Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 17:48
  #229
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Där ser man alltså. Med andra ord är det gratis att vara "lönekonto-kund"?

Har inte märkt av några särskilda driftstörningar men det är nog jag som använder internetbanken sällan. Jag brukar gå in natten mot den 25e, betala räkningar, överföra till portfölj och sparkonto och sen loggar jag knappt in förrän 25e månaden därefter.
Ja precis det är bara kort som kostar hos den banken men det har jag sagt upp för har andra gratis alternativ till det.

Nordea har nästan lika mycket problem som Swedbank flera gånger varje år, finns att hitta trådar här och artiklar om allt strul.
Citera
2018-04-12, 18:22
  #230
Medlem
VINTAGEFRAMESs avatar
Hej

Är det någon som vet om man ska ta emot en betalning från ett Nordea konto i finland till ett annat Nordea konto i Sverige om hur det funkar!

Blir det fortfrande en international betalning?
Är det smidigt?
Kommer pengar in direkt?
Citera
2018-05-15, 20:23
  #231
Medlem
Vad är det för tekniska fel Nordea har just nu? Har TS någon insider information? 😁 Funderar på att byta bank, har haft mycket problem med Nordea
Citera
2018-05-15, 20:25
  #232
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapoo
Vad är det för tekniska fel Nordea har just nu? Har TS någon insider information? 😁 Funderar på att byta bank, har haft mycket problem med Nordea

De vet liksom inte om det själva ens så tror nog inte TS heller har en aning. Låter förtroendeingivande som bank när de inte ens vet vad som felar.

Citat:
– Vi har fullt fokus på att lösa problemet. Efter en teknisk incident går vi igenom i efterhand vad som har hänt, så det är för tidigt att säga ännu, säger Kellberg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-att-logga-in

Är för tidigt att säga är alltså 12 timmar ca efter det brakade samman... De vet väl inte ens vad som gått snett.
Citera
2018-05-15, 21:08
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De vet liksom inte om det själva ens så tror nog inte TS heller har en aning. Låter förtroendeingivande som bank när de inte ens vet vad som felar.



Är för tidigt att säga är alltså 12 timmar ca efter det brakade samman... De vet väl inte ens vad som gått snett.

Troligen någon hacker attack, skulle inte förvåna mig. Eller så har den nya datalagen fuckat upp deras system totalt.
Citera
2018-05-15, 21:14
  #234
Medlem
capsylos avatar
En av Sveriges största banker ligger nere under en hel dag, flera miljoner drabbade svenska kunder, och knappt en notis i media?

Har det blivit så accepterat i svenska samhället att de institutioner som hela vår ekonomi vilar på inte fungerar att det inte ens är anmärkningsvärt längre?

Man blir ju mörkrädd... Det enda positiva med det här haveriet är att det äntligen fått mig att besluta om byte av bank, och att ytterligare öka mängden kontanter jag har liggandes hemma för nödfall.
Citera
2018-05-15, 21:18
  #235
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De vet liksom inte om det själva ens så tror nog inte TS heller har en aning. Låter förtroendeingivande som bank när de inte ens vet vad som felar.



Är för tidigt att säga är alltså 12 timmar ca efter det brakade samman... De vet väl inte ens vad som gått snett.
Det här får inte förekomma. Sveriges största bank i princip lamslagen under snart 14 timmar.

Förhoppningsvis lär det snart bli svettigt för de ansvariga när Finansinspektionen sätter blåslampan i röven på dem och kräver svar. Det har ju hänt förr att FI haft synpunkter på Nordea och driftsäkerheten i deras system.
__________________
Senast redigerad av just-in-i-anus 2018-05-15 kl. 21:23.
Citera
2018-05-15, 21:20
  #236
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capsylo
En av Sveriges största banker ligger nere under en hel dag, flera miljoner drabbade svenska kunder, och knappt en notis i media?

Har det blivit så accepterat i svenska samhället att de institutioner som hela vår ekonomi vilar på inte fungerar att det inte ens är anmärkningsvärt längre?

Man blir ju mörkrädd... Det enda positiva med det här haveriet är att det äntligen fått mig att besluta om byte av bank, och att ytterligare öka mängden kontanter jag har liggandes hemma för nödfall.

Extremt märkligt. Jag letade efter nyheter om detta men det var inte mycket under hela dagen och de har alltså legat helt nere sedan 07:30. Det måste närmast vara ett rekord i att vara usel. Hur många har inte missat att göra betalningar idag, hur många har inte kunnat föra över pengar för mat osv. Det borde liksom vara extremt stort detta så att staten borde fråga Nordea vad fan de sysslar med. Det är ju rent samhällsfarligt om de ligger nere såpass här länge. Men icke, så kanske är just så detta är det nya.
Citera
2018-05-15, 21:22
  #237
Medlem
Undrar om man kan ta ut pengar i bankomat och om det går att handla med Nordea kort??? Och vad dom hänt? Känns skrämmande
Citera
2018-05-15, 21:31
  #238
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Undrar om man kan ta ut pengar i bankomat och om det går att handla med Nordea kort??? Och vad dom hänt? Känns skrämmande

Korten har fungerat men du kunde ju inte göra en betalning från Nordea på hela dan (och ännu inte). Det blir liksom extremt mycket extra påminnelseavgifter och kanske inkasso eller tom kronis för många. Det är väl sådant som dock Nordea struntar i. Dock är väl sådana här saker en bra läxa att se över vilken bank man har. Men det var väl förväntat att när de väl bli finsk så sket det sig totalt.

Mest skrämmande är ju att de fortfarande inte ens verkar veta vad felet egentligen är...
Citera
2018-05-15, 21:31
  #239
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Undrar om man kan ta ut pengar i bankomat och om det går att handla med Nordea kort??? Och vad dom hänt? Känns skrämmande
De säger ju att det är problem med Internetbanken. Så det borde gå att ta ut pengar i bankomaterna och att använda korten.
Citera
2018-05-15, 21:46
  #240
Medlem
Jag kunde inte betala med kort i butik igår. Gick till närliggande bankomat. Där fungerade det.Har alltid några tusenkronor i madrassen numera. Att inte kunna göra börsaffären är lite tråkigt men absolut inte hela världen.Att Nordea flyttar till Helsinki är ok men att internetbanken strular allt som oftast är illa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback