2018-05-13, 14:18
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Vad man lägger i en ”destruktiv sexuell relation” det får man ju kolla med kvinnan om, men ja skulle inte bli förvånad om det har varit så som du beskriver det, hon blev full och han utnyttjat det.
Är man inte två när man har sex?

Citat:
Kroner sätts i samma grupp som metoomänniskor, eftersom detta är ett klockrent metoofall där hans fanclub inte tror på offret, utan man håller en anklagad metooman om ryggen. Mannen med makt och ett anseende utåt att vara trevlig vinner i ord mot ord duellen mot en ung praktikant som han svartmålar i sitt ”sanningsbrev”. Det är inte den första historien kring metoo som låter såhär. Läs aftonbladets reportage kring gruppvåldtäkterna, offer som inte lyssnas på eller blir trodda där flera gärningsmän kommer undan för deras ord mot ord väger tyngre. Hur, hur ska man komma till bukt med problemen? Du som offer kommer ju aldrig kunna bli trodd om man som anklagad alltid har en tyngre röst.

Jag ger dig en poäng med att det är ett klockrent metoo fall. Då metoo handlar om att smutskasta män som inte gjort något fel.

Citat:
Skammen ska läggas på förövaren, alltså han som erkänt att han gått för långt. Inte på offret som vågar berätta. Punkt.
I detta fallet är kvinnan förövaren.

Citat:
Hur kramar du folk? Du borde lärt dig en persons kroppsspråk när du va liten för stt förstå om det är läge att krama eller inte, samt hur man kramar utan att ta någon på säg rumpa, bröst, känsliga delar på kroppen elller(!) hålla i kramen för länge...
Kramar inte längre. Som jag sa, det kan bli ett metoo fall även om jag står frusen som en pinne.

Citat:
Och köra härskartekniker kring åldersdiskriminering känns ju rätt gjort redan, kom med något nytt.

Åldersdiskriminering?
Citera
2018-05-13, 14:19
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
SVT har ju mörkat rätt mkt kring sin perosnal som varit i metooblåsväder... allt för att försöka skademinimera sitt anseende. Går sådär...

Det går rätt bra faktiskt. Tycker du inte?
Citera
2018-05-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Är man inte två när man har sex?

Jag ger dig en poäng med att det är ett klockrent metoo fall. Då metoo handlar om att smutskasta män som inte gjort något fel.

I detta fallet är kvinnan förövaren.

Kramar inte längre. Som jag sa, det kan bli ett metoo fall även om jag står frusen som en pinne.

Åldersdiskriminering?

I ett samtyckesland kan man vara en, två, eller flera. Det hela handlar om att alla som är med i aktiviteten har sagt ja till det. Men det händer inte alltid.

Han har redan erkänt fel ju och ville be om ursäkt i offentligehtens ljus(obs, hans egna skriva ord..)..

Nej. Hon gick till chefen samt polisanmälde.

Va bra att du förstått att just du inte behärskar att krama någon på ett ickemetooaktigt sätt. Bra att avstå då.

Ja, att du tror att tonåringar skulle vara mindre värda. Åldersdiskriminering, en av diskrimineringsgrunderna. Googla på du.
Citera
2018-05-13, 16:57
Medlem
Citat:
Det går rätt bra faktiskt. Tycker du inte?

Nope. Hela branschen vet detta.
Citera
2018-05-13, 20:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
I ett samtyckesland kan man vara en, två, eller flera. Det hela handlar om att alla som är med i aktiviteten har sagt ja till det. Men det händer inte alltid.
Konstigt eftersom du hävdar att det enbart är kvinnan som avgör.
Citat:
Han har redan erkänt fel ju och ville be om ursäkt i offentligehtens ljus(obs, hans egna skriva ord..)..

Nej. Hon gick till chefen samt polisanmälde.

Va bra att du förstått att just du inte behärskar att krama någon på ett ickemetooaktigt sätt. Bra att avstå då.

Konstigt att hon inte gjorde det på direkten. Men som med många kvinnor så vill man rida på metoo vågen.

Ojo jag kan allt krama korrekt. Men tyvärr så vilar kramen på hur kvinnan upplevde den. Varför ta chansen? Hon kan komma 20 år senare och bam så är man en metooman.

Citat:
Ja, att du tror att tonåringar skulle vara mindre värda. Åldersdiskriminering, en av diskrimineringsgrunderna. Googla på du.
Trodde du förstod att jag menade mentalt....
Citera
2018-05-13, 20:14
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Nope. Hela branschen vet detta.

Men ändå är deras anseende knappt påverkat.
Citera
2018-05-14, 00:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Hon som var drivande? Really? Han kallades in till chefen för att han ”drev”, aka sexuellt trakasserade, det för långt som han själv har erkänt i sin pressrelease den typ 21-23 okt 2017. Bara att googla

Han trodde nog att han hade sextrakasserat. Men nu är det så med störningarna i Kluster B att attityderna mot andra människor kan ändras radikalt och det utan att man förstår varför. Man vet helt enkelt inte var man har dessa personer.

Så jag skulle tro att tjejen gillade dessa SMS-skämt av det grövre slaget men att hon plötsligt ändrade attityd och istället började se dessa skämt som grova trakasserier. Vilket Kronér inte kunde förutse och då trodde han att han var en bufflig och trakasserande person.

Om tjejen har de här problemen med ett instabilt känsloliv, och mycket tyder på det, så förklarar det alltså alltihop. Detta har advokaten triggat på och startat meningslösa rättsprocesser gällande några av de fulaste brotten man kan tänka sig: "Sexuellt ofredande", "sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning" samt "olovlig fotografering". Advokaten har alltså allvarligt skadat både Kronér och klienten, advokaträkningen blir nog inte liten t ex.

Sammanfattningsvis så har Kronér rimligen inte gjort ett enda fel.
Citera
2018-05-14, 00:11
Medlem
CapsLock99s avatar
Hallå !

Ge nu tillbaka Kronér hans liv. Likt den Spanska inkvisitionen dömer man folk till höger och vänster, samt om man är oskyldig döms man ändå.

Läs mer om häxprocess här: https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4xprocess
Samt om inkvisitionen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Inkvisitionen
Senast redigerad av CapsLock99 2018-05-14 kl. 00:13.
Citera
2018-05-14, 16:08
Medlem
Citat:
Konstigt eftersom du hävdar att det enbart är kvinnan som avgör.

Konstigt att hon inte gjorde det på direkten. Men som med många kvinnor så vill man rida på metoo vågen.

Ojo jag kan allt krama korrekt. Men tyvärr så vilar kramen på hur kvinnan upplevde den. Varför ta chansen? Hon kan komma 20 år senare och bam så är man en metooman.

Trodde du förstod att jag menade mentalt....

I det här fallet verkar det ju vara kvinnan som inte känt samtycke hela tiden utan känt sig utnyttjad.

Har du läst vad forskare säger kring sexualbrott så är det inte ovanligt att man först efter en tid förstår vad som hänt en. Precis som många metoofall. Men också att metoo visade på det systematiska i dessa frågor, att man inte var ensam, att det var måååååååånga fler med liknande berättelser. Men det är ju forskning, det skiter ju flashback i.

Om du kan krama korrekt så förstår ja inte problemet.

Mentalt? Är tonåringar mentalt vadå? Inte smarta nog att förstå var gränser går? Vad som är ett sexuellt övergrepp och inte? Det verkar ju vara rätt många äldre i dessa metoohistorier också, tex Timell, kroner, cosby, weinstein osv osv.. frågor på det?
Citera
2018-05-14, 20:35
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
I det här fallet verkar det ju vara kvinnan som inte känt samtycke hela tiden utan känt sig utnyttjad.
Bara för att man "känner" sig utnyttjad så behöver det inte vara så att man blev utnyttjad.

Om du slår mig i ansiktet med en öppen handflata och jag upplever det som att jag håller på att dö. Jag verkligen känner att jag håller på att dö av ditt slag.

Är detta då ett mordförsök?

Citat:
Har du läst vad forskare säger kring sexualbrott så är det inte ovanligt att man först efter en tid förstår vad som hänt en. Precis som många metoofall. Men också att metoo visade på det systematiska i dessa frågor, att man inte var ensam, att det var måååååååånga fler med liknande berättelser. Men det är ju forskning, det skiter ju flashback i.

