Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 19:59
Medlem
WTF är det för fel på mig? Fick precis min första matchning och nu "vill" jag helt plötsligt inte ens skriva till henne även om hon är jättesnygg! Vill hellre sitta hemma och kolla på hockey haha! Nervös antar jag.
Citera
2018-05-13, 20:46
Medlem
Tidigare så har jag fått mkt matchningar på Tinder. Blandat med både snyggingar och vrak. Jag använde aldrig gold eller liknande och hade runt 100 - 150 matchningar i storstaden där jag bor.

Jag har dock sedan dess startat om mitt konto ett flertal ggr, i syfte att få en ny start och nya människor att svepa på. I dagsläget får jag dock extremt få matchningar. Antingen så har jag blivit ful (fulare ) eller så har jag hamnat i någon slags "ful-kategori". Detta känns dock märkligt med tanke på att jag använder liknande bilder som tidigare. Har skaffat Gold och har märkt att det endast är vraken som sveper på mig nu för tiden...

Jag undrar därför om jag har hamnat i gruppen för bottenskrapet som en konsekvens av att jag har startat om mitt konto X -antal ggr. Då kontot är kopplat till min Facebook så har jag funderat på om jag kanske behöver skapa en ny facebookprofil som jag kan koppla Tinder till ist.

Kan man lösa det här på ovanstående sätt, eller är det bara att acceptera att man inte längre är attraktiv?
Senast redigerad av grovN 2018-05-13 kl. 21:15.
Citera
2018-05-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovN
Kan man lösa det här på ovanstående sätt, eller är det bara att acceptera att man inte längre är attraktiv?

Svårt att säga.

Men lägg upp några bilder här i tråden eller i PM så får du veta sanningen. Om du törs.
Citera
2018-05-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Svårt att säga.

Men lägg upp några bilder här i tråden eller i PM så får du veta sanningen. Om du törs.

Kan gå i god för BrunoC! Bra feedback!

Ps. BrunoC kör på den här till sommaren: https://youtu.be/YKp4y_6-HvI?t=17 Ds.
Citera
2018-05-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Testade att tänka att jag ska bara swipa höger på de jag verkligen vill den här gången och det blev att man swipade vänster på säkert 9/10 - och det är nog just det de flesta tjejer gör. De flesta killar swipar höger på 9/10, medan tjejer swipar vänster på 9/10. Om denna tes stämmer gäller det verkligen att man har bra förstabild med andra ord. Det är nog det som avgör till 80 % säkert, minst. Bio och övriga bilder 20 %. Typ.

Min bio är f.ö. "Kollar på Hockey VM varje dag i nuläget" haha!

Njae. Riktigt så stor skillnad är det inte. Tror jag hört att tjejer swajpar ja på en tredjedel så många, säg runt 1/10 kontra 3/10.

Sen tror jag inte alls att det är viktigast att ha en riktigt snygg bild utan snarare att man inte har någon ful sådan.

Känns som folk brukar utgå ifrån att de fulare bilderna är mer representativa än de snyggaste. Dessutom: negativ perception. Människor letar fel.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-14 kl. 00:00.
Citera
2018-05-14, 11:07
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Säg fem dagar eller så. Om man vill komma direkt hem tror jag det handlar on att:

1. Bygga upp ett förtroendekapital; med andra ord prata tillräckligt länge.
2. Hålla regelbunden kontakt MEN då och då dröja länge med svaren för att inte verka desperat. Du vill ge intrycket av att du visserligen prioriterar henne en del men samtidigt har annat att tänka på.
3. Veta hur man för sig i skrift, obviously. Abstrakt punkt, men de två första är väldigt konkreta och viktiga.

Om du försöker bli hembjuden efter en dag kommer du garanterat få nej. Men du får känna in vibesen lite också; frågade den här tjejen vad hon hade för sig idag och hon svarade ”ingenting” – verkade ensam och uttråkad idag så jag slog till ... och mycket riktigt ville hon.

Hade för övrigt pejlat av tidigare var hon är ute efter så man vet att ytligt sex är EB möjlighet.

För övrigt känner jag inget superintresse inför tjejen jag ska hem till vilket underlättar. I valet av partner kräver jag någon med egenskaper jag värdesätter, däribland ett vasst intellekt – och den här tjejen särskriver och dylikt. Inte min typ men snygg och trevligt. Ska ge henne en grym natt i alla fall.

