2018-05-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Svara på frågan.....: Om du slår mig i ansiktet med en öppen handflata och jag upplever det som att jag håller på att dö. Jag verkligen känner att jag håller på att dö av ditt slag.

Är detta då ett mordförsök?

Ja det är fakta. Men ingen av praktikanterna hävdar att dom inte kommer ihåg eller hade någon form av minnesförluster när dom "sexuella övergreppen" skedde.

Är det jobbigt när jag har samma standard på kvinnor som på män? *Rymdkram*

Ifrågasätts ja. Men ingen förutom ett fåtal ifrågasätter "offren".
Här är någon som vågar: "https://www.youtube.com/watch?v=y4bAULTwAJU"
Högst osäker på att du kan något annat språk än svenska, men jag ger det en chans.

Polisanmäl, så får du se vad polisen använder för typ av brott som du utsatts för. Praktikanten anmälde, polisen hjälper till att skriva i vad för typ av brott.

Sexuella trakasserierna har ju praktikanterna anmält, tyvärr verkar det ju som att smsen inte sparats. Inte heller av SVT som gjorde en ”grundlig utredning”, även om man varken sparade anteckningar eller sms trots att man väljer att plocka in honom för möte angående detta beteende.

Har du? Du verkar ju tro på vad han säger men inte hon, pga metoo.

typ alla ifrågasätter ju offren, och med alla menar ja alla som aldrig själva varit utsatta eller inte har någon empati kring sexualbrottsoffer. Och med alla menar ja personer som själv utsätter andra för liknande grejer och så inte vill att sitt beteende ska klassas som brottsligt.

Språket, du behöver inte oroa dig, höga studieskulder efter master och kandidater på universitetsnivå, med både språk och genus samt konstvetenskap som grund.

Kroners språk däremot i ”sin sanning”, oj så genomskinligt, patetiskt försök att svartmåla praktikanten i fråga. Pinsamt att visst folk bara sväljer det.
Citera
2018-05-16, 21:51
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Polisanmäl, så får du se vad polisen använder för typ av brott som du utsatts för. Praktikanten anmälde, polisen hjälper till att skriva i vad för typ av brott.
Som gärningsmannen är misstänkt för. Misstänkt.

Citat:
Sexuella trakasserierna har ju praktikanterna anmält, tyvärr verkar det ju som att smsen inte sparats. Inte heller av SVT som gjorde en ”grundlig utredning”, även om man varken sparade anteckningar eller sms trots att man väljer att plocka in honom för möte angående detta beteende.

Har du? Du verkar ju tro på vad han säger men inte hon, pga metoo.

Och dom har kommit fram till att brott inte kan styrkas. Varför du fortfarande håller på med att Kronér sysslade med sexuella trakasserier är för mig en gåta då det inte kan styrkas.

Citat:
typ alla ifrågasätter ju offren, och med alla menar ja alla som aldrig själva varit utsatta eller inte har någon empati kring sexualbrottsoffer. Och med alla menar ja personer som själv utsätter andra för liknande grejer och så inte vill att sitt beteende ska klassas som brottsligt.
Fast här får du precisera "beteenden" som ska klassa som brottsligt.

Citat:
Språket, du behöver inte oroa dig, höga studieskulder efter master och kandidater på universitetsnivå, med både språk och genus samt konstvetenskap som grund.

Kroners språk däremot i ”sin sanning”, oj så genomskinligt, patetiskt försök att svartmåla praktikanten i fråga. Pinsamt att visst folk bara sväljer det.

"Svartmålningen" som du väljer att kalla det kom långt senare. Vad som är pinsamt/tragiskt är att du tog offrets position direkt.
Citera
2018-05-16, 22:24
Medlem
Citat:

Och dom har kommit fram till att brott inte kan styrkas. Varför du fortfarande håller på med att Kronér sysslade med sexuella trakasserier är för mig en gåta då det inte kan styrkas.

"Svartmålningen" som du väljer att kalla det kom långt senare. Vad som är pinsamt/tragiskt är att du tog offrets position direkt.

