2018-05-16, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja den har tappat fart. Det bubblas nog på andra ställen kanske när folk som känner folk med källor. Som någon nämnt har de anhöriga nog fått mer info?

Jag tror också att polisen börjar närma sig mål och att anhöriga börjar få någon form av sanning i vad som har hänt.
Måste vara väldigt chockerande.
Vem hade kunnat tro att sitt barn mådde så dåligt att han eller hon blev mördare.
Klart att dom skyllde på den andres barn.
Hoppas familjerna blir sams och istället kan stötta varandra.
Citera
2018-05-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Ja, i Arboga-sommarstugor-mordet tex, grävdes ju exmaken upp för nya prover till och med... har svårt att tro att kremering sker innan NFC-provsvaren kommit.

Ja, usch, sånt vill man inte vara med om. Har viss erfarenhet.
Citera
2018-05-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Och det är just det att polisen tog anmälan på allvar måste betyda att det föranletts av någonting. En kollega till mig försvann en gång och kom inte till jobb eller gick att nå och polisen blev inkopplad. Dom ringde först och sedan åkte dit men när ingen öppnade avvaktade dom sina uttalade 24 timmar. kanske också skall tilläggas att kollegan hade en minderårig dotter vid händelsen. Det tog först 2 dygn innan dom gick ut med en efterlysning och gick in i lägenheten med hjälp av låssmed. I Henkow/ Brentons fall måste dom sett nått redan när dom kom dit eftersom dom så fort gick in i huset. normalt sett kontaktar man i första hand anhöriga .

Precis detta jag reagerat på då jag vet att det är precis såhär det många gånger går till. Det är liksom inge olagligt att ”skolka” från jobbet och dra iväg med sim familj eller att ena föräldern och barnen är på ett håll och den andre ”försvinner”, blir inlagt eller vad som.
Något måste ha gjort att chef/kollegor fått katastroftankar som även polisen reagerat på.
Citera
2018-05-16, 20:38
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Ja, usch, sånt vill man inte vara med om. Har viss erfarenhet.

På vilket sätt har du erfarenhet?

Det känns ändå som att provsvaren borde vara klara och att de anhöriga fått ta del av det. Antar att familjen är begravd men det är lite märkligt att de inte valt att ha dödsannons. Om det finns dem i tråden som känner familj/anhöriga borde de ju kunna bekräfta detta kan man tycka....
Citera
2018-05-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
För mig som kan precis ingenting om juridik och ekonomi verkar tjänsten vara ytterst avancerad. Om det är H:s tjänst det handlar om kan man verkligen se att hon inte på något sätt hade ett enklare jobb än maken. Även om hon hade möjlighet att jobba hemma tänker jag att en sådan där tjänst ändå kräver hög närvaro. Möjligheter till flexibla arbetstider inom akademin är ju enorma, om du har forskningsmedel och inte har så mycket undervisning på grundutbildningar. Hur som helst fanns det säkert konflikter mellan makarna om vem som kunde vara hemma mest med flickorna och sköta möten med skola osv. Det är så otroligt märkligt att de inte gick ner i tid för att kunna få mer energi över till sig själv och flickorna. Det hade ju deras ekonomi klarat av.

Ja, det är otroligt märkligt. Kanske ger just detta en bild av en del av huvudproblemet. Att vilja köra på i vanligt tempo trots att situationen kräver en total omställning.
Citera
2018-05-16, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror faktiskt att polisen är i det närmaste klar och anhöriga har fått de besked polisen kommit fram till.
Vi skall nog inte hoppas på att myndigheterna släpper information till allmänheten. Däremot börjar det pysa på andra håll

Jag tror precis lika dant.
Jag tror också att info sakta kommer att ramla ut i tråden.
Eller att en journalist med kontakter tar tag i detta.
Citera
2018-05-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
På vilket sätt har du erfarenhet?

Det känns ändå som att provsvaren borde vara klara och att de anhöriga fått ta del av det. Antar att familjen är begravd men det är lite märkligt att de inte valt att ha dödsannons. Om det finns dem i tråden som känner familj/anhöriga borde de ju kunna bekräfta detta kan man tycka....

Genom jobb. En uppgrävning kan märkas över en hel kyrkogård, om man säger så.
Finns speciella företag som sköter sånt.

Och ett beslut om gravöppning blir förstås alltid en process och ett trauma för anhöriga.

Man får väl betänka att det ändå rör fyra människor med olika dödsorsak.
Sen skrev ju nån att det förekommit begravningsceremoni redan, nån annan att det inte gjort det. Kanske är det över redan.
Citera
2018-05-16, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man får beundra de som ändå håller ställningarna.

Elli har väl ljugit sig blå genom hela tråden. Eller minns jag fel?

Mycket av det rent "allmänna" om familjen och hur dom var som hon har berättat har varit intressant.
Fast det har varit jobbigt för henne 4-5 ggr när hon med bestämdhet har tillrättavisat personer för att sen ha "total-fel"
Men det blir nog så när infon kommer i tredje steg.
Det tråkiga är att hon alltid låter så förbannat ilsken... Dubbla o trippla (!) (?)
Citera
2018-05-16, 21:02
Bannlyst
Citat:
Dessa tankar har jag haft flera gånger eftersom O har arbetat, gått ner i tid, vabbat när A var sjuk, ställt in möten på arbetet, skjutsat M till pianotanten, skött kontakterna med skola, vc, rest utomlands med A, varit och handlat säkerligen något jag glömt. Allt detta har ganska tydligt kommit fram MEN vad har mamma H gjort. Vi vet inget alls om henne (förutom att hon var mjuk och vacker)

Är det H som hållit i alla trådar och O har varit som en marionettdocka? Mycket talar för att den som är minst synlig i ett förhållande är den som har kontrollen.

Jag tror att han har gjort mycket av det där, för att han visste hur psykiskt dåligt Hanna mådde.
Han tog ett större lass helt enkelt, för att inte pressa henne ännu mer.
Tror jag.
Citera
2018-05-16, 21:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Mycket av det rent "allmänna" om familjen och hur dom var som hon har berättat har varit intressant.
Fast det har varit jobbigt för henne 4-5 ggr när hon med bestämdhet har tillrättavisat personer för att sen ha "total-fel"
Men det blir nog så när infon kommer i tredje steg.
Det tråkiga är att hon alltid låter så förbannat ilsken... Dubbla o trippla (!) (?)

Att en granne till familjen skulle sitta här och veva är väl egentligen självmotsägande i ett lite längre perspektiv.
Citera
2018-05-16, 21:04
Bannlyst
Citat:
Tror inte Elli har ljugit utan hon har framfört det hon själv har hört

Medvetet ljugit anser inte jag att hon har gjort.
Citera
2018-05-16, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, jag tror Elli känner familjen rätt väl. Tydligen funderas det en hel del kring vad som fick detta föräldrarpar att fatta detta drastiska beslut.

Elli09 är bekant med en person, som i sin tur är bekant med Oskars syster Li#a, Ma#tin, och Lin#ea.
Och hon har tydligen träffat O & H några gånger på gemensamma sammankomster.

Hon är en bit från familjen, men hon har en bra kontakt.
Jag ser Elli09 som trovärdig i mångt o mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in