2018-05-15, 17:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Bra och tänkvärt. Jag tycker dock det är viktigt att hålla i åtanke att O kan ha lidit av tvångsyndrom och eller "autismdrag" vilket delvis innebär en nedsatt förmåga till metakognition - perspektivtagande. Han kan alltså ha hanterat prestation sämre än en typisk person.
Bådadera är mkt sannolikt i hans fall. De egna kraven på topprestation i samtliga sammanhang med en bristande förmåga att använda bromspedalen, kom att ta enorma mängder energi.
Symtom på tvång och överdriven självkontroll kan ha legat på en hyfsat acceptabel nivå under många år för att accelerera under senare år. Arbetssituationen kan tänkas ha varit en stark bidragande orsak till en försämring i sådana fall.

Särskilt den beskrivna "kantigheten" och momsskriften där han ska ta barnets perspektiv, pekar mot autistiska drag. En skrift som uppdateras under sensommaren; vid det här laget var han utsliten med minimal energi. Resultatet blev därefter; brister som han tidigare har kunnat kompensera m.h.a intelligens och andra egenskaper blir här påtagliga.
Citera
2018-05-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Om du letar bland mina inlägg så tror jag du hittar svar på de flesta frågorna 🙂
Om du inte hittar så svarar jag gärna igen🙂

Hur ställer du dig till påståendet att A var mycket sjuk men inte M?
Citera
2018-05-15, 17:13
Medlem
[quote=Remark|64054968]Märkligt förfarande vid en bouppteckning.
Jag betraktar det tills vidare med skepsis.

Informationen kommer från en anonym användare på Flashback.[/QUOTE
Ja jag är fortfarande skeptisk till den personen i tråden.
Citera
2018-05-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bådadera är mkt sannolikt i hans fall. De egna kraven på topprestation i samtliga sammanhang med en bristande förmåga att använda bromspedalen, kom att ta enorma mängder energi.
Symtom på tvång och överdriven självkontroll kan ha legat på en hyfsat acceptabel nivå under många år för att accelerera under senare år. Arbetssituationen kan tänkas ha varit en stark bidragande orsak till en försämring i sådana fall.

Särskilt den beskrivna "kantigheten" och momsskriften där han ska ta barnets perspektiv, pekar mot autistiska drag. En skrift som uppdateras under sensommaren; vid det här laget var han utsliten med minimal energi. Resultatet blev därefter; brister som han tidigare har kunnat kompensera m.h.a intelligens och andra egenskaper blir här påtagliga.

Jag får uppfattningen att både H och O klarade prestationer väldigt galant. Det var främst barnens situation som tog all mer tid de senaste åren. Möjligen mest på O som inställde engagemang på jobbet allt oftare senaste året.
Citera
2018-05-15, 17:28
Medlem
.
Citera
2018-05-15, 17:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Märkligt förfarande vid en bouppteckning.
Jag betraktar det tills vidare med skepsis.

Informationen kommer från en anonym användare på Flashback.
Ja jag är fortfarande skeptisk till den personen i tråden.

Ja, vi får nog avvakta lite till. Egentligen var det bara infon om testamentet som var ny.

Jag har en känsla av att polisen börjar bli klar med sin undersökning och de anhöriga har fått mer information. Det kommer snart att komma fram mer fakta.
Citera
2018-05-15, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Om du letar bland mina inlägg så tror jag du hittar svar på de flesta frågorna 🙂
Om du inte hittar så svarar jag gärna igen🙂

Jag har en fråga till kanske kommer fler.

Du känner familjen har du berättat.
Din vän och du måste då ha fått informationen om era vänners begravning.

En lätt fråga om du nu känner familjen så borde du veta svaret.

Begravningen av familjen är den ovanlig?

Vanlig menar jag
1. Kremering / gravsten / minneslund
2. Jordbegravning / gravsten /
Senast redigerad av smulrton82 2018-05-15 kl. 18:02.
Citera
2018-05-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Blev Hanna smittad av hans autism eller hur kommer hennes medverkan in? Det är ju inget viljelöst våp man ser, hon var en högt uppskattad och uppsatt tjänsteman på Skatteverket, man föreställer sig inte direkt henne med en tramp-stamp tatuering i svanket och en gul Blend i mungipan. Hon hade utseende och ekonomi för att stå på egna ben, varför gjorde hon inte det om Oskar var en knäckt autistiker som fullständigt misslyckats med sitt liv och sin karriär, hans nästa karriärsteg borde väl ha varit att ta lastbilskörkort på Yrkesakademin och flytta in permanent i en husvagn.
Citera
2018-05-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, vi får nog avvakta lite till. Egentligen var det bara infon om testamentet som var ny.

Jag har en känsla av att polisen börjar bli klar med sin undersökning och de anhöriga har fått mer information. Det kommer snart att komma fram mer fakta.
Det tror och hoppas vi på och framförallt allt de sörjande får svar och kan gå vidare i sitt sorgearbete. Stackars dessa människor.
Ja vi behöver några pusselbitar vi också.
Citera
2018-05-15, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Yes, teknikbefriande skönt. Även mina skärmformade ögon får semester ....
Liiite abstinens i början, medges

Hoppas få stänga ned denna gripande händelse snart. För de närmaste anhöriga tar det dock aldrig slut. All Styrka till dom! När allt det praktiska är över kommer sorgens tid.

Förstår inte Rh*ens prat om Sista Vilan? Ceremoni och jordfästning har ju skett sedan länge.

Förlåt, men vart i från kommer påstående att en jordfästning ägt rum?
Citera
2018-05-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Förlåt, men vart i från kommer påstående att en jordfästning ägt rum?

Använd sökfunktionen.
Citera
2018-05-15, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Använd sökfunktionen.

( Hen ) skriver inte att någon jordfästning äget rum. ( Hen ) frågade

(Postat av Avd.9
Reg: Jan 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Nu vet jag inte exakt vem som har sagt vad till vem men jag tänker väl mig att det inte bara har betydelse vilka ord man väljer utan hur man uttrycker sig också. Att lägga in bilder på nån som slår sig för pannan är kanske inte så bra om man vill ha ett bättre klimat. Jag har inte följt just dig genom ämnet men efter att ha tittat på de senaste 20 sidorna tycker jag inte att du själv verkar särskilt oskyldig till att det är så bråkigt här. Jag tror att det är viktigt att alla rannsakar sig och inte bara skyller ifrån sig. Annars kommer bara det bli likadant igen och det var anledningen till att jag slutade att skriva för några veckor sen.

Du skriver om minnesord. Det hölls en minnescermoni i Bergakyrkan i Bjärred och en begravningscermoni i Göteborg 9 februari. I Göteborg har jag förstått att det blev ganska jobbigt med en del hårda ord.

Hej.
Tack för att du skriver här, och i alla fall för mig är din info guld värd.
Titta vad bra, för nu bekräftade du att Minnesceremoni har varit och vilket datum.
Där har vi varit lite osäkra, en del av oss.
TACK!!

Vet du om det har varit någon begravning än??
(jordfästning eller kremering)
Senast redigerad av smulrton82 2018-05-15 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in