Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Ja, asså det är hur lätt som helst att vara efterklok, men är inte truppubbygnaden rätt skev? Hur många kontrakterade a-lagspelare har man? Typ 20 inklusive Bonke och Sarfo?
Klart att det slår tillbaka när matchandet varit rekordtätt under våren. Det är ju knappast så att pengar saknats heller för att ha en bredare trupp.
Vet inte om jag tycker den är superskev, men det är ju en en extraordinär situation som ställt till det för dom en del, hade han Kingsley inte kört toalett-ligg med småtejer så hade han väl varit ACs naturliga ersättare centralt? AC var deras absolut viktigaste nyckelspelare, som jag kommer ihåg Kingsley så var han riktigt bra i Sirius, har inte direkt plöjt spaltmeter om hans situation så vet inte om det framkommit om MFF visste att han låg pyrt till eller ej, eller för den delen om det skedde i Uppsala eller Malmö, men AC lämnade ett stort utrymme efter sig som dom inte fyllde.
Rieks/Trasten-Bachirou/Lewicki-Kingsley-??
Binaku under Stahre såg stundtals(iaf när jag såg han) ut som en kung förra året, så om man utgår ifrån det är egentligen ingen dålig värvning, likaledes var Larsson riktigt bra i Giffarna, Carlos, ett råämne som under rätt omständigheter borde kunna blomma ut, har kanske missat någon, Bonke har man ju inte sett något av så ingen kommentar.