2018-05-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skatteverket i Malmö söker en kvalificerad Skattejurist.

Kanske Hs tjänst? och om inte kan det ge en bild av vad H arbetade med.
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb.4.3a2a542410ab40a421c80005924.html

Tjänsten utannonserades 4/5 och med sista ansökningsdatum 21/5.

För mig som kan precis ingenting om juridik och ekonomi verkar tjänsten vara ytterst avancerad. Om det är H:s tjänst det handlar om kan man verkligen se att hon inte på något sätt hade ett enklare jobb än maken. Även om hon hade möjlighet att jobba hemma tänker jag att en sådan där tjänst ändå kräver hög närvaro. Möjligheter till flexibla arbetstider inom akademin är ju enorma, om du har forskningsmedel och inte har så mycket undervisning på grundutbildningar. Hur som helst fanns det säkert konflikter mellan makarna om vem som kunde vara hemma mest med flickorna och sköta möten med skola osv. Det är så otroligt märkligt att de inte gick ner i tid för att kunna få mer energi över till sig själv och flickorna. Det hade ju deras ekonomi klarat av.
Citera
2018-05-16, 17:39
Medlem
Inte håller väl tråden på att tappa fart?! Tycks som att vissa enträgna skribenter försvunnit. Har jag missat något - tycker många att bilden av vad som hände klarnat senaste dagarna?
Citera
2018-05-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
För mig som kan precis ingenting om juridik och ekonomi verkar tjänsten vara ytterst avancerad. Om det är H:s tjänst det handlar om kan man verkligen se att hon inte på något sätt hade ett enklare jobb än maken. Även om hon hade möjlighet att jobba hemma tänker jag att en sådan där tjänst ändå kräver hög närvaro. Möjligheter till flexibla arbetstider inom akademin är ju enorma, om du har forskningsmedel och inte har så mycket undervisning på grundutbildningar. Hur som helst fanns det säkert konflikter mellan makarna om vem som kunde vara hemma mest med flickorna och sköta möten med skola osv. Det är så otroligt märkligt att de inte gick ner i tid för att kunna få mer energi över till sig själv och flickorna. Det hade ju deras ekonomi klarat av.

Svårt att veta hur dom har resonerat kring den frågan.
Citera
2018-05-16, 17:44
Medlem
Citat:
Inte håller väl tråden på att tappa fart?! Tycks som att vissa enträgna skribenter försvunnit. Har jag missat något - tycker många att bilden av vad som hände klarnat senaste dagarna?
Ja den har tappat fart. Det bubblas nog på andra ställen kanske när folk som känner folk med källor. Som någon nämnt har de anhöriga nog fått mer info?
Citera
2018-05-16, 17:51
Medlem
Citat:

Nej, bilden har väl inte klarnat...?

Frågan är fortfarande hur sjuka barnen var. Eftersom de kunde hänga med bra i den tydligen ganska omfattande hemundervisningen så undrar jag om de verkligen var så väldigt sjuka. Skolan tyckte inte att det fanns någon anledning till oro, så därmed bör ju livet sett ut att rulla på i villan, utan några andra konstigheter än just att barnen undervisades i hemmet

Om det nu stämmer att föräldrarna båda var överens om gärningarna, så bör de haft ett gemensamt motiv.

Frågan är om föräldrarna led av gemensamma vanföreställningar, om flickornas hälsotillstånd och framtida livskvalitet (verkar osannolikt)

Frågan är om det fanns någonting annat som förenade föräldrarna i planeringen inför framtiden? (det vill säga, planeringen av det som inte blev någon framtid alls). Och vad skulle det i så fall kunnat vara? En mörk familjehemlighet som inte fick röjas?

Vad var det som föräldrarna var överens om?
Citera
2018-05-16, 17:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Om du hängt med så ser du ett tydligt mönster.
Det är också det(samma)mönster som Elisabeth Höglund följt.
Men i alla fall så finns det ingen far som frivilligt sätter sig i hemmet som Oskar gjorde.
Förutsatt att den pappan då inte var en incestuös pedofil? För så framstår han då, i vart fall detta då för mig...
Först ut att isoleras i hemmet var det förstfödda barnet dottern Agnes.
Sedan sägs som då en trådsanning att mor Hanna jobbade hemifrån- den tolkningen från Hannas chef tar jag som att hade Hanna velat/ behövt hade även hon kunnat, och så vidare.

Så näst sist ska även yngsta dottern sjukförklaras- sällan pappor gör så med sina barn!
I samma veva har pappa även stigit i graderna inom sitt jobb...
Han köper även ett par bilar.
Han far land och rike runt med äldsta dottern till psyksjukklinker för att få samma dotter att ha samma psyksjuka sjukdom som enbart annars kvinnor brukar ha orken att strida för.

Om jag nu ska vara så fördomsfull som jag faktiskt brukar vara så tror jag faktiskt bättre om Oskars sida än jag tror om Hannas(jfr här Gbg- Sthlm)

Jag tror att Hanna var missnöjd med flytten till Bjärred(hennes make fick det bättre) därav också det som sedermera följde.
Jag har sett detta förut, att komma från en klass lägre till en klass bättre, nivåskillnader alltså, för att man själv som klasslägre sökt sig dit, och sedan se missunnsamheten och därefter följande avundsjukan hos en då "klasslägre", den då till olika grader förödande och även i olika grader förgörande när man då "lyckats", och så vidare:-/
Men detta dock sällan och aldrig hos män, men hur vanligt som helst bland kvinnor.
Det existerar klasser/ indelningar även inom denna egna klassen och för att som jag hålla Oskar som GM så håller jag faktiskt Hanna som ansvarig och drivande.
Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta- den lilla hade inte annat än, och så vidare.

Det är skillnad på Gbg och Sthlm och då kanske i synnerhet i kretsar som denna.
Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!

OM nu brevet det gemensamt skrivna stämmer så finns ingen annan skyldig till denna familjs undergång än att det ska ha varit Agnes som varit den manipulativa.
Men den logiska tanken är inte lovlig, men då ändå logisk hos dem som inte förestår den??
Jag tror att Hanna kom in som en katt bland hermelinerna i släkten/ familjen Henkow.
Jag kan misstänka att Hanna upplevdes som en slags lycksökerska.
(alltid mina inlägg objektiva, jag har inte någon som helst egen agenda i detta, däremot "inlägger" jag öppet mina tankar och spekulationer och dessa utifrån det jag just då läser och i detta fallet kan jag utläsa en hel del, men jag står oavsett på två fullt ut friska barns sida)

Det här var INTE arbetarklass, men kanske Hanna råkade ha läshuvud?
Oskar var från bättre. Varför utnyttjade denna familjen en möjlighet som vanligtvis och annars WT brukar utnyttja?
Skrivs om att "något skaver". Ja, men var och framförallt varför?
Fanns sådana otroliga möjligheter i denna familjen, och då tänker jag främst på utbildningsmöjligheterna, men den, familjen, skulle gå under?
Vem i familjen var missnöjd med de ofantligt och goda möjligheterna/ utbildningsmöjligheterna och som här fanns?
Vem?
Denna sjukliga avundsjukan finns och existerar i alla olika samhällsklasser/- skikt och den förgör, den söndrar, och den även dödar.
Borderline i sin allra fulaste form, men i en kanske värre form Narcissism?:-/

En olycklig kombination av två som blev föräldrar och det bästa hade varit om Oskar hade valt(fått!)en kvinna ur sin alldeles egna samhällsklass och även en kvinna yngre än honom själv; det konservativa kommer alltid till sitt yttersta när det så kallade "konservativa" kallas för just det:-)

* Strikt konservativ, "av fin börd", men man skiljer sig inte, skilsmässa inom Brentons:-/
* Namnbyte inom Brentons, från Andreasson till Brenton:-/
* Bara WT som beter sig som denna familjen gjorde, "sociala kravmaskiner".

