2018-05-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag förstår inte heller. Som du säger alla prov som tänkas kan måste redan ha tagits. Polisen har redan tidigt sagt att undersökningen är prioriterad och har getts massor av resurser.

För mig kokar det snarast ner till en futtig maktkamp mellan bodelarna. Som är långt utanför själva händelsen. Och tråden som sådan.
Ditt sista stycke tror jag tyvärr att du har rätt i.
Citera
2018-05-15, 22:34
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Jag förstår inte heller. Som du säger alla prov som tänkas kan måste redan ha tagits. Polisen har redan tidigt sagt att undersökningen är prioriterad och har getts massor av resurser.
För mig kokar det snarast ner till en futtig maktkamp mellan bodelarna. Som är långt utanför själva händelsen. Och tråden som sådan.

Vilken maktkamp mellan bodelarna pratar du om när allt det ekonomiska är reglerat genom testamentet i detalj?
Citera
2018-05-15, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vi har inte fått någon bekräftelse på det. Det finns tråddeltagare som har påstått det.

Mycket påstående här.
Citera
2018-05-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vill Du vara så vänlig att redogöra för hur och när något som kan liknas vid begravning / minnesceremoni, skett ? Du behöver inte återpublicera Franks hologramfantasier.

Det finns beskrivet i ett inlägg av Stehlitz.
Citera
2018-05-15, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
och jag tror det var precis tvärtom.
Jag har sett par där kvinnan bestämmer allt och mannen är kuvad även om det inte märks i andra sammanhang utom just när mannen är med frun. Hanna kan ha krävt att Oskar ska åka till VC, affären etc. Jag tror H var lite av en primadonna som krävde mycket av Oskar. Kanske åkte på sina New Age sammankomster och annat flum. Nej tror Oskar var den som gjorde allt för flickorna. Hanna hade kanske någon psykisk sjukdom. Eller hittade på lite av varje för att få uppmärksamhet. Kanske var hon en stor egoist som förväntade sig att mannen skulle göra det hon ville. Elli skrev om demoner?
Ja vi tror olika och det är helt ok.
Att hon hade skinn på näsan betvivlar jag inte. Hon var inget offer och hjälplös.

Behåll den tanken.
Jag tror inte att du är så långt ifrån.

En teori.
En förälder mådde jättedåligt.
Den föräldern trodde även att barnen var mer sjuka än dom var.
Föräldern anklagade sin partner och sig själv för att barnen var sjuka.
Den föräldern drog även med sig den andra föräldern ner i depression-spiralen, så till slut mådde båda föräldrarna dåligt.

Förmodligen så var föräldern inte så kuvad utan mer påverkad av att sin partner mådde så psykiskt dåligt.
Föräldern ville avlasta och stötta sin partner så mycket det gick, men till slut så gick det inte längre, utan båda bröt ihop.
Citera
2018-05-15, 22:45
Medlem
Läste momssagan idag. Den var lite konstig tycker jag. Varför rörde han till det hela genom att börja skriva om äpplen, istället för pengar? Jag tycker att hans saga visserligen fick fram poängen om moms, men det kändes verkligen som att han såg på läsaren som total imbecill, så där okunniga kan väl knappast gemene man vara om moms tycker man, men enligt honom så är det så stora kunskapsluckor.
Citera
2018-05-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Vilken maktkamp mellan bodelarna pratar du om när allt det ekonomiska är reglerat genom testamentet i detalj?

Vad vet vi om det? Vem har sagt det?
Citera
2018-05-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
CITAT :
När mannen i familjen inte dök upp på sin arbetsplats på tisdagsmorgonen anade hans kollegor direkt oråd. Mannen, känd som plikttrogen, skulle hålla i en stor konferens tillsammans med en annan kollega och när han inte dök upp började avdelningschefen genast ringa runt.

– Jag försökte ringa och sms:a honom. Jag ringde frun och sökte även andra släktingar. När jag inte fick någon kontakt alls tänkte jag att ”detta är väldigt olikt honom”, säger chefen.

Polisen tog larmet på allvar
Konferensen inleddes och genomfördes utan mannens medverkan. Under tiden steg chefens oro.

