Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 22:59
  #2389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
BUMP!!

Jag kan säga att jag märker noll skillnad på att ta 1mg alpra innan LSD och inte ta alpra, eller ja, mindre obehag i comeup men ingenting utöver det, dock om jag tar benso under tripp så dör den ut en del. Borde vara liknande med svamp och stess kanske?
Citera
2018-05-22, 11:26
  #2390
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vill inte spamma, men en fråga till. Jag äter benzo dagligen (Stesolid) - mellan 20-30mg. Jag kan lätt skippa en dag utan avtändning och imorgon tänkte jag ta svamp, på kvällen. Kommer det bli avsevärt sämre effekt av svampen pga Stesolidens långa halveringstid? Kommer alltså ta 1,5 dygn efter senaste intag.

Tack vänner!


Varför tar du Stesolid dagligen för? Är det utskrivet på recept från läkare pga GAD?
Jag är rätt säker på att benzo tar ut effekten av psilocybin, så låt bli det de gånger du trippar.
Citera
2018-05-22, 13:43
  #2391
Medlem
Nochillss avatar
Vad det gäller den där choklad-svampen så är det nog bara att köra på. Ät den inte och kasta den om du oroar dig i onödan. Tvivlar på att det bildas mögelsporer på torkad svamp utan fuktighet i rummet, men du lär ändå inte dålig i magen.

Har för mig att svamp tappar i potens när den inte är nedfryst utan står framme i rumstemperatur, men jag är ingen expert.
Citera
2018-05-22, 14:28
  #2392
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Varför tar du Stesolid dagligen för? Är det utskrivet på recept från läkare pga GAD?
Jag är rätt säker på att benzo tar ut effekten av psilocybin, så låt bli det de gånger du trippar.

Ja, det stämmer att det är därför. Ska trappa ut skiten så småningom. Kan hålla uppe ett par dagar pga den långa halveringstiden utan att bli dålig så får bli så när jag ska trippa.

Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Vad det gäller den där choklad-svampen så är det nog bara att köra på. Ät den inte och kasta den om du oroar dig i onödan. Tvivlar på att det bildas mögelsporer på torkad svamp utan fuktighet i rummet, men du lär ändå inte dålig i magen.

Har för mig att svamp tappar i potens när den inte är nedfryst utan står framme i rumstemperatur, men jag är ingen expert.

Ja, den har nog tappat en del i potens så förväntar mig inga underverk. Har tre stycken (alltså 3 gram), så lika bra att slänga i sig alla på en gång. Alternativet är ju att testa en liten bit några dagar innan trippen för att se om man blir dålig. Borde märkas bara av en liten bit...
Citera
2018-05-22, 18:38
  #2393
Medlem
anonanonns avatar
Nu kommer ännu en upplaga av den tidlösa frågan: om man funderar på att beställa en growbox, hur mycket behöver man nojja egentligen?

Det verkar som att dom flesta paket tar sig genom tullen men man har ju hört en del skräckhistorier om tullen och besök från polisen.. hur ofta händer det egentligen att det blir taget och vad exakt är påföljderna? Nästan alla verkar leverera paketet direkt till dörren, men om man inte är hemma för att ta emot det, lämnar dom det då utanför dörren eller hos närmaste postombud?

Tacksam för all hjälp!
Citera
2018-05-24, 22:40
  #2394
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Beställa growkits ifrån Holland? Hur går jag tillväga? Hade väldigt gärna tagit emot info ifrån någon som har erfarenhet.

Jag har fiskat fram fem olika sidor så det är inte det jag är ute efter. Utan allt annat runtomkring
Citera
2018-05-24, 22:56
  #2395
Medlem
Hej

efter min första flush upptäckte jag lite mögel, den är något gul/orange och mörk. Svampen växer fortfarande så de knakar. Men jag är orolig för möglet, kan de bli giftigt att äta svamparna?
Citera
2018-05-25, 18:35
  #2396
Medlem
Nochillss avatar
Nu har jag ännu inte odlat själv, men skulle jag göra det så skulle jag beställa mycellin eller sporavtryck med stealth genom Darknet för att slippa huvudvärk.
Citera
2018-07-06, 21:38
  #2397
Medlem
Livshacks avatar
Hur jämför sig svamp-peakens intesivitet jämfört med 150ug syra? Och mixar det bra med cannabis? Tycker cbruset känns skumt och förvränger syratrippar.
Citera
2018-07-11, 20:39
  #2398
Medlem
Illuzionzs avatar
Känns som en lite dum fråga men om man tar amfetamin en kväll så har det väl ingen inverkan på en svamptripp några dagar senare? De binder ju inte till samma receptorer men måste ändå bara kolla för säkerhets skull om någon har erfarenheter av detta? Man är ju inte helt hundra efter tjack precis så kan det påverka på något sätt?
Citera
2018-07-12, 23:16
  #2399
Medlem
jattelokas avatar
Tjena! Någon som har erfarenhet av Tryfflar? Hittar ingen samlingstråd för dessa men det verkar skilja sig lite mellan svamp och Tryfflar. Har fått en påse som jag inte vägt, kanske är en 3-5 gram packade (vakuum). Fick inte reda på sorten, men någon som har tips på hur man ska checka vilken man fått tag i. Innehåller tryfflar också psilocybin?
Citera
2018-07-13, 13:55
  #2400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Tjena! Någon som har erfarenhet av Tryfflar? Hittar ingen samlingstråd för dessa men det verkar skilja sig lite mellan svamp och Tryfflar. Har fått en påse som jag inte vägt, kanske är en 3-5 gram packade (vakuum). Fick inte reda på sorten, men någon som har tips på hur man ska checka vilken man fått tag i. Innehåller tryfflar också psilocybin?
Att man med blotta ögat skulle kunna se skillnad mellan olika arters sklerotia (det handlar egentligen inte om tryfflar) känns inte särskilt troligt.

Åtminstone när det gäller arten Psilocybe mexicana så är psilocybin det huvudsakliga ämnet, men en studie rapporterade att andelen psilocin tycktes öka ju längre klumparna fick stå och växa till sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback