2015-02-21, 13:57
Medlem
Eftersom folk grinar om man skriver i den sammanfogande tråden blir det i denna tråden istället.

Är kratom ens vanligt i Sverige? jag själv håller på med kratom ibland men denna tråden känns väldigt inaktiv ? vore intressant att byta lite erfarenheter med er användare som brukar kratom
Citera
2015-02-22, 22:31
Medlem
Odamies avatar
När kratom fortfarande var lagligt och kunde köpas under bl.a. namnet Krypton testade jag det några gånger. Efteråt har jag testat tram och tycker båda är extremt lika, både till de positiva och de negativa effekterna.

Men hur är det med krampanfall på kratom, finns det några rapporterade fall om det? Vågar inte ta så mycket tram nu för tiden på grund av kramprisken. Och jag gillade verkligen kratom även om det är rätt många år sedan jag tog det senast.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Eftersom folk grinar om man skriver i den sammanfogande tråden blir det i denna tråden istället.

Är kratom ens vanligt i Sverige? jag själv håller på med kratom ibland men denna tråden känns väldigt inaktiv ? vore intressant att byta lite erfarenheter med er användare som brukar kratom
Jag hade nog kört på lite om jag hittat inrikes att köpa. Men jag har inte letat så noga förvisso (inget försök åt kran-fiske).

Men mina erfarenheter av det sträcker sig till några enstaka kvällar och som jag skrev ovan tyckte jag det var exakt som tramadol. Både ruset och dagen efter då jag alltid mår riktigt urvidrigt och mer än gärna springer på toa och spyr.
Senast redigerad av Odamie 2015-02-22 kl. 22:33.
Citera
2015-02-23, 13:39
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
När kratom fortfarande var lagligt och kunde köpas under bl.a. namnet Krypton testade jag det några gånger. Efteråt har jag testat tram och tycker båda är extremt lika, både till de positiva och de negativa effekterna.

Men hur är det med krampanfall på kratom, finns det några rapporterade fall om det? Vågar inte ta så mycket tram nu för tiden på grund av kramprisken. Och jag gillade verkligen kratom även om det är rätt många år sedan jag tog det senast.

Jag hade nog kört på lite om jag hittat inrikes att köpa. Men jag har inte letat så noga förvisso (inget försök åt kran-fiske).

Men mina erfarenheter av det sträcker sig till några enstaka kvällar och som jag skrev ovan tyckte jag det var exakt som tramadol. Både ruset och dagen efter då jag alltid mår riktigt urvidrigt och mer än gärna springer på toa och spyr.

Jag beställde precis lite, inrikes.

Ska bli spännande att prova faktiskt, har velat göra det en längre tid!

Någon som har en bra guide eller så på hur man ska förbereda det?
Citera
2015-02-23, 21:18
Medlem
PellAlsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie

Du skall bruka vett och inte häda i kyrkan! KRYPTON ÄR INTE KRATOM!
Det är sådana som du som fick den gamla kratom-tråden att mosas in i samma tråd som krypton-tråden. Därmed göra det omöjligt att finna korrekt information. Detta är basal kunskap för alla missbrukare.

Kratom finns att köpa inrikes. Undrar lite lätt om kratom faller under förstörande lagen?
Citera
2015-02-24, 14:47
Medlem
Zigarettens avatar
Fick det tidigt idag och körde en 2,5gram ungefär. Funkar suveränt mot ångest och höjer humöret, blir definitivt att använda det när ångesten är som värst!

Någon som vet vilka sorter som är bäst och så vidare?
Citera
2015-02-25, 04:34
Medlem
ak88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Fick det tidigt idag och körde en 2,5gram ungefär. Funkar suveränt mot ångest och höjer humöret, blir definitivt att använda det när ångesten är som värst!

Någon som vet vilka sorter som är bäst och så vidare?

jag har prövat bali och maeng da och tycker maeng da var bäst.
Citera
2015-02-25, 10:32
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak88
jag har prövat bali och maeng da och tycker maeng da var bäst.

Har bara kört maeng da, men då struntar jag i att prova bali.

Någon som vet vad som händer ifall det skulle fastna i tullen om man beställer från utlandet? Följder alltså.
Citera
2015-02-25, 19:13
Medlem
Någon som vet hur lagstiftningen av kratom ser ut i Finland i dagsläget?...
Citera
2015-02-26, 21:12
Medlem
Tror ni att nån thai/mat-affär kan ha kratom liggandes eller är det lönlöst att gå runt och fråga?
Citera
2015-03-01, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheSupervizor
Tror ni att nån thai/mat-affär kan ha kratom liggandes eller är det lönlöst att gå runt och fråga?

Varför skulle dom ha det?
Citera
2015-03-03, 20:26
Medlem
Hurdan är kratorm, är det en downeer eller en stimultant. Läst och fått båda påpekanden.
Citera
2015-03-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Hurdan är kratorm, är det en downeer eller en stimultant. Läst och fått båda påpekanden.

Berors på dosering i lägre doser stimulant i högre doser sederande, sedan beror de på vilken strain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in