Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 18:03
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det var du som tog upp bostadsförening. Varför vet jag inte. TS säger att gud väljer ledare, jag kan tycka att Pol-Pot och Hitler spelar i samma liga. PP ville också utrota, intellektuella tex. Så varför får inte han vara med i resonemanget? Du kanske ska göra en lista på vilka ledare som du tror är utvalda av gud så kan vi diskutera dem?
Men vilka blev räddade av Gud efter Pol Pots framfart?

1Kor 20
18Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft. 19Det står skrivet: Jag skall göra slut på de visas vishet, och de förståndigas förstånd skall jag utplåna. 20Var finns nu de visa, de skriftlärda och denna världens kloka huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap? 21Ty eftersom världen, omgiven av Guds vishet, inte lärde känna Gud genom visheten, beslöt Gud att genom dårskapen i förkunnelsen rädda dem som tror.
Citera
2018-05-20, 18:07
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om du inte kan bevisa att gud finns kan du heller inte bevisa vad han sagt eller gjort. Vad som står i bibeln är inga bevis för någonting what so ever. Det vet alla som vet vad ett bevis är.

Men det hör hemma i en annan tråd.
För att göra en mer än 2000 år historia kort: du har redan kunnat läsa om Amos profetia, och kan jämföra det med vad som hände när Israel blev en nation, så om du inte tror på det kan ingen rädda dig.
Citera
2018-05-20, 18:12
  #207
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Men vilka blev räddade av Gud efter Pol Pots framfart?

1Kor 20
18Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft. 19Det står skrivet: Jag skall göra slut på de visas vishet, och de förståndigas förstånd skall jag utplåna. 20Var finns nu de visa, de skriftlärda och denna världens kloka huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap? 21Ty eftersom världen, omgiven av Guds vishet, inte lärde känna Gud genom visheten, beslöt Gud att genom dårskapen i förkunnelsen rädda dem som tror.

Ingen blev räddad. Och kom för fan inte och påstå att gud lät Pol-Pot mörda miljontals människor för att de som trodde på gud skulle komma till himlen. Det hade de ju gjort i vilket fall som helst enligt kristen tro.
Citera
2018-05-20, 18:13
  #208
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
För att göra en mer än 2000 år historia kort: du har redan kunnat läsa om Amos profetia, och kan jämföra det med vad som hände när Israel blev en nation, så om du inte tror på det kan ingen rädda dig.

Tack, jag vill inte bli räddad av din psykopatgud.
Citera
2018-05-20, 18:25
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag behöver inte bevisa det, för Gud uppenbarar sig för vem han vill, så om Gud inte uppenbarat sig för kissbot, it's out of my robot arm!

Läs alla inlägg i tråden så får du vet vad Gud har sagt genom profeten Amos.
Nej, det får jag inte veta. Jag får veta vad Gud påstås ha sagt.
Citera
2018-05-21, 12:19
  #210
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
När människan är som sjukast, då kommer Gud

När människan misslyckas och nästan förintar sig själv för sitt storhetsvansinne, ja då ingriper vi!

Tar hand om våra barn i denna domän, saknar nåd för snedvridet folkslag så dom ska till domen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback