2018-05-17, 18:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Återigen:
"Han har uppenbarligen roat sig med mer än att "blåsa" på henne ...."

Du hänvisar inte till vad han är anklagad för, utan påstår att han "uppenbarligen roat sig med mer än att blåsa på henne". Om vi ska gå efter vad han är dömd för, som du gör i 13 år gamla ärendet, så har han inte uppenbarligen roat sig med något mer än att blåsa på henne.

Jag kartlägger inte hans känsloliv utan förklarade bara för dig varför vissa ser ett samband.
Han dömdes inte i det 13 år gamla ärendet -- de friades ganska direkt och det gick aldrig till åtal eftersom de inte begått något brott.

Man blir inte häktad för att man blåst på någon, och man får inte ut polisen och upptar 1,5 timme av deras tid mitt i natten för att man "blåst" på någon.

Nej, du ville möjligen berätta att du blivit pappa och har känslor runt det - för det är det enda ditt svammel gett i den delen...
Så man får väl gratulera till barnet....
Citera
2018-05-17, 18:53
Medlem
Mooskys avatar
Ett av larmen
Citat:
Larmet till polis kom inifrån en fastighet i Stockholm klockan 01.33 natten den 14 januari. Polisinsatsen på adressen varade fram till 02.57. Det visar en händelserapport Expressen tagit del av.

Jag räknar med att kunna väcka åtal senast den 31 maj, säger åklagare Marina Chirakova.
https://www.expressen.se/sport/hocke...begars-haktad/

Citat:
Den grova kvinnofridskränkningen består av följande gärningar:
1. Misshandel 2018-01-12

Mitt i natten kommer ett larm 14 januari alltså två dagar efter han misshandlat henne enligt häktningsframställan. Polisen är där i 1,5 timme och det betyder att man försäkrat sig om att det är lugnt innan man lämnar. Så det bör då innefatta en lång tids terror av den här lilla svinpälsen.
Senast redigerad av Moosky 2018-05-17 kl. 19:03.
Citera
2018-05-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte att det finns något samband mellan att gilla gruppsex och att misshandla kvinnor.

Korrekt Micro, men det krävs en viss människa att göka andra brudar samtidigt som den man bor med sitter hemma och ammar det gemensamma barnet på 5 månader .....
Citera
2018-05-17, 18:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Att frias på grund av brist på bevis är dock inte samma sak som oskyldig. Det enda som det säger att man utom rimligt tvivel inte kan säga att ett brott har begåtts, något som är värt att tänka på. Speciellt när man ivrigt försvarar en potentiell gärningsman.
Åklagaren gick ut med att de friades, inte att det lades ner i brist på bevis, utan att de inte begått brott...
Citera
2018-05-17, 18:56
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Åklagaren gick ut med att de friades, inte att det lades ner i brist på bevis, utan att de inte begått brott...

Nej, du har fel:

https://sverigesradio.se/sida/artike...artikel=637142

"Åklagarens motivering för att lägga ner förundersökningen är att det inte går att bevisa att brott har begåtts. "
Citera
2018-05-17, 18:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
FB vänner. Innan man spottar för mycket på Husse så är det så att blåser man på en tjej i Sverige och hon springer till "myndigheterna" så låser dom in dig först och ställer frågorna SEN.

Jag föraktar Er FB-Vänner som snackar skit om en broder och hockeyvän. Vi lever i ett feministf... land där män spottas i ansiktet varje dag. Han kanske ryckt henne i en arm eller annat och nu skakar han galler och blir bespottad av allt och alla.

MAN UP , dags att ta tillbaka männens rätt.

Det är bara du lättar ut härifrån om du inte trivs. I det här landet bankar man inte på sin partner oavsett vad du tycker om det. Så hjälper det inte med fängelse, så får man ta död på våldsverkarna i stället.
Ingen springer till myndigheter eftersom dom är så kuvade att dom oftast inte vågar. Nej, en armryckning innebär inte grov kvinnofridskränkning din dumme fan. En sån som dig har inga rättigheter.
Citera
2018-05-17, 18:59
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Han dömdes inte i det 13 år gamla ärendet -- de friades ganska direkt och det gick aldrig till åtal eftersom de inte begått något brott.

Man blir inte häktad för att man blåst på någon, och man får inte ut polisen och upptar 1,5 timme av deras tid mitt i natten för att man "blåst" på någon.