Jag är strikt konservativ själv och håller med den ene här om ett osunt tecken på när kvinnan är äldre än mannen och om detta så bara tre år och som då fallet mellan Oskar och Hanna:
https://www.youtube.com/watch?v=0JYOX4fQehw
Jag tror således inte på detta med olika samhällsklasser utan på att somligt går helt enkelt inte att förena med varandra.
Och när en/ någon så försöker så går det alltsomoftast åt helvetet- för er som följer amerikansk dagsaktuell rapportering och tillika brottsstatistik och som åtminstone jag ser som långt mer rättvis än den svenska dito??
Barn känner oftast inga klasser alls, men kan komma att känna på dessa.
Det finns således och enligt min mening en möjlighet att Agnes föddes till ett visst vis att vara på och ett visst vis att fungera på, men den största sannolikheten är ändå en social påverkan.- En mors påverkan på sina barn är ändå och enligt mig den allra största meningen av dem alla, idag kallas det för en "social konstruktion".

Men milde frälsare vilket virrigt svammel. Du har ju inget som du bygger det på heller.
Citera
2018-05-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Varför skulle det behövas efter så många månader? De har nog tagit vävnadsprover och andra prover från de döda, att ev. analysera vidare vid osäkerhet? Aldrig varit med om att mord fördröjt en jordbegravning så länge som 5 månader! Vad skulle då vara orsaken? Så högst troligt är de kremerade och urnan väntar på att grävas ner, kanske minneslund, eller strös någonstans? Det kan ju var osämja om var/hur detta ska ske, ihop eller var för sig, eller något annat?

Förr att det inte går att ångra sig och komma på att man behövde ta ett prov till...

Förr var regeln om begravning inom 6 månader, så fem är ingen hiskelig tid.
Citera
2018-05-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Förr att det inte går att ångra sig och komma på att man behövde ta ett prov till...

Förr var regeln om begravning inom 6 månader, så fem är ingen hiskelig tid.

Ja, i Arboga-sommarstugor-mordet tex, grävdes ju exmaken upp för nya prover till och med... har svårt att tro att kremering sker innan NFC-provsvaren kommit.
Citera
2018-05-16, 18:09
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men milde frälsare vilket virrigt svammel. Du har ju inget som du bygger det på heller.

Welcome back!

Kul att du lyfter upp det här inlägget som försvann snabbt i bruset. Jag tyckte också att det var ganska hårresande.
Det som också är uppseendeväckande att Elli09, som har starka vänskapsband till O's familj, tyckte att det var ett mycket välskrivet och tänkvärt inlägg...
Senast redigerad av Anabella 2018-05-16 kl. 18:36.
Citera
2018-05-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Welcome back!

Kul att du lyfter upp det här inlägget som försvann snabbt i bruset. Jag tyckte också att det var ganska hårresande.
Det som också är intressant att Elli09 som har starka vänskapsband till O's familj tyckte att det var ett mycket välskrivet och tänkvärt inlägg...

Jag läste manots inlägg sent på natten/tidig morgon och plockade (helt ovetenskapligt) ut två partier som jag citerade som tänkvärda för att det fanns en ny vinkling att fundera kring.

"Tack. För sen timme att orka tänka dock, men vissa tankar har jag tänkt i samma riktning. Bl.a. nedanstående.

"Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta"

och denna

"Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!
"

I övrigt måste jag med pigg hjärna läsa igenom och reflektera mer än jag nu mäktar med."
Citera
2018-05-16, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Tjena 21:an
Och välkommen tebax.

Berika oss gärna med lite tankar...
Har du någon hållbar teori?
Citera
2018-05-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Nu har jag absolut inget behov av själva infon, men undra vad Rockkungen gav för vinklad information till Solglittret och hennes armé, som gjorde att dom försvann.

Ja ja, dom är snart tillbaka och tillrättavisar oss igen.
Alla kommer tillbaka igen, för det går inte att hålla sig borta.

Jag tror att sanningen från "polisens utredning" kommer innan semestern.
Får en känsla av att den är på G.

Hoppas det stämmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in