Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 18:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Då tjejer alltid får kalla kårar när en eventuell träff tas upp så har jag anammat flashbackstrategin; jag föreslår en träff med tre tjejer samtidigt nu ikväll. Åtminstone en borda nappa haha
Va lite mer tålmodig och stressa inte igenom nåt så har du byggt upp förtroendekapital och då blir det inga kalla fötter från damernas sida.
Citera
2018-05-12, 18:52
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Då tjejer alltid får kalla kårar när en eventuell träff tas upp så har jag anammat flashbackstrategin; jag föreslår en träff med tre tjejer samtidigt nu ikväll. Åtminstone en borda nappa haha

Var inte så jäkla säker på det Malken. Det är Eurovision ikväll. Alla brudar hänger tillsammans i klase, vräker i sig pizza, kladdkaka och lösgodis.

Minns när det var Mello-final, var en sån ledig kväll jag var sjukt sugen på att doppa men var fan öken på Tinder hela dagen.

Teoretiskt borde ju således Championsleague-finaldagen vara den bästa dagen att Tindra som snubbe.
Citera
2018-05-12, 20:04
Medlem
Citat:

Tyvärr så är den strategin legit tänker jag. Stäm träff med tre stycken och om någon av de lotten inte faller på kontaktar dig angående er träff drar du ett svepskäl, ursäktar och bokar ny träff. Du slår två flugor i en smäll då chansen att få till en dejt ökar samtidigt som du skapar ett maktövertag gentemot de dejter du ställer in.

Jävligt sorgligt, men så som folk beter sig så måste en neurotisk jävel tänka på sitt eget mående. Borde kanske ta Nietzsches råd om att strida mot monster ... men själv har jag fått fem av mina senaste sju planerade dejter inställda vilket är extremt nedbrytande.
Citera
2018-05-12, 20:11
Medlem
Ujuj, mina vänner, nu står jag inför något av ett dilemma.

Mysig tjej som jag träffat fyra gånger men aldrig gjort något med fyller år idag. Hon frågade mig om jag och någon vän till mig vill ta en drink med henne och hennes kompis. Problemet är att ingen av mina få vänner nappade då de antingen är allmänt osociala eller upptagna med familjeliv. Frågade henne om hon vill att jag hänger med dem ensam eller om det blir konstigt, hon svarade att hon ska kolla med sin vän och återkomma.

Det är uppenbart att hon vill träffa mig idag. Samtidigt väljer hon att gå ut med sin vän som hon just spenderat tre dagar i Danmark med framför att hänga med mig och som vi lite löst hade sagt äta middag hos mig. Förståeligt att hon vill festa till det lite på sin födelsedag i och för sig, men jag vet inte ...

Nu till grejen: Jag har blivit hembjuden till relativt snygg som som definitivt är ute efter en sak – ligga.

Detta är lite svårt på flera plan. Delvis så vill jag prioritera den mysiga just för att jag tycker om henne som person (vet inte om attraktionen riktigt finns där ... tänkt att det får framtiden utvisa). Men dels är det ju också så att hon kanske inte blir så glad om jag ligger med andra på hennes födelsedag. Visst, hon vet att jag dejtar andra, men tänker faktiskt det blir extra känsligt just idag när hon bjudit med mig ut för att fira henne. Samtidigt gör hon det ju på sina villkor och väljer eventuellt bort mig om jag inte har någon vän att ta med, samt bortprioriterar mina och hennes lösa stillsamma planer.

Vad hade ni gjort? Att ljuga för henne känns inte som ett bra alternativ. Jag vill aldrig bli en manipulativ lögnare (ironiskt med tanke på vad jag tipsar om nåt inlägg upp, men där är det frågan om människor han aldrig har träffat; inte någon han etablerat någonting med). Kommer tänka på mig själv i första hand men någon måtta får det vara, folk måste få känna till premisserna man ses på så att de kan agera på det sätt som känns bra för dem.
Citera
2018-05-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ujuj, mina vänner, nu står jag inför något av ett dilemma.

Mysig tjej som jag träffat fyra gånger men aldrig gjort något med fyller år idag. Hon frågade mig om jag och någon vän till mig vill ta en drink med henne och hennes kompis. Problemet är att ingen av mina få vänner nappade då de antingen är allmänt osociala eller upptagna med familjeliv. Frågade henne om hon vill att jag hänger med dem ensam eller om det blir konstigt, hon svarade att hon ska kolla med sin vän och återkomma.

Det är uppenbart att hon vill träffa mig idag. Samtidigt väljer hon att gå ut med sin vän som hon just spenderat tre dagar i Danmark med framför att hänga med mig och som vi lite löst hade sagt äta middag hos mig. Förståeligt att hon vill festa till det lite på sin födelsedag i och för sig, men jag vet inte ...

Nu till grejen: Jag har blivit hembjuden till relativt snygg som som definitivt är ute efter en sak – ligga.

Detta är lite svårt på flera plan. Delvis så vill jag prioritera den mysiga just för att jag tycker om henne som person (vet inte om attraktionen riktigt finns där ... tänkt att det får framtiden utvisa). Men dels är det ju också så att hon kanske inte blir så glad om jag ligger med andra på hennes födelsedag. Visst, hon vet att jag dejtar andra, men tänker faktiskt det blir extra känsligt just idag när hon bjudit med mig ut för att fira henne. Samtidigt gör hon det ju på sina villkor och väljer eventuellt bort mig om jag inte har någon vän att ta med, samt bortprioriterar mina och hennes lösa stillsamma planer.

Vad hade ni gjort? Att ljuga för henne känns inte som ett bra alternativ. Jag vill aldrig bli en manipulativ lögnare (ironiskt med tanke på vad jag tipsar om nåt inlägg upp, men där är det frågan om människor han aldrig har träffat; inte någon han etablerat någonting med). Kommer tänka på mig själv i första hand men någon måtta får det vara, folk måste få känna till premisserna man ses på så att de kan agera på det sätt som känns bra för dem.

Det borde vara självklart för henne att du ska följa med, även om du kommer ensam. Åtminstone med tanke på att hon redan frågat om du vill komma. Jag menar, ni tre kan väl ha roligt ändå tillsammans? Stel tjej som börjar tänka på det bara för att du ska komma ensam; borde en tjej som gillar dig ha något emot det?

Sätt på den snygga tjejen och tacka vänligt nej till erbjudandet. Det är som du själv sa till mig; låt inte tjejen i fråga sätta sig över dig genom att neka dig...
Citera
2018-05-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Va lite mer tålmodig och stressa inte igenom nåt så har du byggt upp förtroendekapital och då blir det inga kalla fötter från damernas sida.

Jo, det är sant men vi har ju ändå skrivit och snapat i någon dag aktivt. Snackar man för mycket försvinner ju bara attraktionen? Svårt läge, men ska försöka fixa en enkel tjej ikv...

Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Var inte så jäkla säker på det Malken. Det är Eurovision ikväll. Alla brudar hänger tillsammans i klase, vräker i sig pizza, kladdkaka och lösgodis.

Minns när det var Mello-final, var en sån ledig kväll jag var sjukt sugen på att doppa men var fan öken på Tinder hela dagen.

Teoretiskt borde ju således Championsleague-finaldagen vara den bästa dagen att Tindra som snubbe.

Hahahaha, väldigt sant även detta. Varenda tjej jag snackar med ska se ESC ikväll verkar det som.
Tänk dig under VM, rena drömmen för oss Tindrare

Citat:
Tyvärr så är den strategin legit tänker jag. Stäm träff med tre stycken och om någon av de lotten inte faller på kontaktar dig angående er träff drar du ett svepskäl, ursäktar och bokar ny träff. Du slår två flugor i en smäll då chansen att få till en dejt ökar samtidigt som du skapar ett maktövertag gentemot de dejter du ställer in.

Jävligt sorgligt, men så som folk beter sig så måste en neurotisk jävel tänka på sitt eget mående. Borde kanske ta Nietzsches råd om att strida mot monster ... men själv har jag fått fem av mina senaste sju planerade dejter inställda vilket är extremt nedbrytande.

Ja, tyvärr, men man känner sig som en toffel om man låter tjejerna slösa ens tid hur de vill. Det är som du sa, man måste sätta sig över de.

