Citat:
Ursprungligen postat av
charkoal
och jag tror det var precis tvärtom.
Jag har sett par där kvinnan bestämmer allt och mannen är kuvad även om det inte märks i andra sammanhang utom just när mannen är med frun. Hanna kan ha krävt att Oskar ska åka till VC, affären etc. Jag tror H var lite av en primadonna som krävde mycket av Oskar. Kanske åkte på sina New Age sammankomster och annat flum. Nej tror Oskar var den som gjorde allt för flickorna. Hanna hade kanske någon psykisk sjukdom. Eller hittade på lite av varje för att få uppmärksamhet. Kanske var hon en stor egoist som förväntade sig att mannen skulle göra det hon ville. Elli skrev om demoner?
Ja vi tror olika och det är helt ok.
Att hon hade skinn på näsan betvivlar jag inte. Hon var inget offer och hjälplös.
Behåll den tanken.
Jag tror inte att du är så långt ifrån.
En teori.
En förälder mådde jättedåligt.
Den föräldern trodde även att barnen var mer sjuka än dom var.
Föräldern anklagade sin partner och sig själv för att barnen var sjuka.
Den föräldern drog även med sig den andra föräldern ner i depression-spiralen, så till slut mådde båda föräldrarna dåligt.
Förmodligen så var föräldern inte så kuvad utan mer påverkad av att sin partner mådde så psykiskt dåligt.
Föräldern ville avlasta och stötta sin partner så mycket det gick, men till slut så gick det inte längre, utan båda bröt ihop.