Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag läste manots inlägg sent på natten/tidig morgon och plockade (helt ovetenskapligt) ut två partier som jag citerade som tänkvärda för att det fanns en ny vinkling att fundera kring.
"Tack. För sen timme att orka tänka dock, men vissa tankar har jag tänkt i samma riktning. Bl.a. nedanstående.
"Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta"
och denna
"Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!"
I övrigt måste jag med pigg hjärna läsa igenom och reflektera mer än jag nu mäktar med."
Dessa tankar har jag haft flera gånger eftersom O har arbetat, gått ner i tid, vabbat när A var sjuk, ställt in möten på arbetet, skjutsat M till pianotanten, skött kontakterna med skola, vc, rest utomlands med A, varit och handlat säkerligen något jag glömt. Allt detta har ganska tydligt kommit fram MEN vad har mamma H gjort. Vi vet inget alls om henne (förutom att hon var mjuk och vacker)
Är det H som hållit i alla trådar och O har varit som en marionettdocka? Mycket talar för att den som är minst synlig i ett förhållande är den som har kontrollen.