2018-05-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag läste manots inlägg sent på natten/tidig morgon och plockade (helt ovetenskapligt) ut två partier som jag citerade som tänkvärda för att det fanns en ny vinkling att fundera kring.

"Tack. För sen timme att orka tänka dock, men vissa tankar har jag tänkt i samma riktning. Bl.a. nedanstående.

"Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta"

och denna

"Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!
"

I övrigt måste jag med pigg hjärna läsa igenom och reflektera mer än jag nu mäktar med."

Tror också på att en nyckel till mysteriet kan ligga i hur dynamiken såg ut mellan föräldrarna. Vet nån hur länge de varit ett par?
Citera
2018-05-16, 18:53
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Jag startade inte ett konto här för att starta någon pajkastning.

Att H fått en och annan ” lavett” kan man säga är misshandel.

Så O hade kort stubin och lätt för att tända till bara så där?
Citera
2018-05-16, 19:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Tjena 21:an
Och välkommen tebax.

Berika oss gärna med lite tankar...
Har du någon hållbar teori?

Jag har inget att tillföra som ingen annan kan få ”osagt” i stället. Fria gissningar intresserar mig inte.

Jag hoppades att myndigheterna skulle ha släppt information, för sommaren är redan här....
Citera
2018-05-16, 19:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har inget att tillföra som ingen annan kan få ”osagt” i stället. Fria gissningar intresserar mig inte.

Jag hoppades att myndigheterna skulle ha släppt information, för sommaren är redan här....

Tror faktiskt att polisen är i det närmaste klar och anhöriga har fått de besked polisen kommit fram till.
Vi skall nog inte hoppas på att myndigheterna släpper information till allmänheten. Däremot börjar det pysa på andra håll
Citera
2018-05-16, 19:32
Medlem
Citat:

Enligt Elli pratas det nu om efter sommaren men polisen har inte kommunicerat något alls.
Citera
2018-05-16, 19:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Enligt Elli pratas det nu om efter sommaren men polisen har inte kommunicerat något alls.

Man får beundra de som ändå håller ställningarna.

Elli har väl ljugit sig blå genom hela tråden. Eller minns jag fel?
Citera
2018-05-16, 19:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag läste manots inlägg sent på natten/tidig morgon och plockade (helt ovetenskapligt) ut två partier som jag citerade som tänkvärda för att det fanns en ny vinkling att fundera kring.

"Tack. För sen timme att orka tänka dock, men vissa tankar har jag tänkt i samma riktning. Bl.a. nedanstående.

"Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta"

och denna

"Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!
"

I övrigt måste jag med pigg hjärna läsa igenom och reflektera mer än jag nu mäktar med."

Dessa tankar har jag haft flera gånger eftersom O har arbetat, gått ner i tid, vabbat när A var sjuk, ställt in möten på arbetet, skjutsat M till pianotanten, skött kontakterna med skola, vc, rest utomlands med A, varit och handlat säkerligen något jag glömt. Allt detta har ganska tydligt kommit fram MEN vad har mamma H gjort. Vi vet inget alls om henne (förutom att hon var mjuk och vacker)

Är det H som hållit i alla trådar och O har varit som en marionettdocka? Mycket talar för att den som är minst synlig i ett förhållande är den som har kontrollen.
Citera
2018-05-16, 19:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Tror inte Elli har ljugit utan hon har framfört det hon själv har hört
Citera
2018-05-16, 19:43
Medlem
Citat:

Nja, jag tror Elli känner familjen rätt väl. Tydligen funderas det en hel del kring vad som fick detta föräldrarpar att fatta detta drastiska beslut.
Citera
2018-05-16, 19:52
Bannlyst
Citat:

Tror att du minns helt rätt
Citera
2018-05-16, 20:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror inte Elli har ljugit utan hon har framfört det hon själv har hört

Jag fick uppfattningen att Elli ville hjälpa till så gott hon kunde. Tack för det Elli!
Citera
2018-05-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag fick uppfattningen att Elli ville hjälpa till så gott hon kunde. Tack för det Elli!

Jag tror att både Ellie och Rockkungen kan ha rätt utifrån sina positioner och att det vi märker av som deras skilda meningar är den splittrade bild som H och O gett omgivningen. Jag lutar nu åt att det handlar om två egocentriska karriärister som fått barn trots att de egentligen inte skulle haft det, som inte klarat av att åsidosätta sig själva tillräckligt mycket för att ta hand om barn, sjuka eller friska spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in