2018-05-15, 12:57
Medlem
Nån som vet hur länge paret varit tillsammans/gifta? Kom båda ursprungligen från Gbg, eller var det bara H? O från Stockholm?
Citera
2018-05-15, 13:50
Medlem
Egentligen borde all kraft läggas på det nyligen upptäckta gigantiska hålet i isen vid Antarktis. Ett hot mot mänskligheten...? Gigantiska eldar över jorden är farligare än att en familj går under, allt är relativt.

Till topic: Var och en får bedöma sanningshalten i vad användare påstår, om än det ena, än det andra. Nu ett testamente. Själv ska jag kämpa för andra frågor nu. Tyvärr kommer det alltid finnas människor som blir skvatt galna, som en eller båda föräldrarna blev. Flera märkte det. Det är egentligen tvärtemot vad många skriver, även jag själv.

Vilka märkte att det bar utför, men inte kunde omfamna hur mycket utför?
Skolan
Arbetsgivaren

Dessa två parter som stod närmast Oskar.
Han larmade själv, enligt kollegor. Ingen hörde honom.

Under hela hösten misskötte han sitt jobb. Han kom inte till möten, uteblev. Kanske han blev varnad på slutet. Negativt besked för honom samtidigt som skolan skulle se över hemskolningen och A skulle träffa kurator?

Nu är alla döda. Människor har lärt sig. Låt inte åren gå. Det gäller det lilla livet, och det stora livet. Sluta överkonsumera, bry dig om nära och kära i stället.

Parets (?) skrift? om livskvalitet. Vad innebär det för just dig? Tänk på det. Är det att ha status eller må bra? Vad innebar det för familjen? Ingen behöver vara A-barn, att pressa sig själv för hårt får hemska konsekvenser. Alla kan inte. Resurserna är ändliga. Allt vi applicerar på små enheter, gäller i det större.

Pressa inte dig själv för hårt. Sug inte ut allt. Hushåll. Vi behöver tänka om totalt. Det går att dra andra lärdomar från det här, än vad som först var uppenbart, vad säger du?

Tror att O levt hela sitt liv i tron att "vara bäst" är viktigt. Det är inte det.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-15 kl. 13:56.
Citera
2018-05-15, 14:08
Medlem
Är dödsorsaken känd ännu?
Citera
2018-05-15, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vad svamlar du om ?? LH och OH tog över detta företag för längesedan av Deras far och det ingick inte i indelningen då det fanns ett äktenskapsförord om enskild egendom.

Har jag förstått rätt? Du menar att
O & H har ett äktenskapsförord?
Citera
2018-05-15, 15:34
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Varför fick inte flickorna träffa H:s föräldrar och bror?? Vad hade de gjort som inte O gillade? Var han rädd för att de skulle snoka i hans knasiga värld och tvinga honom till mentalvård? Var barnen sjuka eller inte? I nåt dödligt? Kärnfriska? Brukade O och H dricka sprit? Slog han henne? Psykisk terror mot henne? Hade han lätt för att tända till och se rött? Åkte hela familjen nånsin iväg tillsammans alla fyra? Var H frisk? Om det var gemensamt, vem fixade med repet?
Citera
2018-05-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade sökt honom hela dagen. Sökt hans fru. Ringt hennes arbetsgivare. Åkt hem till bostaden, där båda bilarna stod parkerade, ringt på. Förmodligen kontaktat skolan. Något stämmer inte.

Självklart ringer man polisen.

Oron var befogad. Hela familjen var död.

Ja absolut va oron befogad, å hellre ett larm för mycket så att säga.
men jag tänker att O:s chef och H:s chef inte har pratat med varandra.
Det är ju två olika arbeten.
Oron kanske fanns hos båda arbetsgivarna men O:s chef ansåg att oron va så pass att han ringde polisen.
Citera
2018-05-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Egentligen borde all kraft läggas på det nyligen upptäckta gigantiska hålet i isen vid Antarktis. Ett hot mot mänskligheten...? Gigantiska eldar över jorden är farligare än att en familj går under, allt är relativt.

Till topic: Var och en får bedöma sanningshalten i vad användare påstår, om än det ena, än det andra. Nu ett testamente. Själv ska jag kämpa för andra frågor nu. Tyvärr kommer det alltid finnas människor som blir skvatt galna, som en eller båda föräldrarna blev. Flera märkte det. Det är egentligen tvärtemot vad många skriver, även jag själv.

