2018-05-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har vi avfärdat Foppa? Han bor med sambo i innerstan. Och de är väl i färd med att sälja lägenheten. Kanske detta är orsaken till det?

De håller på att flytta till Schweiz för att driva ett företag där.
Citera
2018-05-16, 14:19
Medlem
Jag kan bekräfta till 100% att det rör sig om K*istian H*selius.
Hans sambo har under en längre tid försökt få till skiljsmässa.
Bör finnas bra bevis för hans senaste fadäser men frågan är om rättsväsendet kan lyckas få till fällande dom även för skiten bakåt i tiden. Husses beteende har pågått under en längre tid så det finns väldigt mycket på honom. Och lyckas man bevisa detta så kan jag inte se hur han ska ungå ett fängelsestraff.

Så 100% att det är H*selius och att det rör sig om ett tragiskt familjedrama där frun har försökt få till en skiljsmässa under en längre tid.
Citera
2018-05-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon som känner för en promenad i vårvädret till TR, så vi äntligen får frågan utredd?

När man blivit tilldelad en försvarare, går det lätt att byta då eller tar det flera dagar? Dvs om man blir tilldelad en advokat hinner man byta innan häktningsförhandlingarna?
Ytterst ovanligt att en misstänkt byter offentlig försvarare i början av brottmålsprocessen.
Han kan byta senare i hovrätten om domstolen godkänner det.
Citera
2018-05-16, 14:20
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiptornqvist
Bostaden är den adress man är skriven på. Övriga lägenheter/hus man äger är inte ens bostad.
Jag har varit skriven på en adress och haft min bostad på en annan, inget märkvärdigt med det. Formellt är det en sak, i vardagsrum och definitivt tidningar en annan.
Citera
2018-05-16, 14:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ytterst ovanligt att en misstänkt byter offentlig försvarare i brottmålsprocessen.
Han kan byta senare i hovrätten om domstolen godkänner det.

En del byter väl inför TR, med tanke på att Silbersky t ex tagit fall i Umeå? Är man hockeymiljonär vill man nog ha en väldigt erfaren advokat.
Citera
2018-05-16, 14:23
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Bör finnas bra bevis för hans senaste fadäser men frågan är om rättsväsendet kan lyckas få till fällande dom även för skiten bakåt i tiden. Husses beteende har pågått under en längre tid så det finns väldigt mycket på honom. Och lyckas man bevisa detta så kan jag inte se hur han ska ungå ett fängelsestraff.

Så 100% att det är H*selius och att det rör sig om ett tragiskt familjedrama där frun har försökt få till en skiljsmässa under en längre tid.
Försökt få till? Har han fysiskt hindrat henne för att skicka in pappret under en längre tid?
Citera
2018-05-16, 14:24
Medlem
apskeletts avatar
Citat:

Husse bor väl i villa inte lgh.
Citera
2018-05-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En del byter väl inför TR, med tanke på att Silbersky t ex tagit fall i Umeå? Är man hockeymiljonär vill man nog ha en väldigt erfaren advokat.
Domstolen måste godkänna advokatbytet först inte alltid de gör det.
Citera
2018-05-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Husse bor väl i villa inte lgh.
vet inte om vi kan sätta 100% säkerhet på den uppgiften.
Citera
2018-05-16, 14:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

I Sverige behöver bara en partner ansöka om skilsmässa för att den ska gå igenom. Den andre partnern kan vara helt emot det, men det gör ingen skillnad. Så det resonemanget är ju konstigt.
Citera
2018-05-16, 14:29
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Försökt få till? Har han fysiskt hindrat henne för att skicka in pappret under en längre tid?
Eller kanske hotat henne? Förklarat vad som kan hända om hon skickar in papperet? Eller ja, fysiskt misshandlat henne.
Citera
2018-05-16, 14:29
Medlem
Valet av ordet "profil" i kombination med landslaget tyder på att personen fortfarande är aktiv inom hockey men ej som spelare. Detta innebär troligen tränare eller experttyckare. Detta borde göra att det inte finns så många att välja på, ca femton-tjugo personer kanske?

Eftersom Huselius inte är aktiv alls inom sporten längre så har jag lite svårt att tro på det namnet (dessutom för ung), även om Aftonbladets val av ordet profil kan vara baserat på att personen är känd på andra meriter än som hockeyspelare också. Personen kan ju dock ha varit så framträdande att denne förknippas med sporten hockey mer än med sitt namn (Håkan Södergren är ju en sådan person, men han har ju inte rätt ålder, även Tommy Salo är en sådan person och dessutom i rätt ålder, men boendes på fel ort).

Det kan ju inte vara så svårt att skaka fram namnet, alla avdankade hockeyspelare i 50-årsåldern boendes i Stockholm är ju inte precis aktuella i detta fallet. Det borde gå att hitta vem det kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in