2018-01-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Hej, ursäkta en säkert efterbliven fråga, och hoppas jag postar den på rätt ställe.

Frågan lyder:

Är det lagligt att beställa hem/inneha/berusas av tryfflar? Vanliga svampar är ju olagliga men har hört att tryfflar är okej?

Tack på förhand.
"Tryfflar" innehållande psilocybin/psilocin är olagliga i Sverige. Det är möjligt att de som påstår annat kan ha blandat ihop det hela med Nederländerna, där ovanjordiska svampar (numera) är olagliga, men "tryfflar" är OK.
Citera
2018-01-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
"Tryfflar" innehållande psilocybin/psilocin är olagliga i Sverige. Det är möjligt att de som påstår annat kan ha blandat ihop det hela med Nederländerna, där ovanjordiska svampar (numera) är olagliga, men "tryfflar" är OK.

Tack för svaret. Hur är det med kaktusar?
Citera
2018-01-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Tack för svaret. Hur är det med kaktusar?
I samband med målet mot Jungle Svonni för några år sedan så dömde rätten att den torkade San Pedro han hade fört in till Sverige inte ska betraktas som narkotika. Det hela slutade med att Tullen återlämnade kaktusen. Liknande domslut har gjorts när det gäller Mimosa hostilis, så länge den torkade rotbarken inte har delats upp i "doser". När det gäller svamp (och naturligtvis cannabis) så resonerar man av någon anledning inte på samma vis.

Observera att detta handlar om innehav, bruk är fortfarande olagligt.
Citera
2018-01-31, 14:58
Medlem
Hur är det med toleransen på Cubensis?

Jag och min flickvän åt för första gången svamp i Måndags. Det blev en lyckad tripp med mycket visuals och gott humör. Vi åt ca 10g färsk svamp.

Ikväll hade vi tänkt käka igen, en större dos. Svampen har torkat nu också.

Hade väl tänkt köra 2-3 gram idag (Onsdag).
Finns det någon risk att vi har blivit mer toleranta och det kanske är ovärt att ta idag? Skall vi vänta för bästa effekt och inte slösa vår fina svamp?

Tack på förhand!
Citera
2018-01-31, 15:03
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Hur är det med toleransen på Cubensis?

Jag och min flickvän åt för första gången svamp i Måndags. Det blev en lyckad tripp med mycket visuals och gott humör. Vi åt ca 10g färsk svamp.

Ikväll hade vi tänkt käka igen, en större dos. Svampen har torkat nu också.

Hade väl tänkt köra 2-3 gram idag (Onsdag).
Finns det någon risk att vi har blivit mer toleranta och det kanske är ovärt att ta idag? Skall vi vänta för bästa effekt och inte slösa vår fina svamp?

Tack på förhand!

Nej, jag tror inte ni behöver oroa er för någon ökad tolerans. Jag har som mest tagit psykadelika 5 dagar i rad på festival, tycker det snarare är tvärtom, det blir slirigare och slirigare då man inte hinner bli återställd från föregående tripp. Svampa på ni
Citera
2018-01-31, 15:49
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Nej, jag tror inte ni behöver oroa er för någon ökad tolerans. Jag har som mest tagit psykadelika 5 dagar i rad på festival, tycker det snarare är tvärtom, det blir slirigare och slirigare då man inte hinner bli återställd från föregående tripp. Svampa på ni

Jag som alltid väntar en månad innan nästa tripp för att vara på den säkra sidan att jag inte slösar något på guds gåva. Det är alltså bara att köra på?
Citera
2018-01-31, 16:29
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Jag som alltid väntar en månad innan nästa tripp för att vara på den säkra sidan att jag inte slösar något på guds gåva. Det är alltså bara att köra på?

Ja, alltså jag har tagit mycket svamp i mina dar men aldrig märkt av att toleransen ökat vid frekvent trippande. Men det kan nog vara bra att inte ta för ofta för psykets skull, känner till en del fall där folk råkat illa ut för att dom kört på för mycket men då pratar vi om att ta 1-2 ggr i veckan i ett par månader. Men två-tre dagar i sträck är nog ingen fara och trippen blir inte svagare för det.
Citera
2018-01-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ja, alltså jag har tagit mycket svamp i mina dar men aldrig märkt av att toleransen ökat vid frekvent trippande. Men det kan nog vara bra att inte ta för ofta för psykets skull, känner till en del fall där folk råkat illa ut för att dom kört på för mycket men då pratar vi om att ta 1-2 ggr i veckan i ett par månader. Men två-tre dagar i sträck är nog ingen fara och trippen blir inte svagare för det.

Har kört regelbundet i över ett år, blandat microdoseringar med tunga meditations sessions. Så länge man inte kör på fenetylamin-psykadelika så är det praktisk taget idiot säkert. Har även råkat ut för OD som skickade mig till källan av reinkarnationen. Va oförberett, hade tagit askens 3-meo-pce och sen kastat i mig 90mg av deras 4-ho-dpt. Trippen startade med fullt ös efter 5min o bara byggde tills jag lämnade kroppen, tog mig 8h att landa i min kropp.
Citera
2018-01-31, 18:12
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notonlyone
Har kört regelbundet i över ett år, blandat microdoseringar med tunga meditations sessions. Så länge man inte kör på fenetylamin-psykadelika så är det praktisk taget idiot säkert. Har även råkat ut för OD som skickade mig till källan av reinkarnationen. Va oförberett, hade tagit askens 3-meo-pce och sen kastat i mig 90mg av deras 4-ho-dpt. Trippen startade med fullt ös efter 5min o bara byggde tills jag lämnade kroppen, tog mig 8h att landa i min kropp.

Det är olika från person till person hur bra psyket klarar frekvent trippande. Skulle inte säga att något är idiotsäkert när det kommer till psykadelika. Träffat människor som fått men för livet. Det är inget att leka med.
Citera
2018-01-31, 18:28
Medlem
Citat:

Tackar ödmjukast för svaret!
Citera
2018-02-01, 22:34
Medlem
Så löjligt när folk snackar om att det är farligt och att folk fått men för livet.. vafan vet man inte vad man håller på med får man skylla sig själv, bara en jävligt ignorant människa skulle lyckas skada sig själv med psykedelika imo..
Citera
2018-02-02, 14:34
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
Så löjligt när folk snackar om att det är farligt och att folk fått men för livet.. vafan vet man inte vad man håller på med får man skylla sig själv, bara en jävligt ignorant människa skulle lyckas skada sig själv med psykedelika imo..

Just därför är det väl bra att upplysa om detta så dom med dålig kunskap fattar att man inte kan hålla på hursomhelst. För folk råkar illa ut med psykadelika precis som med vilka andra droger som helst. Bättre då att man delar med sig av sin kunskap så dom blir mindre ignoranta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in