2018-05-17, 12:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det är du som måste lära om ifall du tror att 76 km skulle göra att man ser skillnad på en boll som är 4000 mil i omkrets. Skulle du köra upp bilden på IMAX-biografen på Mall of Scandinavia och mäta med måttband så skulle du nog kunna upptäcka en skillnad men inte med blotta ögat på en vanlig datorskärm.

Oj så drar du upp din 76km långa halmgubbe igen, har du tappat det fullständigt eller? En perfekt cirkel är en perfekt cirkel, är den inte perfekt kan den ändock vara en cirkel, en cirkel är dock inte päronformad och en päronform är inte en cirkel, att ni inte förstår er på former är tyvärr inget jag kan hjälpa er med.

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Den som är "clueless" här är du. Jag nämnde i förra inlägget hur stor skillnaden i form blir på en vanlig bildskärm. Ett par pixel. Det går inte att se. Man kan kanske mäta det med lämplig programvara.

Zetetisk "vetenskap" = bullshit.

Så du nämnde er påhittade halmgubbe? Vad har det med mig att göra? Jag pratar om former, former är inte godtyckliga. Ni förstår inte skillnaden mellan en cirkel och en päronform, det är som sagt ingen här som kan hjälpa er med det och det finns knappast något piller heller ni kan utan ni får nog bara förlika er med att ni befinner er på samma mentala nivå som en autistisk 3 åring.
Citera
2018-05-17, 13:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så du nämnde er påhittade halmgubbe? Vad har det med mig att göra? Jag pratar om former, former är inte godtyckliga. Ni förstår inte skillnaden mellan en cirkel och en päronform, det är som sagt ingen här som kan hjälpa er med det och det finns knappast något piller heller ni kan utan ni får nog bara förlika er med att ni befinner er på samma mentala nivå som en autistisk 3 åring.
Hur stor ska en avvikelse från en perfekt cirkel vara för att inte längre vara en cirkel?
Citera
2018-05-17, 13:10
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Hur stor ska en avvikelse från en perfekt cirkel vara för att inte längre vara en cirkel?

Du menar vad skall skillnaden vara mellan en perfekt cirkel och en päronform antar jag eftersom det är vad vi diskuterar här. Tämligen stor är svaret på det, det är de facto 2 helt olika former.

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=VGL9WoWpI 8qmsAHIu5KAAg&q=päron&oq=päron&gs_l=img.3..0l10.11 0703.111388.0.111739.5.4.0.1.1.0.85.302.4.4.0....0 ...1c.1.64.img..0.5.305...35i39 k1j0i67k1.0.1ZWVje1Pec8#imgrc=lJ0XjH0sBpn5pM:

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=xWL9Wr2cH qLa6ASu7Z8o&q=apelsin&oq=apelsin&gs_l=img.3..0i67k 1j0l9.16812.18118.0.18351.7.5.0.2.2.0.100.439.4j1. 5.0....0...1c.1.64.img..0.7.458.. .35i39k1.0.yeqneGRkrHQ#imgrc=HbpfccBUspsxBM:

Det ni påstår är att detta är samma form. Det kan verkligen bara beskrivas som en total intellektuell hårdsmälta.
Citera
2018-05-17, 13:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Väldigt enkelt att se skillnad på något som är päronformat och något som är en perfekt cirkel, storlek har precis ingenting med saken att göra. Vi pratar former. Så bestäm er för vad ni tror på men oavsett vad ni väljer så säger er egen kult emot er och er patetiska lilla 1X2 taktik är ju givetvis bara anti-vetenskapligt nonsens. Antingen är något en perfekt cirkel eller så är det päronformat, det kan inte vara båda saker samtidigt och detta förstår dom flesta 3 åringar så varför gör inte ni det?

https://www.google.se/search?q=flat+pear+shaped+earth&source=lnms&tbm=is ch&sa=X&ved=0ahUKEwjRzPbmsYzbAhXB8ywKHYjVCvAQ_AUIC igB&biw=1920&bih=974#imgrc=pvrqjQ7g00aQ0M:
Du undviker frågan. Hur stor är skillnaden mellan jordens form och en perfekt sfär?
Citera
2018-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
Du menar vad skall skillnaden vara mellan en perfekt cirkel och en päronform antar jag eftersom det är vad vi diskuterar här. Tämligen stor är svaret på det, det är de facto 2 helt olika former.

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=VGL9WoWpI 8qmsAHIu5KAAg&q=päron&oq=päron&gs_l=img.3..0l10.11 0703.111388.0.111739.5.4.0.1.1.0.85.302.4.4.0....0 ...1c.1.64.img..0.5.305...35i39 k1j0i67k1.0.1ZWVje1Pec8#imgrc=lJ0XjH0sBpn5pM:

https://www.google.se/search?biw=1920&bih=974&tbm=isch&sa=1&ei=xWL9Wr2cH qLa6ASu7Z8o&q=apelsin&oq=apelsin&gs_l=img.3..0i67k 1j0l9.16812.18118.0.18351.7.5.0.2.2.0.100.439.4j1. 5.0....0...1c.1.64.img..0.7.458.. .35i39k1.0.yeqneGRkrHQ#imgrc=HbpfccBUspsxBM:

Det ni påstår är att detta är samma form. Det kan verkligen bara beskrivas som en total intellektuell hårdsmälta.

