2018-05-14, 22:13
Medlem
Tyvärr kan par med svårigheter (om det var så) undvika att berätta för sina nära och kära vad som händer. Jag hoppas att släkten får veta vad som hänt genom att polisen kanske kan återställa sms, mejl och annat som kanske kan ge ledtrådar till hur relationerna i familjen var, och med omvärlden. Det är en tragik som skett utifrån känslor mer än fakta tror jag nog att många tänker. Så gör i alla fall jag.
Citera
2018-05-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- känner du familjen -
- Oskars Pappa kan inte sälja Ett hus som
Är testamenterat till -
Oskars syster - och Hannas bror
- han kan köpa Det av Oskars syster och Hannas Bror -
- bouptäcknig kan almönheten -
- ta del av så kan ni kalla mig vad ni vill-
- snäll Hanna Va som lätt Oskars syster Ärva hans - företag -

- agnes var sjuk - har inte mer att delge -
Vad svamlar du om ?? LH och OH tog över detta företag för längesedan av Deras far och det ingick inte i indelningen då det fanns ett äktenskapsförord om enskild egendom.
Citera
2018-05-14, 22:14
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
- Testamentet var skrivit -
- Hanna Oskar båda skrivit under-
- inget vita arkiv -
- kanske vi gär när de kommer -
- till sista vilan ? -

Vet du vad det står för datum på testamentet?
Citera
2018-05-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bouppteckningsmannen kallar alla arvsberättigade till ett möte där testamentet gås igenom. Normalt redovisas tillgångar och skulder i boet och ett förslag med fördelningen av medlen på de arvsberättigade.

Vi fick inte kännedom om testamentet förrän vid detta möte.

Uff vad är det ni kallar de här ?? TROLL har jag nu börjat förstå vad detta begreppet står för.

Om testamente hade funnits så hade detta skickat ut till alla då var och en har rätt att klandra ett testamente då det kan förelomma oegentligheter
Citera
2018-05-14, 22:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
- känner du familjen -
- Oskars Pappa kan inte sälja Ett hus som
Är testamenterat till -
Oskars syster - och Hannas bror
- han kan köpa Det av Oskars syster och Hannas Bror -
- bouptäcknig kan almönheten -
- ta del av så kan ni kalla mig vad ni vill-
- snäll Hanna Va som lätt Oskars syster Ärva hans - företag -

- agnes var sjuk - har inte mer att delge -

Snällt att ge Hannas bror halva huset. Då verkar det planerat och överenskommet att döda sina barn och sedan sej själva. Det som polisen gick ut med för 4 månader sedan.
Citera
2018-05-14, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Vet du vad det står för datum på testamentet?

- Nej vet jag inte -
- men det låg med avskedsbrevet -
- ett testamente -
- ett avskedsbrev -
- båda har skrivit under -
- två brev -
Citera
2018-05-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Uff vad är det ni kallar de här ?? TROLL har jag nu börjat förstå vad detta begreppet står för.

Om testamente hade funnits så hade detta skickat ut till alla då var och en har rätt att klandra ett testamente då det kan förelomma oegentligheter

Ja, när min faster dog var vi en drös kusinbarn som var arvsberättigade men vi fick testamente mm utdelat vid själva mötet. Kan berott på tidsbrist. Vi upplystes förstås om vår rätt att klandra testamentet.

Tack för att du är kvar.
Senast redigerad av Remark 2018-05-14 kl. 22:33.
Citera
2018-05-14, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]

- det är redan godkännt -
- underskrifterna också -
Citera
2018-05-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Bra att släkten står på sig. Jag förstår att de inte ger sig, hade polisen räknat med det? Det tyder på att anhöriga resonerar som de flesta i tråden gör utifrån att hela historien är så osannolik, att två vuxna individer, kapabla på alla sätt, ger upp. Och tar barnen med sig. Tillsammans.

Tror ni att de blivit hjärntvättade? Av vad eller vem i så fall? Vad tycker föräldrarna om diagnossnacket, exvis ME? Vad säger de om patientföreningen? Patientföreningen pratar mycket om just livskvalitet. Pratade man om livskvalitet tidigare i släkten? Känns det igen? Använde de ordet livskvalitet i avskedsbrevet? Vad tror ni att de menade med det?

Led O och/eller H av prestationsångest? Blev de mobbade som barn? Blev flickorna mobbade? Var de missnöjda med livet, pratade de om det med någon? Gick H till en präst? Sökte de hjälp?

Berätta så mycket du vet Elli... så försöker vi tillsammans se om det går att komma framåt, vi har inte fakta, men vi kan kanske ställa frågorna... några har säkert varit med om mycket i livet, har andra erfarenheter, yrkeskompetens, finns många som kan bidra här tror jag. Vad tror du?

Hur kan vi lägga upp en berättelse om familjen, så att vi kommer framåt?

Hur levde de i Göteborg? Varför flyttade de till Lund? Hur blev livet där? Trivdes de? Osv? Hade flickorna kamrater, höll de kontakten? Hur förändrades kontakterna med kompisarna? Fick de träffas när de ville? Fortsatte Moa spela piano? Hur behandlade O barnen, var han sträng, kritisk, uppmuntrande? H?
Om du letar bland mina inlägg så tror jag du hittar svar på de flesta frågorna 🙂
Om du inte hittar så svarar jag gärna igen🙂
Citera
2018-05-14, 22:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Varför säjer du att O mördade H och barnen när dom var överens om detta? H är också mördare.
Citera
2018-05-14, 22:38
Medlem
Citat:
Så noterar du inte ett så viktigt datum.Vilka hade bevittnat detta testamentet då ?
Citera
2018-05-14, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför säjer du att O mördade H och barnen när dom var överens om detta? H är också mördare.

- Oskar och Hanna -
- Har gjort allt-
- Gemensamt-
- Oskar och Hanna är mördare JA -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här