Han har ju precis som Virtanen erkänt ett ovälkommet beteende.
Citera
2018-05-16, 22:27
Medlem
Citat:

Jag kommer alltid lyssna på offren först. Lyssna hårt. Inte ifrågasätta, för man vet hur jobbigt det är arbeta med övergrepp av olika slag. Och nu i metoo, såååå tydligt hur många som inte vågat berätta. Men som nu berättar. Och tyvärr, alldeles för få som vågar/orkar polisanmäla. Rädslan för att ifrågasättas, rädslan för att anmälan inte leder någon vart är på tok för stor för en rättsstat som Sverige.
Citera
2018-05-16, 22:28
Medlem
Citat:

Och nej, ”svartmålningen” påbörjades från dag ett iom hans pressmeddelande.
Citera
2018-05-16, 22:44
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Han har ju precis som Virtanen erkänt ett ovälkommet beteende.

Som inte alls gick under "sexuella trakasserier.
Citera
2018-05-16, 22:45
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag kommer alltid lyssna på offren först. Lyssna hårt. Inte ifrågasätta, för man vet hur jobbigt det är arbeta med övergrepp av olika slag. Och nu i metoo, såååå tydligt hur många som inte vågat berätta. Men som nu berättar. Och tyvärr, alldeles för få som vågar/orkar polisanmäla. Rädslan för att ifrågasättas, rädslan för att anmälan inte leder någon vart är på tok för stor för en rättsstat som Sverige.

Du har aldrig tänkt på att dessa kan ljuga?
Citera
2018-05-16, 22:47
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Och nej, ”svartmålningen” påbörjades från dag ett iom hans pressmeddelande.

Då borde den ha kommit när han anmäldes till polisen för sexuella trakasserier. Inte nu långt efter att förundersökningen blev nerlagd.

Förresten har han all rätt att svartmåla praktikanten. Menar du att han inte har det?
Citera
2018-05-16, 23:17
Medlem
Citat:
Som inte alls gick under "sexuella trakasserier.

Jo. Det va ju det som polisen skrev i anmälan.
Citera
2018-05-16, 23:18
Medlem
Citat:
Du har aldrig tänkt på att dessa kan ljuga?

Väldigt få offer ljuger om sådana här saker. Däremot är det väldigt vanligt att den anklagade ljuger för att rädda sitt skinn.
Citera
2018-05-16, 23:23
Medlem
Citat:
Då borde den ha kommit när han anmäldes till polisen för sexuella trakasserier. Inte nu långt efter att förundersökningen blev nerlagd.

Förresten har han all rätt att svartmåla praktikanten. Menar du att han inte har det?

Han har ju stickat sin offerkofta sen oktober, nu trodde han att den var klar men så kom de kränkande fotografierna på tal så egentligen tror ja att hans advokat inte rådde honom att publicera ”sin sanning” än, han ville väl att det skulle bli nerlagt först. Men så blev det inte det och han agerar, precis som praktikanterna varnat för, som han gör, van vid att folk lyssnar och tror på hans ord, men det gjorde inte så många som jan hade velat. Självklart är det svårt för fanclub-metoomän att höra hur deras favoriter på tvn beter sig mot kvinnor, de är liksom fortfarande i chock. Branschen, som vet hur dessa män har fått hålla på, inte så mkt chock.
Citera
2018-05-16, 23:24
Medlem
Citat:
Han har ju stickat sin offerkofta sen oktober, nu trodde han att den var klar men så kom de kränkande fotografierna på tal så egentligen tror ja att hans advokat inte rådde honom att publicera ”sin sanning” än, han ville väl att det skulle bli nerlagt först. Men så blev det inte det och han agerar, precis som praktikanterna varnat för, som han gör, van vid att folk lyssnar och tror på hans ord, men det gjorde inte så många som jan hade velat. Självklart är det svårt för fanclub-metoomän att höra hur deras favoriter på tvn beter sig mot kvinnor, de är liksom fortfarande i chock. Branschen, som vet hur dessa män har fått hålla på, inte så mkt chock.

Så lätt att skjuta sönder hans ”sanning” dessutom. Folk i Gbg har ju sett honom ute på diverse kuligheter efter metoo kom in i våra liv, han själv säger att han bara legat under sängen med tinnitus.. pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in