar mig.