2018-05-14, 12:19
Medlem
bravehs avatar
MFF är nya AIK. Tränarna får i snitt ca 1-2 år på sig och trots framgångar så ryker dom om dagsformen är dålig och dom inte säger rätt saker i media.

Väntar bara på att Richard Money ska dyka upp i Malmö.
2018-05-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
MFF är nya AIK. Tränarna får i snitt ca 1-2 år på sig och trots framgångar så ryker dom om dagsformen är dålig och dom inte säger rätt saker i media.

Väntar bara på att Richard Money ska dyka upp i Malmö.

De enda tränarna som vunnit något i AIK de senaste 20 åren är Stuart Baxter och Stahre och de avgick ju bägge två frivilligt. SÅ det stämmer inte att de ryker hos oss trots framgång.

Synd bara att Alm inte fick en titel hos oss.
2018-05-14, 13:02
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Helvete, fan, jävlar, fuck, kunde ni inte väntat några dagar.

Då är vi körda på onsdag 😐

Bajen har ju (tyvärr) ett jävligt bra grundspel och med den formen ni är inne i just nu kommer ni äta upp Malmö.
2018-05-14, 13:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Marsken är sork.

Vi har sånt sjukt flyt i år verkligen. Har hela tiden med glimten i ögat drivit om att vi går för guld sedan vi gjorde 1-0 mot Sirius i premiären men nu börjar man fan tro på det. Även om gnaget är större favoriter.

Är just det flytet vi har som gör mig optimistisk. Visst kan man resonera att flytet kanske släpper snart men är samtidigt sådan medgång ett guldlag brukar ha.

Nåja, allt annat än sex poäng mot Malmö och aik är oacceptabelt, bara att köra på.

Hur mycket jag än avskyr er så kan inte ens jag blunda för att ni spelar jävligt bra fotboll just nu och när man gör det brukar man få domsluten med sig. Jag kan tyvärr bara hoppas på att ni tappar det snart, men det ser förbannat oroande ut.
2018-05-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Nej, men allvarligt... Denne MP förtjänar tamejfan en egen tråd här på FB. Vilket track-record han sitter inne med... Det ska bli oerhört intressant att se vart han hamnar härnäst, han måste väl ändå vara rökt från världens högstaligor för all framtid?!

Han borde aldrig fått chansen från start, det var en helt oförståelig tränarrekrytering tycker jag, han hade ju typ inga som helst (bra)meriter att peka på från klubbfotbollen och denna gubben skulle alltså ta MFF till Europa, och dessutom vinna både cupen och AS.
2018-05-14, 13:16
Medlem
Helvete vad orättvist att dif får möta kung MP tre gånger och vi inte en enda.
Såg fram emot en överkörning, nu känns det istället 50/50.

Visst vinner man väldigt ofta matchen efter man sparkat tränaren, eller har jag bara fått för mig det?
2018-05-14, 13:18
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Helvete vad orättvist att dif får möta kung MP tre gånger och vi inte en enda.
Såg fram emot en överkörning, nu känns det istället 50/50.

Visst vinner man väldigt ofta matchen efter man sparkat tränaren, eller har jag bara fått för mig det?

Svårt att se att Danne på 1½ dag ska göra något för att vända trenden. Matchen efter Bajen kan man nog börja antyda förändring. Chockeffekten lär ligga kvar. tror på 3 - 0 Hammarby!
2018-05-14, 13:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är äckligt att mannen som anlitade Magnus Pehrsson nu har ersatt honom. Jag tycker nämligen att det hade varit rimligt att sparka Daniel Andersson också.

Ja, asså det är hur lätt som helst att vara efterklok, men är inte truppubbygnaden rätt skev? Hur många kontrakterade a-lagspelare har man? Typ 20 inklusive Bonke och Sarfo?

Klart att det slår tillbaka när matchandet varit rekordtätt under våren. Det är ju knappast så att pengar saknats heller för att ha en bredare trupp.
2018-05-14, 13:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Svårt att se att Danne på 1½ dag ska göra något för att vända trenden. Matchen efter Bajen kan man nog börja antyda förändring. Chockeffekten lär ligga kvar. tror på 3 - 0 Hammarby!
Mycket sitter nog i skallen, och tränarbytet kommer att ge det adrenalinpåslag som tillfälligt behövs.
2018-05-14, 13:53
Avslutad
Som väntat så blir det Andersson som tar över. Man får se det som en okej lösning innan uppehållet, inte så att man har någon annan att slänga in. Hellre att rekryteringsprocessen tar längre tid än att panikrekryterna någon stackare.

Dock jobbigt att den nya tränaren (ifall det blir någon) endast får en match (Sirius) på sig innan vi går in i Europaspelet.
2018-05-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, asså det är hur lätt som helst att vara efterklok, men är inte truppubbygnaden rätt skev? Hur många kontrakterade a-lagspelare har man? Typ 20 inklusive Bonke och Sarfo?

Klart att det slår tillbaka när matchandet varit rekordtätt under våren. Det är ju knappast så att pengar saknats heller för att ha en bredare trupp.

Vet inte om jag tycker den är superskev, men det är ju en en extraordinär situation som ställt till det för dom en del, hade han Kingsley inte kört toalett-ligg med småtejer så hade han väl varit ACs naturliga ersättare centralt? AC var deras absolut viktigaste nyckelspelare, som jag kommer ihåg Kingsley så var han riktigt bra i Sirius, har inte direkt plöjt spaltmeter om hans situation så vet inte om det framkommit om MFF visste att han låg pyrt till eller ej, eller för den delen om det skedde i Uppsala eller Malmö, men AC lämnade ett stort utrymme efter sig som dom inte fyllde.

Rieks/Trasten-Bachirou/Lewicki-Kingsley-??

Binaku under Stahre såg stundtals(iaf när jag såg han) ut som en kung förra året, så om man utgår ifrån det är egentligen ingen dålig värvning, likaledes var Larsson riktigt bra i Giffarna, Carlos, ett råämne som under rätt omständigheter borde kunna blomma ut, har kanske missat någon, Bonke har man ju inte sett något av så ingen kommentar.
2018-05-14, 14:00
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vet inte om jag tycker den är superskev, men det är ju en en extraordinär situation som ställt till det för dom en del, hade han Kingsley inte kört toalett-ligg med småtejer så hade han väl varit ACs naturliga ersättare centralt? AC var deras absolut viktigaste nyckelspelare, som jag kommer ihåg Kingsley så var han riktigt bra i Sirius, har inte direkt plöjt spaltmeter om hans situation så vet inte om det framkommit om MFF visste att han låg pyrt till eller ej, eller för den delen om det skedde i Uppsala eller Malmö, men AC lämnade ett stort utrymme efter sig som dom inte fyllde.

Rieks/Trasten-Bachirou/Lewicki-Kingsley-??

Binaku under Stahre såg stundtals(iaf när jag såg han) ut som en kung förra året, så om man utgår ifrån det är egentligen ingen dålig värvning, likaledes var Larsson riktigt bra i Giffarna, Carlos, ett råämne som under rätt omständigheter borde kunna blomma ut, har kanske missat någon, Bonke har man ju inte sett något av så ingen kommentar.

Även Rieks och Traust är bra värvningar men det har bara inte funkat för någon. Får se om de lyckas spela som de ska med tränarbytet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in