Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Två underåriga barn i hemmet. Då skall polisen skickas dit! Orosanmälan.
Klart polisen skickas dit om man misstänker att barn far illa. Det som jag reagerar på är att så många påstår att detta kom som en chock! Klart ingen tänker att en eller två föräldrar ska mörda sina barn för att sen suicidera men hade en kollega till mig inte kommit till jobbet en viktig dag hade jag oroat mig över om barnen plötsligt blivit inlagda på sjukhus, om något hemskt hade hänt ex en olycka, en stroke eller liknande och jag tror jag snarare hade försökt få tag i kollegan, pratat med dem som känner kollegan bättre och antagligen avvaktat lite innan man ringer polisen.
Jag köper inte riktigt att O skulle varit så fantastiskt på alla sätt samtidigt som man ringer polisen för att han inte kommer. Någon måste ju tänkt stt han antingen själv suiciderat eller att han skulle ha skadat familjen.
Antagligen har polisen sökt H efter att chefen larmat utan att få svar och därav besökt huset. Men skulle vara intressant att veta hur chefen resonerade, vad h*n tänkt innan polisanmälan gjordes.
Och nej jag är inte säker på att O är ensam mördare, det meste tyder på att båda va inblandade i detta.
Är en av dem som försöker se det med öppet sinne.