Nej, du ville möjligen berätta att du blivit pappa och har känslor runt det - för det är det enda ditt svammel gett i den delen...
Så man får väl gratulera till barnet....
Inte konstigt att du har så många inlägg så som du svamlar. Allt är fullkomligt förvirrat. Jag har inte blivit pappa. Ta din medicin.

Jo, man kan bli oskyldigt häktad. Man kan t.o.m. bli oskyldigt dömd. Jag tror i och för sig inte att han är oskyldig, ville bara upplysa dig om att han inte är skyldig per automatik bara för att mycket talar för det.
Citera
2018-05-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
En fråga som jag ställer mig är (det är för många inlägg att kunna skanna igenom) hur fick Aftonbladet så tidigt fram tillräckligt säkra uppgifter för att våga gå ut och påvisa att de visste vem det var?

Har man läckor inom rättsväsendet och är det i så fall inte läge att utreda det ordentligt?

Det är enligt lag förbjudet för myndigheter att eftersöka eventuella källor inom organisationen.
Tryckfrihetsförordningen 3 kap 4§ och Yttrandefrihetsgrundlagen 2 kap 4§.
Källan får inte heller på något sätt bestraffas om hen blir känd.
Citera
2018-05-17, 19:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Inte konstigt att du har så många inlägg så som du svamlar. Allt är fullkomligt förvirrat. Jag har inte blivit pappa. Ta din medicin.

Jo, man kan bli oskyldigt häktad. Man kan t.o.m. bli oskyldigt dömd. Jag tror i och för sig inte att han är oskyldig, ville bara upplysa dig om att han inte är skyldig per automatik bara för att mycket talar för det.

På sannolika skäl misstänkt så har åklagaren på fötterna. Och hon har också meddelat att hon väcker åtal 31 maj, så någon snyftvariant om att han är oskyldig finns inte i åklagaren vision gällande fällande dom. Det kan vara bra att komma ihåg.
Citera
2018-05-17, 19:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Fast en fylla i princip samma datum varannan månad - men inget däremellan?
Jag gissar att de där två månaders hoppen handlar om något. Varför just 12/13?

Beats me... Det kan handla om tid som är barnfri / ”överbliven” pga någon vana / planering / (fiskal?) syssla som inte är veckobunden utan orienterad mot datum eller kalendermånads mitt resp. slut: budgetering, redovisning, inköp, levande organismers skötsel och livscykler, barns eller andra anhörigas specifika behov, egna medicinska behov, liksom andra sekundära omvärldskrav (prestation på jobb, resande i arbetet).

Man kan tänka sig en aktivitet som har rullande schema för att inte belasta samma veckodag (i skolan, eller rörande familjen).

Man kan tänka sig att det är kopplat till spel/trav/ utbetalningsdagar / möten med polare som infaller på tid som inte tar något från familjelivet och då det fortfarande finns lön kvar på kontot. Pokerkvällar? Tipsträffar?

Att det sammanhänger med datumet/ tiden i månaden får ju anses statistiskt säkerställt. Däremot inte ett strikt varannanmånadsintervall, då annat kan ha kommit emellan i februari och april.

Med tanke på lagens bokstav (’minst två fall av i sig själva straffbara handlingar under en sexmånadersperiod’) så kan det ju se lite utstuderat ut i efterskott.
Citera
2018-05-17, 19:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Nej, du har fel:

"Åklagarens motivering för att lägga ner förundersökningen är att det inte går att bevisa att brott har begåtts. "
Om inget brott begåtts så kan man inte han någon ens misstänkt för brott.

Det lades inte ner i brist på bevis, utan för att man inte ens kunde säga att det fanns något brott.

De tre landslagsspelarna i ishockey är inte misstänkta för våldtäkt. Åklagaren har helt lagt ned utredningen där spelarna förhörts.
https://www.svd.se/forhorda-hockeystjarnor-gar-fria
Citera
2018-05-17, 19:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om inget brott begåtts så kan man inte han någon ens misstänkt för brott.

Det lades inte ner i brist på bevis, utan för att man inte ens kunde säga att det fanns något brott.

Åklagarens motivering för att lägga ner förundersökningen är att det inte går att bevisa att brott har begåtts.

Uttryckligen i text i artikeln. Är det något som jag missat här?

Åklagarens motivering för att lägga ned förundersökningen är att det inte går att bevisa att ett brott har begåtts. Hon anser inte heller att ytterligare utredning skulle förändra bevisläget på något avgörande sätt, enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten.

– Jag kan inte se att några ytterligare utredningsåtgärder som skulle kunna vidtas, säger kammaråklagare Anne-Marie Bergström till TT.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle10611239.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in