Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-22, 21:02
Medlem
Hej! mina kära vänner!

Hoppas allt är bra med er? med mig är det bra.Har haft dåligt samvete att jag inte skriver så mycket i denna tråd. Får fortfarande mycket PM av folk som frågar diverse frågor och vill bara säga att många svar hittar ni längre bak i tråden <---

Jag änvänder fortfarande kratom...samma dos rätt så ofta så allt går bra. Tänk på att vi ska hålla tråden ren från onödigheter. Skriv inte shoppars namn helt öppet i forumet, för tänk på att allting sparas, man kan inte ta bort inlägg.

Hoppas ni får en trevlig kväll! Idag dricker jag vitt kratom, mycket energi

/IK
Citera
2017-06-23, 19:39
Medlem
oggethedoggs avatar
Kratom alltså.. vad ska man egentligen tycka om denna mycket beroendeframkallande växt? Jag har upplevt grov avtändning från detta. Jämför det med tramadolavtändning efter ett års bruk av det. Och tycker kratom har en särskild AT som är kortare än annan opi at, men ändå jävligt hemskt om man har tagit det väldigt ofta. Vad tycker ni om atn från krat?
Citera
2017-06-24, 01:52
Medlem
eddiepeddies avatar
Är väldigt nyfiken på detta!
Har tidigare missbrukat Heroin. Slutade för några år sedan och var helt ren ett bra tag sen börja jag med Buprenorfin i låg dos.
Forsatte med det och dosen höjdes och höjdes. Till slut fick jag inte längre nån effekt på det förutom att jag höll mig "frisk", då jag blev väldigt abstinent efter bara 1 dag. Började äta benzo på recept som sen spåra ur lite.
Nu försöker jag hålla mig ren och tänker lägga av helt med allt väldigt snart.
Har hört från en bekant som testade Kratom att det hjälpte väldigt bra mot abstinensen från Buprenorfin/Subutex. Så jag tänkte jag kanske borde testa Kratom ett tag för att klara gå av allt så lindrigt som möjligt.
Är det pulvret som ger bäst effekt?
Läst lite på nätet att det finns olika sorter som har olika effekt. Och finns som thé man dricker med tydligen.
Vad rekommenderar ni som har bra erfarenhet?
Vill inte gå på det mer än nån vecka och inte varje dag.
Sen undrar jag hur och vart man ska beställa samt vilken sort och mängd för säg 2veckors bruk, med 2 - 4 tillfällen max i veckan.
Citera
2017-06-28, 18:21
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Är väldigt nyfiken på detta!
Har tidigare missbrukat Heroin. Slutade för några år sedan och var helt ren ett bra tag sen börja jag med Buprenorfin i låg dos.
Forsatte med det och dosen höjdes och höjdes. Till slut fick jag inte längre nån effekt på det förutom att jag höll mig "frisk", då jag blev väldigt abstinent efter bara 1 dag. Började äta benzo på recept som sen spåra ur lite.
Nu försöker jag hålla mig ren och tänker lägga av helt med allt väldigt snart.
Har hört från en bekant som testade Kratom att det hjälpte väldigt bra mot abstinensen från Buprenorfin/Subutex. Så jag tänkte jag kanske borde testa Kratom ett tag för att klara gå av allt så lindrigt som möjligt.
Är det pulvret som ger bäst effekt?
Läst lite på nätet att det finns olika sorter som har olika effekt. Och finns som thé man dricker med tydligen.
Vad rekommenderar ni som har bra erfarenhet?
Vill inte gå på det mer än nån vecka och inte varje dag.
Sen undrar jag hur och vart man ska beställa samt vilken sort och mängd för säg 2veckors bruk, med 2 - 4 tillfällen max i veckan.

Alla de frågor du ställer är individuella testa 100g från sca........iosa.se för att se ifall du får någon effekt. börja med 8 gram sen klättrar du antingen uppåt eller neråt. Ruset håller i ungefär lika länge som kodein, och liknar dessutom kodein för den delen
Citera
2017-06-29, 01:48
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Alla de frågor du ställer är individuella testa 100g från sca........iosa.se för att se ifall du får någon effekt. börja med 8 gram sen klättrar du antingen uppåt eller neråt. Ruset håller i ungefär lika länge som kodein, och liknar dessutom kodein för den delen

Vilken Strain ska jag välja?.
Hittat några sidor som säljer det som tvålvillverkling. Antar att det är därifrän jsg fär beställs eller?
Citera
2017-07-01, 11:22
Medlem
Röda strains diggar jag mest.

Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Vilken Strain ska jag välja?.
Hittat några sidor som säljer det som tvålvillverkling. Antar att det är därifrän jsg fär beställs eller?
Citera
2017-07-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Kratom alltså.. vad ska man egentligen tycka om denna mycket beroendeframkallande växt? Jag har upplevt grov avtändning från detta. Jämför det med tramadolavtändning efter ett års bruk av det. Och tycker kratom har en särskild AT som är kortare än annan opi at, men ändå jävligt hemskt om man har tagit det väldigt ofta. Vad tycker ni om atn från krat?

Då lär du ligga på ruggigt höga doser jag har använt +2 år dagligen mer breaks ibland utan någon speciell AT. Men vi kan ju alla vara olika också, tramadol är mycket starkare.
Citera
2017-07-04, 12:28
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Då lär du ligga på ruggigt höga doser jag har använt +2 år dagligen mer breaks ibland utan någon speciell AT. Men vi kan ju alla vara olika också, tramadol är mycket starkare.

Har inte använt Kratom lika länge som dig - kanske två månader nu - men håller med angående AT:n. Har jag legat högt en kväll på en röd sort, så visst kan det kännas redan nästa dag. Men det är inte värre än att det känns som en lätt förkylning med lite ångest.

Ett stort tips är att trappa ner, hade nyss ett kort break på tre dagar, klippte från två teskedar (ca sex gram). Det lilla jag kände är absolut värt det kontra effekten jag får av Kratom.
Citera
2017-07-04, 15:42
Medlem
Neofytens avatar
Jag vet inte heller om jag direkt känner av någon AT men då använder jag det ganska sporadiskt för tillfället, oftast bara varannan dag och inte i några speciellt höga doser. Något jag däremot har märkt av ibland det är en sorts bakiskänsla, jag kan bli ganska uttorkad dagen efter, så det gäller att dricka rätt bra med vatten känner jag. Aja, det är väl ett lyxproblem antar jag.
Citera
2017-07-05, 13:02
Jaha då fick jag ett 10g varuprov på kratom indonesien, antar att det flesta vet shoppen.
Har aldrig ens tänkt på eller känt något som testat kratom, så låt se om jag fattat rätt;

En bra dos är ca 3g, bästa är att shotta det med vatten eller skölja ned med juice.
Och det skall alltså vara som en otroligt svag opiat, fick jag det rätt nu?

Har de några otrevliga interaktioner när man går på mirtazapine?
Och får man någon sorts comedown på denna?
Citera
2017-07-12, 16:35
Medlem
Jessigirlies avatar
Hur lång tid tar det innan det drar på då? Tog först ett tsk mått, kanske 20 min senare ett till, har gått typ en timme nu, o känner just inte så mkt?
Känner mig lite skakig i händerna btw,är d pga kratomet? D känns ju att nåt händer,men inte rent fysiskt påverkad tycker jag, men d kanske e så d ska kännas? 😊
Citera
2017-07-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnB-
Igår fick jag hem tiogramspåsen med Bali Kratom från prylshoppen. Hade läst att man absolut skulle få effekt av fem gram, så vi delade påsen med varandra. Ingen av oss kände något tyvärr.

Du måste ta det på tom mage. Mycket större effekt. Du väger normalmycket? Om du inte har smärta och kan mäta effekten på det sättet, så är det avslappnande och stämningshöjande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in