---

Två (hyfsat medelmåttiga) tjejer har superlajkat mig idag, ingen av de startade en konversation och var sedan småkalla i skrift. Kanske var en superlajk av misstag eller något; har det hänt er?
Citera
2018-05-12, 20:50
Medlem
Citat:

Hur länge har du chattat med denna hona innan hembjudningen kom?
Citera
2018-05-12, 21:19
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Blev väldigt förvånad när jag drog av en boost och fick 15 matchningar under boostens gång. Dock verkade 10 st ge utslag på botradarn. Har det skett en ökning i antalet bottar eller?
Citera
2018-05-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Hur länge har du chattat med denna hona innan hembjudningen kom?

Säg fem dagar eller så. Om man vill komma direkt hem tror jag det handlar on att:

1. Bygga upp ett förtroendekapital; med andra ord prata tillräckligt länge.
2. Hålla regelbunden kontakt MEN då och då dröja länge med svaren för att inte verka desperat. Du vill ge intrycket av att du visserligen prioriterar henne en del men samtidigt har annat att tänka på.
3. Veta hur man för sig i skrift, obviously. Abstrakt punkt, men de två första är väldigt konkreta och viktiga.

Om du försöker bli hembjuden efter en dag kommer du garanterat få nej. Men du får känna in vibesen lite också; frågade den här tjejen vad hon hade för sig idag och hon svarade ”ingenting” – verkade ensam och uttråkad idag så jag slog till ... och mycket riktigt ville hon.

Hade för övrigt pejlat av tidigare var hon är ute efter så man vet att ytligt sex är EB möjlighet.

För övrigt känner jag inget superintresse inför tjejen jag ska hem till vilket underlättar. I valet av partner kräver jag någon med egenskaper jag värdesätter, däribland ett vasst intellekt – och den här tjejen särskriver och dylikt. Inte min typ men snygg och trevligt. Ska ge henne en grym natt i alla fall.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-12 kl. 21:27.
Citera
2018-05-12, 22:00
Medlem
Om jag aktiverar boost och matchar med en tjej, kan de se att jag använt mig utav boost? På samma sätt som jag kan se om någon superlajkat mig?
Citera
2018-05-12, 22:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Om jag aktiverar boost och matchar med en tjej, kan de se att jag använt mig utav boost? På samma sätt som jag kan se om någon superlajkat mig?

Troligtvis inte. Har aldrig kommit på tal och då är mina flesta matchningar på boost.

Och so what? Är någon tveksam till att man betalar för en dejtingapp så säger man något i stil med: "för mig är att betala för saker inget konstigt", relativt oberört.

Det där är ju ett fall där man kan sätta sig i skiten. Ett liknande exempel har jag från igår. Tjejen frågade om insparksveckan och jag sa i princip att jag tyckte det sög med alla övertaggade personer som tycker fåniga lekar är kul. Hon kontrade då med "så att ha kul är tråkigt?". Ja, när folk antingen låtsas att det är kul eller blir glada av att vinna en tramslek så är det rätt patetiskt, svarade jag.

Folk är alldeles för rädda att uttrycka egna åsikter. Däremot så kräver det en viss stil.
Citera
2018-05-13, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Troligtvis inte. Har aldrig kommit på tal och då är mina flesta matchningar på boost.

Och so what? Är någon tveksam till att man betalar för en dejtingapp så säger man något i stil med: "för mig är att betala för saker inget konstigt", relativt oberört.

Det där är ju ett fall där man kan sätta sig i skiten. Ett liknande exempel har jag från igår. Tjejen frågade om insparksveckan och jag sa i princip att jag tyckte det sög med alla övertaggade personer som tycker fåniga lekar är kul. Hon kontrade då med "så att ha kul är tråkigt?". Ja, när folk antingen låtsas att det är kul eller blir glada av att vinna en tramslek så är det rätt patetiskt, svarade jag.

Folk är alldeles för rädda att uttrycka egna åsikter. Däremot så kräver det en viss stil.

Aa fair enough!

Värdelös Tinderkväll för mig, som Fabula sa satt varenda tjej klistrade framför ESC. Fick ioförsig chansen att dra ut och klubba med eventuella Tindertjejer och deras kompisar men var inte sugen alls, då jag inte har någon alkohol att förtära och pallar inte dyka upp ensam på en klubb nykter när hon har 3-4 kompisar med sig; stor risk att bli lämnade ensam.

Har dock flera tjejer på kroken, nästa helg har jag flertalet säkra kort tror jag...

Hur har kvällen gått för er andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in