Varför tror du att aldrig tjejer tar intiativ? Jag menar de vill ju uppenbarligen? När hon skriver ”ingenting” så kan väl hon fråga om ni ska ses?
Nån social struktur?
Citera
2018-05-14, 13:26
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
WTF är det för fel på mig? Fick precis min första matchning och nu "vill" jag helt plötsligt inte ens skriva till henne även om hon är jättesnygg! Vill hellre sitta hemma och kolla på hockey haha! Nervös antar jag.

Killar som tittar på hockey har inte mycket bakom flötet ändå så du ändå inte få något svar ifrån henne.
Citera
2018-05-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Varför tror du att aldrig tjejer tar intiativ? Jag menar de vill ju uppenbarligen? När hon skriver ”ingenting” så kan väl hon fråga om ni ska ses?
Nån social struktur?

Nej, nej, nej – inte struktur. Biologi. Killar är helt enkelt mer drivande i det sexuella samspelet generellt sett.

Sen tror jag det finns viss rädsla för att bli avvisad också. Och i just det här fallet så hade hon dessutom anledning att tro att jag var upptagen om jag inte missminner mig.

Hittade en lucka att bjuda in mig själv lite smidigare genom att knyta det till en maträtt hon tipsat om. Jag sa typ: ”tänkte du skulle få bjuda mig på den där rätten nån dag snart. I veckan?” När hon sagt ja och mina planer för kvällen ställdes in kollade jag med henne igen och då hon var tillgänglig kändes det självklart att ses direkt istället.

Hon sa att hon inte hade haft planer på sex den kvällen. Oklart om det var sanning eller självbedrägeri.
Citera
2018-05-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Kvällen gick strålande. Trevlig tjej och grymt sex. Inte manshatare heller vilket gör att man kan ge henne orgasmer med gott samvete.

Tjejen som hade dissat mig för sin kompis hade ringt 14 gånger under natten, hon ville jag skulle komma till henne ändå. Jag lurar inte människor så jag berättade vad som hänt dagen efter och hon blev jätteledsen. Känner mig faktiskt som lite av ett svin ...
Tyvärr så är sanningsvägen väldigt sällan rätt väg att gå i ett tidigt dejtingstadie. Hade du velat lätta ditt samvete så skulle du isf gjort det senare i ert hypotetiska förhållande, då hade betydelsen av handlingen antagligen inte känts lika jobbig för henne, och fördelen med sanningsvägen hade blivit minst lika fördelaktig för dig. Även om man vet att någon "dejtar andra" så är sådant ändå väldigt tabu.

Lite cyniskt, men spara öppenheten för varaktiga förhållanden istället. Innan dess får man fokusera på att inte behöva ljuga för enkelhetens skull, spara det till de gånger det är i ditt eget intresse att försöka få ut maximalt av dina "intressen". Balansera också mot girighet; kör på flera endast om det är någon värd att "offra", och mot din egen investering av tid.
Citera
2018-05-14, 16:02
Medlem
Mintafs avatar
Vad öppnar ni alla konversationerna med?
Citera
2018-05-14, 16:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Beror på ålder, vad för typ av tjej bilderna ger intryck utav osv.

Oftast nåt av följande:
Något de skrivit om i sin prestation,
Något de har på sina bilder,
Eller helt enkelt något jag genuint undrar, alltså en hyfsat seriöst/anständig fråga.

Och kommentaren, frågan osv på ovan har oftast en blandning av nyfikenhet, humor, småkaxighet.

En klassiker är annars att hon har något påstående/åsikt i sin bio, då kan du kontra med att du inte håller med utan istället tycker tvärtom (bäst om du faktiskt tycker det, eller så kan du fejka) enbart för att få en reaktion, reaktion är bra för de flesta ger inte reaktioner aka du sticker ut och sen har isen brutits.
Senast redigerad av NirvanA 2018-05-14 kl. 16:15.
Citera
2018-05-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf

Hej. IRL som online. Får man svar så spinner man vidare därifrån, får man inte svar kan man säga någonting annat antar jag, får man inte svar då heller så fuck it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in