Skolan
Arbetsgivaren

Under hela hösten misskötte han sitt jobb. Han kom inte till möten, uteblev. Kanske han blev varnad på slutet. Negativt besked för honom samtidigt som skolan skulle se över hemskolningen och A skulle träffa kurator?

Nu är alla döda. Människor har lärt sig. Låt inte åren gå. Det gäller det lilla livet, och det stora livet. Sluta överkonsumera, bry dig om nära och kära i stället.

Parets (?) skrift? om livskvalitet. Vad innebär det för just dig? Tänk på det. Är det att ha status eller må bra? Vad innebar det för familjen? Ingen behöver vara A-barn, att pressa sig själv för hårt får hemska konsekvenser. Alla kan inte. Resurserna är ändliga. Allt vi applicerar på små enheter, gäller i det större.

Pressa inte dig själv för hårt. Sug inte ut allt. Hushåll. Vi behöver tänka om totalt. Det går att dra andra lärdomar från det här, än vad som först var uppenbart, vad säger du?

Tror att O levt hela sitt liv i tron att "vara bäst" är viktigt. Det är inte det.
Tankeväckande. Kloka tankar som vanligt. Tack för många bra och välformulerade inlägg!
Citera
2018-05-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memis
Ja absolut va oron befogad, å hellre ett larm för mycket så att säga.
men jag tänker att O:s chef och H:s chef inte har pratat med varandra.
Det är ju två olika arbeten.
Oron kanske fanns hos båda arbetsgivarna men O:s chef ansåg att oron va så pass att han ringde polisen.

* Det var Os viktiga dag - att inleda den årliga konferensen
* O var alltid i tid - skulle varit där 08.00 men uteblev - helt onormalt för punktligheten själv

INGET stämde!

* H hade semester den veckan - oron uteblev
Citera
2018-05-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

Skolan
Arbetsgivaren

Bra och tänkvärt. Jag tycker dock det är viktigt att hålla i åtanke att O kan ha lidit av tvångsyndrom och eller "autismdrag" vilket delvis innebär en nedsatt förmåga till metakognition - perspektivtagande. Han kan alltså ha hanterat prestation sämre än en typisk person.
Citera
2018-05-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
* Det var Os viktiga dag - att inleda den årliga konferensen
* O var alltid i tid - skulle varit där 08.00 men uteblev - helt onormalt för punktligheten själv

INGET stämde!

* H hade semester den veckan - oron uteblev

Då kollar man kanske närmaste sjukhus?
Gemensamma bekanta, andra kollegor osv kanske gjorts det vet inte jag.
En olycka/sjukdom kan komma fort.
Det försvinner många människor hela tiden polisen söker inte direkt om det inte finns misstanke om något allvarligt.
Citera
2018-05-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memis
Då kollar man kanske närmaste sjukhus?
Gemensamma bekanta, andra kollegor osv kanske gjorts det vet inte jag.
En olycka/sjukdom kan komma fort.
Det försvinner många människor hela tiden polisen söker inte direkt om det inte finns misstanke om något allvarligt.

Två underåriga barn i hemmet. Då skall polisen skickas dit! Orosanmälan.
Citera
2018-05-15, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej det var absolut inte uppenbart.Kanske rektorn menade något annat för hon pratade om en djup kris "inne i familjen"
De var ju oense om tösernas tillstånd och som jag skrivit innan så hade O svårt att se att de var så sjuka och trötta som H ville klistra på dem
De hade ju långa perioder då de mådde bra.
Vi har satt det i samband med när H var hemma...semestrar och dylikt.A blev frisk efter Tysklandsresan och det var väl i samband med borreliainfektionem allt startade egentligen.
Det var O som var hemma och vabbade när A var sjuk osv.

Jag förstår inte vad du menar med

( Vi har satt det i samband med när H var hemma...semestrar och dylikt )

Är det du och din vän som har satt det i samband när ni träffat familjen?

Kontaktade O er och talade om att i dag vabbar jag med A ? Vad menar du med osv?

Vad sa skolan sjukvården och O & H närmsta släkt om dem var oens ?

Talade O & H om det för sin närmsta släkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in