2018-05-14, 00:51
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ni blir aldrig mäns likar kvinns, acceptera er roll som kvinnor istället. Att försöka vara som män gör er bara olyckliga och vi gillar er inte så.

Sluta ta livsstilsråd från kulturmarxistiska normbrytarfanatiker som bara vill bryta ned och fördärva vår civilisation.

Nej du, som kvinna ska man klippa håret kort, färga det lila, äta skräpmat, ignorera allt vad motion innebär och prutta öppet. Kvinnan ska också diskutera smakliga ämnen som mens och analklåda vid matbordet. Sist men inte minst ska hon använda sig av sin frustration som allt detta medför till att hata vita västerländska män, men samtidigt vara fullständigt öppen för islamistiska extremister.

DET om något är kvinnligt det.
Citera
2018-05-14, 01:32
Medlem
Superlistigs avatar
Att detta ens diskuteras... upplysningens århundraden har skapat så mycket välstånd. Upplysningens fiender, dessa jävla postmodernister, borde steglas.

Det är iofs sant att det straffet skulle vara emot upplysningens ideal, men just nu är det ”damned if you do, damned if you don’t”.

Därför tror jag på upplysninges ”samson option”: Stegling, men först efter att förövarna fått bevittna hela blodslinjen raderas.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Samson_Option
Citera
2018-05-14, 02:24
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
kvinnor lever längre pga av yrkesval... I det feministiska sverige så kommer männen snart leva längre..

tänk alla gamlingar idag... männen jobbade på BT-Kemi o kärringafan va hemmafru.. inte så konstigt att männen I snitt lever kortare liv..

En ren gissning är att män lever kortare pga den hormonella skillnaden. T ex män har mer testosteron. Kollar man på snubbar som tar steroider så är hjärtproblem inte helt ovanligt. En teori jag har, någon som har nå åsikter om detta?
Citera
2018-05-14, 03:43
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är väl inte helt fel. Om du nu vore en kvinna vore det väl evinnerligen tröttsamt att hela tiden höra hur svag du är sett till männen. Jag skulle tycka det skulle vara extremt jobbigt att höra hela tiden hur svag jag är. Då skulle man liksom hitta saker som man var bättre i och lyfta fram just dessa saker. Det är ju bara mänskligt,

"Mänskligt"? Barnsligt menar du? Vilken vuxen håller på och säger att någon är svag hela tiden, kan tänka mig det händer om man går te.x i lekis fortfarande.

Jag är kort, har väl hänt att någon sagt att jag är det. Men det är ju inte så att man blir kränkt eller tänker så mycket på det mer än att "ja, så är det."

Citat:
Ursprungligen postat av Googla
En ren gissning är att män lever kortare pga den hormonella skillnaden. T ex män har mer testosteron. Kollar man på snubbar som tar steroider så är hjärtproblem inte helt ovanligt. En teori jag har, någon som har nå åsikter om detta?

Eh, när vi blir äldre får vi jättedåligt med testosteron, om hjärtproblem var linkat till naturligt testosteron skulle vi i så fall ha hög dödlighet när vi är runt 18-20 då vi peakar vad gäller testo..

Hörde nyligen att korta lever längre, någon på radio som sa "det är ju allmänt känt att korta lever längre..". Hade jag faktiskt inte en aning om. När jag var runt 15 eller så vet jag att man sa det motsatta, minns att en äldre arbetskamrat gav mig en syrlig kommentar "höhö, då blir du inte så gammal" (också något de sa på radio).. summa summarum: man ska nog inte tro så mycket på vad fake-news radio säger..
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2018-05-14 kl. 03:52.
Citera
2018-05-14, 04:17
Bannlyst
Citat:

Nu är det väl inte så många som roidar? Det handlar nog rent epidemiologiskt om andra faktorer.
Citera
2018-05-14, 05:05
Medlem
Rois avatar
Kvinnan har framstått som det svagare könet eftersom så stor del av hennes energi går till att producera avkomma med jättelika skallar och nära dem under en stor del av uppväxten. Därför har det även krävts av män att de kan beskydda sina kvinnor.

Jävla semantikdebatt.
Citera
2018-05-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Kvinnor lever längre."
.

En skandal. Sjukvården måste sluta diskriminera män.
Citera
2018-05-14, 07:05
Medlem
Citat:
Jo men detta är liksom vad hon säger också. "Kvinnor insjuknar senare i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar och lever längre." Det är liksom sant. Det är också sant att Messi som är en kort en kan dribbla extremt bra mycket för just han är en kort en och kan därmed skicka upp försvarare på 1,90+ till läktaren.

Och det är också sant att det svenska landslaget i fotboll, damer, fick spö av Brommapojkarnas ungdomslag(upp till 16.) Samma gäller ishockylaget damer. Och det sista, hjärtsjukdomar MINSKAR för män och ÖKAR för kvinnor. Så skillnaden mellan könen i livslängd har också minskat.
Citera
2018-05-14, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Kvinnan har framstått som det svagare könet eftersom så stor del av hennes energi går till att producera avkomma med jättelika skallar och nära dem under en stor del av uppväxten. Därför har det även krävts av män att de kan beskydda sina kvinnor.

Jävla semantikdebatt.
Män är inte starkare av det skälet att han ska skydda avkomman. Män är starkare för att över huvudtaget få en avkomma... Man slåss om honorna, då företrädelsevis mot andra män.
Citera
2018-05-14, 07:25
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Är väl inte helt fel. Om du nu vore en kvinna vore det väl evinnerligen tröttsamt att hela tiden höra hur svag du är sett till männen. Jag skulle tycka det skulle vara extremt jobbigt att höra hela tiden hur svag jag är. Då skulle man liksom hitta saker som man var bättre i och lyfta fram just dessa saker. Det är ju bara mänskligt,

Nej det är idiotiskt! Frågan handlade om fysisk styrka, och hon yrar om livslängden vilket inte ens har med ämnet att göra. En riktigt störd person. Som du relaterar till, säger en hel del om dig
Citera
2018-05-14, 07:27
Medlem
Förresten, var det inte så att hbtq rörelsen påstod att kön bara var en social konstruktion? Betyder det att kvinnor också är svagare på ett socialt plan?
Citera
2018-05-14, 07:30
Medlem
Citat:

Testosteron minskar redan i 35 års åldern. Kärringar och män i 70års åldern har bara måttlig
skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in