2018-05-16, 14:31
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Jag kan bekräfta till 100% att det rör sig om K*istian H*selius.
Hans sambo har under en längre tid försökt få till skiljsmässa.
Bör finnas bra bevis för hans senaste fadäser men frågan är om rättsväsendet kan lyckas få till fällande dom även för skiten bakåt i tiden. Husses beteende har pågått under en längre tid så det finns väldigt mycket på honom. Och lyckas man bevisa detta så kan jag inte se hur han ska ungå ett fängelsestraff.

Så 100% att det är H*selius och att det rör sig om ett tragiskt familjedrama där frun har försökt få till en skiljsmässa under en längre tid.

Man skiljer sig inte från sin sambo ... just fyi
Citera
2018-05-16, 14:32
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
vet inte om vi kan sätta 100% säkerhet på den uppgiften.
Har ju iaf nån i Tyresö. Onödigt att ha lgh i stan då.
Citera
2018-05-16, 14:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
När blev Kristian anhållen?

Hur lång tid är det kvar innan åklagaren måste häkta eller släppa Hu*elius för det misstänkta brottet?

Polis griper. Åklagare anhåller. Domstol häktar och dömer.
Citera
2018-05-16, 14:34
Medlem
Citat:
Bör finnas bra bevis för hans senaste fadäser men frågan är om rättsväsendet kan lyckas få till fällande dom även för skiten bakåt i tiden. Husses beteende har pågått under en längre tid så det finns väldigt mycket på honom. Och lyckas man bevisa detta så kan jag inte se hur han ska ungå ett fängelsestraff.

Så 100% att det är H*selius och att det rör sig om ett tragiskt familjedrama där frun har försökt få till en skiljsmässa under en längre tid.

Vetifan om trovärdigheten hos en person som tror att man skiljer sig från sin sambo och inte kan stava till "skilsmässa" är särskilt hög.
Citera
2018-05-16, 14:35
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Husse bor väl i villa inte lgh.

Var kommer uppgiften om lägenhet ifrån? Upplands Väsby-spåret som lever än? Jag har inte läst annat än att han hämtades i bostaden.
Citera
2018-05-16, 14:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Eller kanske hotat henne? Förklarat vad som kan hända om hon skickar in papperet? Eller ja, fysiskt misshandlat henne.

Jag vill inte förringa kvinnomisshandel, men ett alternativ hade ju varit att lämna honom efter första slaget. Kontakta en vän och bo där eller ringa kvinnojouren. Så det finns ju absolut möjligheter att driva igenom en skilsmässa. Men eftersom hon stannade kvar hos honom efter otroheten och verkade tycka synd om honom då, sp antar jag att hon är av typen som blir medberoende och sätter mannens problem före sina egna.

Nu vill jag inte hävda att det är Huselius. Bara ett resonemang utifrån det som antytts i tråden om honom.
Citera
2018-05-16, 14:37
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Var kommer uppgiften om lägenhet ifrån? Upplands Väsby-spåret som lever än? Jag har inte läst annat än att han hämtades i bostaden.
Fanns det inte ett citat från polisen tidigare att de varit i en lgh? If not then my bad.
Citera
2018-05-16, 14:38
Medlem
apskeletts avatar
Citat:

I övrigt är Husse inte gift ...
Citera
2018-05-16, 14:39
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Fanns det inte ett citat från polisen tidigare att de varit i en lgh? If not then my bad.

Jo, men det var väl misshandeln och våldtäkten i Upplands Väsby det stod om, väl?
Citera
2018-05-16, 14:39
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vill inte förringa kvinnomisshandel, men ett alternativ hade ju varit att lämna honom efter första slaget. Kontakta en vän och bo där eller ringa kvinnojouren. Så det finns ju absolut möjligheter att driva igenom en skilsmässa. Men eftersom hon stannade kvar hos honom efter otroheten och verkade tycka synd om honom då, sp antar jag att hon är av typen som blir medberoende och sätter mannens problem före sina egna.

Nu vill jag inte hävda att det är Huselius. Bara ett resonemang utifrån det som antytts i tråden om honom.

Det är en teori och kanske stämmer, eller så kanske han är manipulativ.. eller "har bra sidor också". Eller så satte hon familjen före sig själv. Det finns många möjliga scenarion, om det nu är han. Oavsett alternativ så är det inte första gången något utav dom händer. Inte sista heller.
Citera
2018-05-16, 14:40
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Det är kvinnomisshandel och det är vad som händer många kvinnor. Du föringar inte kvinnomisshandel men du borde inte skrivit det. Det går aldrig att skylla på kvinnan.
Citera
2018-05-16, 14:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag tror det är en trådsanning om att det ursprungligen stod lägenhet. 20.38 i en annan tråd (3 min efter den här skapades), stod detta citerat från Aftonbladets artikel:

Citat:
En av Sveriges mest kända hockeyprofiler sitter anhållen misstänkt för våldsbrott mot en närstående.
I går natt kallades polisen till mannens bostad.
– Sekretess gäller i det här ärendet men jag kan säga att det gäller våldsbrott, säger Marina Chirakova, kammaråklagare i Stockholm

Inget om att det var i en lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in