– Nåt var fel. Det är en väldigt stringent person, ordningsam och strukturerad. Även om man sitter på ett flyg som är försenat eller ett tåg som sitter fast i skogen så brukar man kunna meddela sig så småningom – på något vis.

När klockan blev 15 beslutade sig chefen för att larma polisen.

– Jag sa att jag kände oro och ville efterlysa en hel familj. De tog det på allvar och sa att man skulle skicka ut en patrull.

Det är en nära vän
Under en presskonferens i Lomma kommunhus på onsdagsförmiddagen framkom det att familjen inte ska ha varit föremål för sociala insatser. Skolan ska heller inte ha fått några varningssignaler. Det enda som ska ha varit annorlunda var att barnen hade viss hemundervisning.

Mannens chef säger att han aldrig känt någon oro för sin medarbetare. Hur situationen har sett ut i familjen är inget han vill uttala sig om.

Arbetskamraterna sörjer i dag sin kollega. Den ordinarie verksamheten har ställts in och under morgonen hölls en samling med anledning av händelsen.

– Folk är upprivna. Det är en nära vän till oss. Det är en liten arbetsplats och han har varit här sedan 2002. Han var en mycket duktig medarbetare och högpresterande.

Det var på tisdagseftermiddagen som familjen, två vuxna och två flickor, hittades döda i villan i Bjärred.
Och det är just det att polisen tog anmälan på allvar måste betyda att det föranletts av någonting. En kollega till mig försvann en gång och kom inte till jobb eller gick att nå och polisen blev inkopplad. Dom ringde först och sedan åkte dit men när ingen öppnade avvaktade dom sina uttalade 24 timmar. kanske också skall tilläggas att kollegan hade en minderårig dotter vid händelsen. Det tog först 2 dygn innan dom gick ut med en efterlysning och gick in i lägenheten med hjälp av låssmed. I Henkow/ Brentons fall måste dom sett nått redan när dom kom dit eftersom dom så fort gick in i huset. normalt sett kontaktar man i första hand anhöriga .
Citera
2018-05-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Mycket påstående här.

Hur ser du på detta?
Citera
2018-05-15, 22:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
och jag tror det var precis tvärtom.
Jag har sett par där kvinnan bestämmer allt och mannen är kuvad även om det inte märks i andra sammanhang utom just när mannen är med frun. Hanna kan ha krävt att Oskar ska åka till VC, affären etc. Jag tror H var lite av en primadonna som krävde mycket av Oskar. Kanske åkte på sina New Age sammankomster och annat flum. Nej tror Oskar var den som gjorde allt för flickorna. Hanna hade kanske någon psykisk sjukdom. Eller hittade på lite av varje för att få uppmärksamhet. Kanske var hon en stor egoist som förväntade sig att mannen skulle göra det hon ville. Elli skrev om demoner?
Ja vi tror olika och det är helt ok.
Att hon hade skinn på näsan betvivlar jag inte. Hon var inget offer och hjälplös.

Jag tror också att det låg till så som du beskriver det.
Citera
2018-05-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Näe... jag e väll lite av en klåpare... Kan Du på ett trovärdigt sätt beskriva ceremonin, hur den än fortlöpte..... ?
Jag har ingen aning så jag kan inte hjälpa dig.
Citera
2018-05-15, 22:56
Bannlyst
Citat:
Du verkar hysa ett särskilt intresse för begravningen i detta fall. Du är nyreggad och det är det enda du fokuserar på. Helt OK, men jag bara undrade.

Det ligger som lite utanför själva mordutredningen som vi diskuterat i månader. Begravningen är liksom en fråga som främst rör de anhöriga.

Jag har ställt en del frågor till Elli09 eftersom (hen)nu känner familjen.
Så borde ( hen ) klara av att bekräfta en enkel fråga.

Jag vet att begravningen berör oss anhöriga.

Alla har varit nyreggade, min tanker var aldrig i i mitt liv att ha ett flachback konto.

Vi kan inte bara blunda längre för ( hen ) Elli09 som på varje vers känner familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in