Att du jämför våldtäkter med "trakasserier via SMS" är befängt. Man kan inte få minnesluckor av "trakasserier via sms" och sen komma på vad som hände. Grova våldtäkter däremot.

Citat:
Om du kan krama korrekt så förstår ja inte problemet.

Förvånar mig inte ett endaste dugg att du inte förstår. Det var liksom ett givet svar från dig.

Citat:
Mentalt? Är tonåringar mentalt vadå? Inte smarta nog att förstå var gränser går? Vad som är ett sexuellt övergrepp och inte? Det verkar ju vara rätt många äldre i dessa metoohistorier också, tex Timell, kroner, cosby, weinstein osv osv.. frågor på det?

So you are saying.....
Hur kan man missförstå så brutalt som du gör?
Citera
2018-05-15, 22:40
Medlem
Citat:
Bara för att man "känner" sig utnyttjad så behöver det inte vara så att man blev utnyttjad.

Om du slår mig i ansiktet med en öppen handflata och jag upplever det som att jag håller på att dö. Jag verkligen känner att jag håller på att dö av ditt slag.

Att du jämför våldtäkter med "trakasserier via SMS" är befängt. Man kan inte få minnesluckor av "trakasserier via sms" och sen komma på vad som hände. Grova våldtäkter däremot.

Förvånar mig inte ett endaste dugg att du inte förstår. Det var liksom ett givet svar från dig.

So you are saying.....
Hur kan man missförstå så brutalt som du gör?

Den som blev slagen bestämmer hur ont det gjorde, den som slog bestämmer ingenting.

När det kommer till minnesluckor så vet du vadå? När det kommer till chock så ver du vadå? Han är polisanmäld. Han är anmäld av två praktikanter till chefer på SVT. Det är fakta.

Så, det handlar alltså om att du försöker göra kvinnor mindre värda. Det är ditt mission i livet. De är mindre än män, män är bättre. Varsågod, ta du en man i handen för ni är fler som tycker så, bosätt er i skogen och lev i alla era dagar utan att utsätta fler kvinnor för er. Tips, ta me Kroner och de andra metoomännen.

Det som är bra med metoo, det är att det slår brett. Ruttna beteenden på arbetsplatser, tafs, våldtäkter osv osv allt ingår. Det bästa är, att inget lämnas åt slumpen, allt ifrågasätts.
Citera
2018-05-15, 23:35
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Den som blev slagen bestämmer hur ont det gjorde, den som slog bestämmer ingenting.
Svara på frågan.....: Om du slår mig i ansiktet med en öppen handflata och jag upplever det som att jag håller på att dö. Jag verkligen känner att jag håller på att dö av ditt slag.

Citat:
När det kommer till minnesluckor så vet du vadå? När det kommer till chock så ver du vadå? Han är polisanmäld. Han är anmäld av två praktikanter till chefer på SVT. Det är fakta.
Ja det är fakta. Men ingen av praktikanterna hävdar att dom inte kommer ihåg eller hade någon form av minnesförluster när dom "sexuella övergreppen" skedde.

Citat:
Så, det handlar alltså om att du försöker göra kvinnor mindre värda. Det är ditt mission i livet. De är mindre än män, män är bättre. Varsågod, ta du en man i handen för ni är fler som tycker så, bosätt er i skogen och lev i alla era dagar utan att utsätta fler kvinnor för er. Tips, ta me Kroner och de andra metoomännen.

Är det jobbigt när jag har samma standard på kvinnor som på män? *Rymdkram*

Citat:
Det som är bra med metoo, det är att det slår brett. Ruttna beteenden på arbetsplatser, tafs, våldtäkter osv osv allt ingår. Det bästa är, att inget lämnas åt slumpen, allt ifrågasätts.

Ifrågasätts ja. Men ingen förutom ett fåtal ifrågasätter "offren".
Här är någon som vågar: "https://www.youtube.com/watch?v=y4bAULTwAJU"
Högst osäker på att du kan något annat språk än svenska, men jag ger det en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in