Citat:
Om släktingar till familjen hänger här på FB så beror det troligtvis på att de vet lika litet som vi. Jag tror att de inser att de måste ha blivit förda bakom ljuset och aldrig fick engagera sig som de säkert skulle ha gjort. Otroligt sorgligt att inse en sådan sak och de kommer alltid grubbla över det. När det gäller flickornas medicinska diagnoser tror jag de inte är lika intresserade som en del i tråden. De kommer aldrig acceptera att barnen togs av daga pga av en sjukdom. Allra minst när den heter ME. De inser att något annat måste varit den springande punkten till att hela familjen är död. Därför söker de, liksom vi, efter ett uns av sanning i denna skvallertråd. Jag tror, nej förresten är övertygad om, att dessa bemedlade, välartikulerade föräldrar fick all den hjälp de VILLE ha från samhället. T.ex hemundervisning av fem olika lärare 4 dagar i veckan.
En familicide utlöses aldrig av en akut händelse. Det finns alltid en ganska lång historia bakåt. Depression, förlorat jobbet, konkurs, hot om att bli lämnad. Om vi anklagar O så kan det dels bero på statistik. T.ex att 100% av familicide i Holland under åren 1953-2000, där båda föräldrarna hittas döda, har utförts av pappan. Statistik för familicide avser annars huvudsakligen bara EN förälder som dödar sina barn. Då är det mer än 95% av fallen som pappan är skyldig. Den andra föräldern är aldrig inblandad. Dels också på att, enligt källa som Scheele har, att mamman i det här fallet inte tagit självmord vilket är alarmerande. Det här fallet är i princip unikt eftersom det finns ett brev som säger att två föräldrar planerat dådet och utfört dådet. Finns väl bara några sådana i världen. Brevet vet vi inte om det är äkta. Det är viktigt tycker jag att inte en oskyldig, dessutom dödad, förälder döms för mord. Kanske någon i tråden anser det bättre, rättvisare, om båda föräldrarna kan få ta på sig ansvaret? Oavsett vilket är det bara en enda stor tragedi som efterlevande får leva vidare med.
En familicide utlöses aldrig av en akut händelse. Det finns alltid en ganska lång historia bakåt. Depression, förlorat jobbet, konkurs, hot om att bli lämnad. Om vi anklagar O så kan det dels bero på statistik. T.ex att 100% av familicide i Holland under åren 1953-2000, där båda föräldrarna hittas döda, har utförts av pappan. Statistik för familicide avser annars huvudsakligen bara EN förälder som dödar sina barn. Då är det mer än 95% av fallen som pappan är skyldig. Den andra föräldern är aldrig inblandad. Dels också på att, enligt källa som Scheele har, att mamman i det här fallet inte tagit självmord vilket är alarmerande. Det här fallet är i princip unikt eftersom det finns ett brev som säger att två föräldrar planerat dådet och utfört dådet. Finns väl bara några sådana i världen. Brevet vet vi inte om det är äkta. Det är viktigt tycker jag att inte en oskyldig, dessutom dödad, förälder döms för mord. Kanske någon i tråden anser det bättre, rättvisare, om båda föräldrarna kan få ta på sig ansvaret? Oavsett vilket är det bara en enda stor tragedi som efterlevande får leva vidare med.
Tack för ditt inlägg! Delar till fullo dina ståndpunkter och argument i allt ovanstående.
Inte har dessa föräldrar, enskilt eller bägge två, suttit som tysta möss och accepterat vad andra har bestämt angående deras döttrar, varken angående skolgång, utredningar eller behandlingar.
De, om några i samhället, hade förutsättningar att verbalisera sina krav.
Att man däremot inte kan trolla med knäna och uppfinna snabb och enkel bot och lösning av allt är en annan sak.
Jag hoppas faktiskt egentligen på att detta endast är en vuxen persons verk, i vart fall när det gäller morden på barnen. Att den andra vuxna personen kanske väljer att suicidera när barnen är borta och att den ensamme mördare faktiskt handlade under psykos.
Tanken på ett gemensamt mord av de egna barnen - att ingen av två föräldrar besinnar sig och stoppar den andre - är alltför obehaglig att ta in.
) och be någon att "gå och dö" eller "gå och knulla" - för att man inte delar samma spekulationsteorier om en familjs hemska och tragiska öde i Bjärred.