2018-05-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte att det finns något samband mellan att gilla gruppsex och att misshandla kvinnor.
Nej inte att gilla men att ha gruppsex när man är gift då är man ganska blåst
Citera
2018-05-17, 18:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
En fråga som jag ställer mig är (det är för många inlägg att kunna skanna igenom) hur fick Aftonbladet så tidigt fram tillräckligt säkra uppgifter för att våga gå ut och påvisa att de visste vem det var?

Har man läckor inom rättsväsendet och är det i så fall inte läge att utreda det ordentligt?

Om det inte är BO som upplyst dem, men i så fall vill man väl ändå ha säkra bevis.

Är det inte rimligt om utredande myndigheter rekommenderar hur pressen (ansvarig utgivare) formulerar sig i ett ”känsligt läge”? Om pressen frågar snällt?

För att kunna dölja måste man veta vad man döljer.
Citera
2018-05-17, 18:34
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det inte rimligt om utredande myndigheter rekommenderar hur pressen (ansvarig utgivare) formulerar sig i ett ”känsligt läge”? Om pressen frågar snällt?

För att kunna dölja måste man veta vad man döljer.

Absolut, men hur fick de så mycket detaljer?

Det hade varit enkelt för myndigheten att bara svara ”Inga kommentarer” om sekretess gäller. Då kan inte media skriva som de gör.
Citera
2018-05-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenzieReeves
Vad ska man säga, ännu ett offer för metoo kampanjen. Vissa kända profiler har förtjänat att bli uthängda jag vet inte om Kristian är en av dem, ingen aning om vem han är faktiskt.

Översättning: Ännu en person som visserligen kan ha gjort något dåligt men vars eventuella övertramp vi i så fall borde förbise eftersom de där tjejerna var så jobbiga på Facebook i höstas.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej, jag har inte skrivit att han är uppenbart skyldig till någonting --- däremot är han häktad för misshandel.

Nej, jag ser inga skäl till att slänga sig med en 13 år gammal utredning som lades ner och där slutsatsen var att ingen av de tre begått något brott .... Korrekt uppfattat av dig.

Jag kan berätta för dig att det finns rätt många både mammor och pappor som utövar gruppsex - så nej, att du blivit pappa förklarar ingenting om någon annans aptit sexuellt.
Jo, det har du:

"Han har uppenbarligen roat sig med mer än att "blåsa" på henne ...."

Att utöva gruppsex? Tjejen var full och han var otrogen och nybliven pappa. Enligt dig tyder det på ett helt normalt känsloliv. Okej.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Nej inte att gilla men att ha gruppsex när man är gift då är man ganska blåst
Det är ju helt individuellt vad man tycker om det ... Personligen tycker jag otrohet är "blåst", men det finns andra som gökar runt som kaniner bakom ryggen på äkta hälft så alla delar uppenbarligen inte den uppfattningen.

En del har fria förhållanden, en del är otrogna - erkänner, blir förlåtna och paret går vidare.

Våra personliga uppfattningar har alltså ingen som helst bäring på KH:s sexuella utlevnad eller vad han och frun har för överenskommelser, hon för uppfattning osv...
DET vi vet är att hon valde att leva vidare med honom efter den skandalen (för det blev det)
Citera
2018-05-17, 18:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jo, det har du:

Att utöva gruppsex? Tjejen var full och han var otrogen och nybliven pappa. Enligt dig tyder det på ett helt normalt känsloliv. Okej.
Han är häktad för misshandel, inte för att ha blåst på henne. Det framgick av häktningsprotokollet.

Och nej, jag har inte hävdat att han är skyldig till något, däremot att det uppenbarligen handlar om mer än att han blåst på henne. Man häktas nämligen inte för att man blåser på någon.

Till skillnad från dig så försöker jag inte botanisera i och kartlägga hans känsloliv. Jag konstaterar bara att han friades från brott.

Och för övrigt -- det är inte helt ovanligt att otroheten kommer just när första barnet kommit ....
Citera
2018-05-17, 18:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asylbarn
"Hockeyprofilen"?
Ja, han är nog mer allmänt känd för sina insatser på isen och inte för sitt sportprat.

Han gjorde på tio säsonger över 600 matcher i NHL,

Huselius debuterade i Tre Kronor 1999 och har gjort 63 A-landskamper. Han har spelat fyra VM-turneringar och tagit brons vid tre tillfällen (2001, 2002, och 2009)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristian_Huselius
Citera
2018-05-17, 18:46
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ja, han är nog mer allmänt känd för sina insatser på isen och inte för sitt sportprat.

För mig är han tillsammans med Lilja och Tallinder mest känd för gruppsexeriet.
Citera
2018-05-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
För mig är han tillsammans med Lilja och Tallinder mest känd för gruppsexeriet.
Samma här och snart kanske för att ha bankat på frugan !!!
Citera
2018-05-17, 18:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Han är häktad för misshandel, inte för att ha blåst på henne. Det framgick av häktningsprotokollet.

Och nej, jag har inte hävdat att han är skyldig till något, däremot att det uppenbarligen handlar om mer än att han blåst på henne. Man häktas nämligen inte för att man blåser på någon.

Till skillnad från dig så försöker jag inte botanisera i och kartlägga hans känsloliv. Jag konstaterar bara att han friades från brott.

Och för övrigt -- det är inte helt ovanligt att otroheten kommer just när första barnet kommit ....
Återigen:

Du hänvisar inte till vad han är anklagad för, utan påstår att han "uppenbarligen roat sig med mer än att blåsa på henne". Om vi ska gå efter vad han är dömd för, som du gör i 13 år gamla ärendet, så har han inte uppenbarligen roat sig med något mer än att blåsa på henne.

Jag kartlägger inte hans känsloliv utan förklarade bara för dig varför vissa ser ett samband.
Citera
2018-05-17, 18:49
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Att frias på grund av brist på bevis är dock inte samma sak som oskyldig. Det enda som det säger att man utom rimligt tvivel inte kan säga att ett brott har begåtts, något som är värt att tänka på. Speciellt när man ivrigt försvarar en potentiell gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in