2018-05-16, 16:04
Medlem
Crashs avatar
Hoppas robinsonlägret får välja vem från gränslandet som kommer till final, vips så är janne och johan där
2018-05-16, 17:02
Medlem
Jag tycker det är rätt att Johan räddas kvar då han står för nästan all underhållning i programmet. Jag håller även med honom och Lillemor om att allt ursäktande hit och dit är lamt. Höjdpunkten på detta var när man delade upp små godisbitar i delar så att ingen skulle bli kränkt för att den fått ett gram mindre än de andra
2018-05-16, 17:34
Medlem
Jans och Pascals relation är för avslöjande. Tyckte att Jan spelade bra fram tills gränslandet men det är för uppenbart att de har snackat ihop sig om Jans spel när Jan pokar Pascal överdrivet och Pascal försöker dölja sin medvetenhet.

Alla personer som är äkta spelare har åkt ut förutom Henrik, Marie, Ida och DK.

Robinson 2018 kan ungefär summeras med att
1. man sitter på stranden och väntar på tävling
2. röstar ut någon som vill göra något vettigt av dötiden
3. Ingen fara om du åker ut, starta en blogg
3. Beta-Anders+produktionen curlar de odugliga enligt värdegrundspraxis som totalt missar det intressanta med överlevnadstävling som plockar fram det okända hos folk, starkt som svagt

Tacka vet jag de säsonger när folk fick åka hem av undernäring för att de inte förberett sig eller latat på stranden. De här människorna som inte skulle klara en dag själva sitter väl snart i någon morgonsoffa och berättar om sin livshistoria. Säga vad man vill om deltagare som Nick och Carolin men de har integritet mot sig själva och sitt samhälle. De är dessa man vill ha runt sig när det stormar men nu pushas Johan, Lillemor och Nicoline som förebilder.

Skicka in Bear Grylls att ta hand om produktionen så kanske folk rentav får lära sig något.
Senast redigerad av redness 2018-05-16 kl. 17:44.
2018-05-16, 18:03
Medlem
Redladys avatar
Hur går det egentligen till, när deltagare kommer till Gränslandet?
Örådet är på kvällen, när det är kolmörkt, men som nu senast kommer Nicoline vandrande på stranden i fullt dagsljus. Bär inte med sig någonting, fast de tidigare haft säckar med kläder och annat.

Min teori är att antingen får den utröstade följa med Andres till produktionsteamets läger, eller kommer de redan på kvällen till Gränslandet och sen filmar de "ankomsten" dagen efter.
2018-05-16, 18:14
Medlem
Silvernés avatar
De får väl en dusch, äta upp sig, få en god natts sömn så får väl arga snickaren böna och be dem på sina bara knän att stanna i matchen lite till.
2018-05-16, 18:20
Medlem
Klopeks avatar
Har sett alla säsonger sedan starten. Detta är den sämsta robinson genom tiderna. Först får Johan en immunintet som han "hittar" på standen.

Sedan när han nu faktiskt blev utröstad så är det en till som ska röstas på och en duell. Den duellen hade aldrig dykt upp om det inte vore för att Johan blev utröstad. Regisserat av tv 4.

Efter det går dom på gränslandet rösta fram en som ska till finalen. Dom väljer såklart den svagaste Johan och det ett tv 4. Tv 4 visste att Johan också skulle bli utröstad annars i nästa öråd.

Johan har glidit på en räkmacka genom hela tävlingen pga att han är bög, uppenbart. Varför ska han positivt särbehandlas pga sin läggning? På lika villkor ska allt vara.

Trodde aldrig Lillemor skulle åka ut från gränsandet. Att det skulle bli något regisserat där också. Blev förvånad. Tv4 gullegrisar är Lillemor, Johan och Victoria. En neger, en bög och en batikhäxa/feminist. Nästa säsong får vi säkert se en neger som är bög och feminist. Allt i ett och samma paket.

Nu är det lika bra se färdigt skiten. Blir det en till säsong och jag tidigt märker att tv4 regisserar så sina favoriter i form av feminister, batikhäxor och bögar blir favoritiserade nästa säsong så vägrar jag kolla på skiten.

Uselt av tv4 som regisserat sönder hela programmet. Bättre som förr när den enda immunintet som fanns att tillgå var i robinsontävling. Och det där med gränslandet och samma sak som dom haft tidigare säsonger är värdelöst. Är man utröstad så är man. Riktigt fult mot andra deltagare också som åkt ut och åkt hem utan en andra chans att komma till gränslandet.
2018-05-16, 18:29
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Som alla säger, totalt sönderregisserat. Nu ryker DK pga att han kommer att få näst flest röster (1-2 stycken) och Johan har en hemlig immunitet. "Kul".
2018-05-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Som alla säger, totalt sönderregisserat. Nu ryker DK pga att han kommer att få näst flest röster (1-2 stycken) och Johan har en hemlig immunitet. "Kul".
Tror tyvärr också att DK ryker i nästa öråd, så uruselt att vissa ska favoriseras. Får hoppas att han vinner immunitetstävlingen men tror det blir svårt med det taskiga knäet
2018-05-16, 19:14
Medlem
Saknar Alexandra.Vafan försvann hon för.
2018-05-16, 19:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Nicoline är fd elitidrottare (vid 26 års ålder ) och presterat bäst i alla tävlingar och rök för att hon var ett stort hot, dvs hon var bra i början och sedan blev Pascal bättre.

Janne skrattade till svar, och han ska hyra in cateringfirma för att bli av med sin 4-9 års dag
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-16 kl. 19:44.
2018-05-16, 19:42
Medlem
Fan va' det spänner i röven.

Jupp, Johan känner igen den känslan.
2018-05-16, 19:44
Medlem
DyslexiKungens avatar
Hej titta vad jag hittade, ett Brev? Hej titta vad jag hittade, en Flaskpost? Det är ju uppenbart att produktionen säger till någon Random person, att du ska säga att du hittade dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in