Liknelser är inte riktigt din grej, eller hur? Jorden är något bredare söder om ekvatorn än norr om den, vilket fick Neil deGrasse Tyson att (skämtsamt) kalla den päronformad. Ingen hävdar att den faktiskt ser ut som ett päron. Greppa det och gå vidare.
Citera
2018-05-17, 13:29
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Du kan alltså inte svara på frågan. Förvånar mig inte. En cirkel är per definition perfekt. Alla andra former är på sin höjd ellipsoider. Exempelvis en päronformad sådan.
Citera
2018-05-17, 13:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Liknelser är inte riktigt din grej, eller hur? Jorden är något bredare söder om ekvatorn än norr om den, vilket fick Neil deGrasse Tyson att (skämtsamt) kalla den päronformad. Ingen hävdar att den faktiskt ser ut som ett päron. Greppa det och gå vidare.

Min förmåga att förstå liknelser är tveklöst en sisådär 48561316846135 gånger bättre än er förmåga att förstå något så simpelt som former, det är ju smärtsamt uppenbart. Not only a oblate sphereoid but pear shaped aswell eller liknande är ju citatet. Vad beskriver han? Ja någon som är riktigt riktigt långt ifrån en perfekt cirkel. Vad NASA/NAZI säger och vad man visar är 2 helt skilda saker, alla tänkande människor förstår då problemet här. Ni spelar istället dumma och låtsas inte förstå former. Kanske är läge att växa upp nu bubbis och börja tänka själv istället?
Citera
2018-05-17, 14:26
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Oj så drar du upp din 76km långa halmgubbe igen, har du tappat det fullständigt eller? En perfekt cirkel är en perfekt cirkel, är den inte perfekt kan den ändock vara en cirkel, en cirkel är dock inte päronformad och en päronform är inte en cirkel, att ni inte förstår er på former är tyvärr inget jag kan hjälpa er med.

För en gång skull håller jag med dig i det fetmarkerade.
Dock kan man ju säga att den har en päronform för att förklara hur den icke perfekta cirkeln ser ut.
Och det är detta du missar, ingen säger att jorden ser ut som ett päron.
Citera
2018-05-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ja om ni skall föröka komma bort från er tro och börja syssla med vetenskap så behövs bevis. Vittnesmål räknas inte som bevis i denna vetenskapliga kontext.

Vi kan tillsammans bilda oss en uppfattning men du kommer aldrig se något genom någon annans ögon så vad är din poäng här?

Personlig som i att ljusstrålarna är personliga, om du står vid vattnet tex och ser månljuset speglas i vattnet så kommer du och din kompis 100 meter bort inte se samma ljus eller samma bana av ljus är kanske mer korrekt beskrivet.

Nu är du där igen och pratar om bevis. Hur ska vi kunna presentera något för dig som du kan acceptera som bevis om du vägrar att definiera vad du anser att ett bevis är?

Hur många gånger har du duckat för frågan? https://www.flashback.org/sp64049573

Samma sjuka som hos alla plattjordare, fega och ohederliga.

Ni uppför er som små barn:
Vi: - Varsågod, här är ett bevis.
Ni: - Det gills inte!
Vi. - Varför det?
Ni: - Därför att jag säger det.

Ni: - Här är ett bevis.
Vi: - Hur då?
Ni: - Det säger jag inte, men jag har rätt!
Senast redigerad av martie666 2018-05-17 kl. 17:54.
Citera
2018-05-17, 20:24
Medlem
reveniouzs avatar
Citat:
Min förmåga att förstå liknelser är tveklöst en sisådär 48561316846135 gånger bättre än er förmåga att förstå något så simpelt som former, det är ju smärtsamt uppenbart. Not only a oblate sphereoid but pear shaped aswell eller liknande är ju citatet. Vad beskriver han? Ja någon som är riktigt riktigt långt ifrån en perfekt cirkel. Vad NASA/NAZI säger och vad man visar är 2 helt skilda saker, alla tänkande människor förstår då problemet här. Ni spelar istället dumma och låtsas inte förstå former. Kanske är läge att växa upp nu bubbis och börja tänka själv istället?

Men gud gå och lägg dig, de enda du skriver är stöddiga skit ad-hoc meningar. Totalt iq befriad.
De finns inga perfekta cirklar överhuvudtaget men vi kallar ändå runda objekt för sfärer, cirklar, bolllar osv.. Är den it förhållande formad någolunda runt är den rund, punkt. Planeter, himlakroppar har i grunden alla samma form, det är så universum är skapat eller rättare sagt beter sig.
Citera
2018-05-17, 21:30
Bannlyst
Har någon lyckats bevisa att jorden inte är platt?
Citera
2018-05-17, 22:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittrunkarn
Har någon lyckats bevisa att jorden inte är platt?

Självklart.
Det finns hundratals bevis för att jorden är en sfär och hundratals bevis för att den inte är platt.

Läs tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in