2018-02-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Just därför är det väl bra att upplysa om detta så dom med dålig kunskap fattar att man inte kan hålla på hursomhelst. För folk råkar illa ut med psykadelika precis som med vilka andra droger som helst. Bättre då att man delar med sig av sin kunskap så dom blir mindre ignoranta.
Vilka men syftar du på när det gäller klassisk psykedelia? Jag skulle vara intresserad av en källa, eftersom åtminstone när det gäller substanser som psilocin och meskalin så finns det inte mycket till vetenskapligt stöd för att det kan orsaka några långvariga skador överhuvudtaget. Akuta effekter är en annan sak - det kan ju ge "men" om man är en idiot och tar psykedelia i en potentiellt farlig miljö.
Citera
2018-02-06, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Just därför är det väl bra att upplysa om detta så dom med dålig kunskap fattar att man inte kan hålla på hursomhelst. För folk råkar illa ut med psykadelika precis som med vilka andra droger som helst. Bättre då att man delar med sig av sin kunskap så dom blir mindre ignoranta.

Jo det håller jag med om!👍🏻
Citera
2018-03-26, 17:14
Medlem
trueforgoods avatar
Har tre "svampchoklad" som ser ut som Alladinchoklad och ska innehålla 1 gram i varje. Dom är sock 1,5 år gamla men ser helt okej ut.

Tror ni dom är okej att äta och är det nån potens kvar? Förvarats mörkt i rumstemperatur.
Citera
2018-03-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Har tre "svampchoklad" som ser ut som Alladinchoklad och ska innehålla 1 gram i varje. Dom är sock 1,5 år gamla men ser helt okej ut.

Tror ni dom är okej att äta och är det nån potens kvar? Förvarats mörkt i rumstemperatur.

Det är bara att käka. Det är ljus och syre som bryter ner potensen av svampens aktiva ämnen.
Ha så kul
Citera
2018-04-09, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
Så löjligt när folk snackar om att det är farligt och att folk fått men för livet.. vafan vet man inte vad man håller på med får man skylla sig själv, bara en jävligt ignorant människa skulle lyckas skada sig själv med psykedelika imo..

Magiska svampar ska dock vara den säkraste drogen enligt forskning till och med säkrare än cannabis så länge man vet vad man håller på med och har ett starkt psyke och inte missbrukar den!
Citera
2018-04-24, 20:32
Medlem
johnussss avatar
Jag är väldigt intresserad av att beställa ett sådant svamp kit. Hur går man till väga, finns det svenska sidor man kan beställa från? Antar att det är ett lotto att beställa utomlands ifrån. Men kanske har fel? Tar gärna emot tips hur jag går tillväga

🙂
Senast redigerad av johnusss 2018-04-24 kl. 21:14. Anledning: Hittade en av frågorna själv
Citera
2018-04-25, 12:48
Medlem
Är svamp verkligen så nyttigt som det sägs vara?
Citera
2018-05-02, 21:26
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
starkt psyke
Vad räknas som starkt psyke då? Om har depression och ångest pga mobbning/hårt arbete, ska man låta bli då? Förstår att man ska vara på bra humör i en säker miljö. Vissa källor säger ju att det hjälper mot depression, men det är ju värdelöst om depression räknas som svagt psyke.
Citera
2018-05-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Vad räknas som starkt psyke då? Om har depression och ångest pga mobbning/hårt arbete, ska man låta bli då? Förstår att man ska vara på bra humör i en säker miljö. Vissa källor säger ju att det hjälper mot depression, men det är ju värdelöst om depression räknas som svagt psyke.
"Starkt psyke" verkar nästan ha blivit ett slags mantra som upprepas i sådana här sammanhang. Jag har hållit på med psykedelia i ett antal år nu och är själv inte på det klara med vad som menas med den här ganska luddiga, subjektiva termen. Starkt på vilket sätt då? Saker och ting är inte svart-vitt och det inkluderar i högsta grad sinnet.

Anledningen till att jag ens började var just en depression som vården inte klarade av att hjälpa mig med. När depressionen började få självdestruktiva inslag (igen), så började jag att läsa på bland annat om psykedelia. Med andra ord, nej depression är i sig inte en anledning att avstå från psykedelia - ibland kan det snarare hjälpa personer som inte har kunnat få någon hjälp av vad som i vår kultur är konventionella lösningar.

"Starkt psyke" kan möjligen syfta på att man bör ha ett starkt grepp om "verkligheten", att man inte bör vara helt ute i det blå, så att säga. Inte heller detta är en absolut sanning - under 60-talet genomfördes en studie där man gav schizofrena och gravt autistiska barn (försök att komma undan med det idag!) LSD-terapi. Resultatet var mycket lovande, men det hela stoppades av Nixons "War on Drugs". Dr James Fadiman betraktas som en av de ledande forskarna inom fältet och har inte avrått schizofrena från att använda psykedelia, men däremot betonat vikten av att sådana personer har någon närvarande som har god erfarenhet av den typen av psykisk problematik.

Det jag ser som viktigast är att man är påläst och vet vad man ger sig in på, så att det inte finns någon onödig ängslan över att ta psykedelia, samt att man intar substansen i en trygg miljö. Jag tycker att man kan låta bli om man t ex är riktigt uppe i varv, men jag har intagit svamp när jag mått verkligt dåligt och det har aldrig resulterat i en försämring av mitt hälsotillstånd - tvärtom. Individer är dock olika och jag kan inte sia om exakt hur alla reagerar, men att säga blankt "nej" när någon med depression etc överväger att använda psykedelia är inte något jag tycker är berättigat.
Senast redigerad av mand71 2018-05-02 kl. 23:28.
Citera
2018-05-16, 21:24
Medlem
trueforgoods avatar
Frågade för ett tag sen och fick svaret att det inte är några problem, men vill dubbelkolla då jag tänkte ta imorgon och inte vill få nån magsjuka.

Köpte för 1,5 år sedan "svampchoklad" som ser ut som Aladdinchoklad typ. Innehåller ca 1g svamp och dom ser helt okej ut, luktar normal och har inte något mögel. Jag har provat käka dom förra året och då funkade det bra, men det är ju ett tag sen och nu vill jag bara försäkra mig om att det är okej att äta dom?
Citera
2018-05-16, 22:35
Medlem
trueforgoods avatar
Vill inte spamma, men en fråga till. Jag äter benzo dagligen (Stesolid) - mellan 20-30mg. Jag kan lätt skippa en dag utan avtändning och imorgon tänkte jag ta svamp, på kvällen. Kommer det bli avsevärt sämre effekt av svampen pga Stesolidens långa halveringstid? Kommer alltså ta 1,5 dygn efter senaste intag.

Tack vänner!
Citera
2018-05-21, 22:12
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vill inte spamma, men en fråga till. Jag äter benzo dagligen (Stesolid) - mellan 20-30mg. Jag kan lätt skippa en dag utan avtändning och imorgon tänkte jag ta svamp, på kvällen. Kommer det bli avsevärt sämre effekt av svampen pga Stesolidens långa halveringstid? Kommer alltså ta 1,5 dygn efter senaste intag.

Tack vänner!

BUMP!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in