2018-05-17, 12:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det beror på vad syftet är. Om Gud har för avsikt att straffa Sverige för att de bryter mot artikel 3 i Europakonventionen, då har Gud valt rätt, för det är precis vad de gör. Ett exempel.

2 Thess 2:11
Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen.

Politiker tror ofta att de gör det rätta, men förr eller senare visar det sig vara helt fel politik. Det kan många politiker skriva under på. Om de kommer till insikt vill säga.
Nej, antagligen kommer alla svenskar att bli sålda som slavar till Egypten. Förutsatt att Egypten inför slaveri förstås, men det är ju en bagatell.
Citera
2018-05-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej, antagligen kommer alla svenskar att bli sålda som slavar till Egypten. Förutsatt att Egypten inför slaveri förstås, men det är ju en bagatell.
Du hänger upp dig på oväsentligheter. Och just det är ditt stora problem.

Matt 13:20-21
Sådden på de steniga ställena, det är den som hör ordet och genast tar emot det med glädje men inte har något rotfäste inom sig utan är flyktig; blir det lidande och förföljelse för ordets skull kommer han genast på fall.

Dindoo Nuffin, som mumlar nåt om myggor och kameler.
Citera
2018-05-17, 13:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Gud gör det för att straffa, det är så han använder överheten och ledare.

Du låter som ett JV jag talade med för många år sedan, som slutade predika för att ingen lyssnade på "sanningen", and by the way: slutet är ju nära, sa han. Jesus varnade oss för såna människor.

Nej, Gud kommer inte att förhindra katastrofer, för jorden är förbannad. Också ett straff. Efter Adam du vet...

Inte ett budskap om invandringspolitik. Men som Jesus också sa ska vi göra det ena utan att försumma allt annat, likt en oduglig herde som inte bryr sig om fåren. Det kan låta som ett cirkelresonemang, men det beror på att jag måste upprepa allt innan du fattar.
Jo, jag har fattat att du tror att Gud och Jesus har ett budskap om invandringspolitik i Sverige. Men att du upprepar din denna lögn gör den inte mer sann. Du är helt vilse och har inte förstått någonting om Jesus budskap.
Citera
2018-05-17, 13:22
Medlem
borrizs avatar
Det har funnits många ledare/härskare genom historien som fått sin legitimitet/auktoritet direkt ifrån vår herre, tänk bara på alla konungar av guds nåde. Tyvärr för din teori ts bibelcitaten till trots är dessa mer eller mindre självutnämnda.
Citera
2018-05-17, 13:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du hänger upp dig på oväsentligheter. Och just det är ditt stora problem.

Matt 13:20-21
Sådden på de steniga ställena, det är den som hör ordet och genast tar emot det med glädje men inte har något rotfäste inom sig utan är flyktig; blir det lidande och förföljelse för ordets skull kommer han genast på fall.

Dindoo Nuffin, som mumlar nåt om myggor och kameler.
Tja, det var ju du som tog upp det. Om det är ovesäntligt kanske du inte skulle gjort det. Fast jag kan tycka att det är ganska allvarligt, att bli såld som slav till Egypten. Vem är det som kommer att sälja mig, om det nu kommer där hän?
Citera
2018-05-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det har funnits många ledare/härskare genom historien som fått sin legitimitet/auktoritet direkt ifrån vår herre, tänk bara på alla konungar av guds nåde. Tyvärr för din teori ts bibelcitaten till trots är dessa mer eller mindre självutnämnda.
Jag tror dina trasiga tankar missade en fläck.

(FB) Väljer Gud ledare?

Puts väck!
Citera
2018-05-17, 13:28
Medlem
Citat:
Tja, det var ju du som tog upp det. Om det är ovesäntligt kanske du inte skulle gjort det. Fast jag kan tycka att det är ganska allvarligt, att bli såld som slav till Egypten. Vem är det som kommer att sälja mig, om det nu kommer där hän?
Jesus använde samma taktik, talade i liknelser för att de som inte trodde inte skulle förstå det verkliga budskapet.
Citera
2018-05-17, 13:34
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Exakt.

Heb 1:8-9
om Sonen däremot:

Du har älskat rättfärdigheten och hatat orätten.
Därför har Gud, din Gud, smort dig
med glädjens olja mer än dina likar.

Han har välsignat sitt folk till att tala främmande tungomål, ja han har gett folk förmågan att skilja på onda och goda andar, ja till och med förmågan att kasta ut demoner ur dom syndfulla människor!

Om jag förlorade den heliga anden och blev mänsklig skulle tagit mitt eget liv för det är så hemskt att vara endast mänsklig i denna världen!
Citera
2018-05-17, 14:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jesus använde samma taktik, talade i liknelser för att de som inte trodde inte skulle förstå det verkliga budskapet.
Jaha? Så att bli såld som slav till Egypten var en liknelse som egentligen menade.... vadå? Eller är det en hemlis som bara troende får veta?
Citera
2018-05-17, 14:13
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jaha? Så att bli såld som slav till Egypten var en liknelse som egentligen menade.... vadå? Eller är det en hemlis som bara troende får veta?

Slavarna hade det väldigt bra förr i tiden, dom som hade slavar följde bibeln och såg till att slavarna hade det tryggt och säkert!

När slav tiden var över gick dom tillbaka till att försörja sig själva även fast mestadels stannade kvar som slavar för att det var tryggare ekonomiskt!

Okunskap får dig fortfarande att se ut som ett troll, du får lära dig lite nu.
Citera
2018-05-17, 14:13
Medlem
Citat:
De blev inte sålda utan tillfångatagna. Poängen var att visa att ur ett historiskt perspektiv vad som helst kan hända.
Citera
2018-05-17, 14:16
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
De blev inte sålda utan tillfångatagna. Poängen var att visa att ur ett historiskt perspektiv vad som helst kan hända.

Soldater kunde välja mellan att bli slav åt den som vann slaget som en hedersgäst istället för att bemöta döden på slagfältet!

Försök igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in