2018-05-14, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
En ren gissning är att män lever kortare pga den hormonella skillnaden. T ex män har mer testosteron. Kollar man på snubbar som tar steroider så är hjärtproblem inte helt ovanligt. En teori jag har, någon som har nå åsikter om detta?
Jävla malande om det här. Ja det finns en minimal skillnad i livslängd på grund av testosteronet - men det rör sig om 1-2 år. Den skillnad som funnits har varit kopplad till mannen fysiska styrka som gjort honom mer lämpad att utföra tunga och farliga yrken vilket lett till för tidig död.
Ett extremt tydligt bevis på det är att gapet i medellivslängd minskat radikalt i takt med att fler och fler farliga yrken försvinner och att mäns arbetsmiljö förbättrats. Eller menar du att det har med testosteronhalter att göra - i luften eller i vattnet då eller?
Citera
2018-05-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/har-har-vetenskapen-haft-fel-om-kvinnor

"Angela Saini berättar att kvinnan har framstått som det svagare könet rent fysiskt. Detta grundar sig i att män i snitt är 15 centimeter längre än kvinnor och har en överkroppsstyrka som är den dubbla."

"Men styrka kan definieras på andra sätt, menar Angela Saini. Kvinnor insjuknar senare i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar och lever längre."

Är det här en vansinnestolkning av begreppet "fysisk styrka"?
Är det OK att SVT publicerar Angelas tankar utan att ifrågasätta hennes tolkning det minsta?

Själv tycker jag detta är ett bra exempel på vad som händer när man bara anställer feminister på redaktionen. Man kan definiera vad som helst som vad som helst bara man vill. Det har dock ingenting med vetenskap att göra, men om tolkningen gör feministerna nöjda verkar SVT tycka det är OK forskning.

Ha ha ha

Fantastiskt roligt. Hennes logik är skrattretande.

Sedan är kvinnor intellektuellt underlägsna män. De har liknande IQ men styrs av sina känslor när de tänker. Saini är ett bra exempel. Hon kan mycket väl ha högt IQ men likväl blir det pannkaka när hon tänker i kontroversiella frågor.
Citera
2018-05-14, 08:14
Medlem
UgLyBastards avatar
riktiga män är bättre än feminister i alla dess former, både psykiskt och fysiskt.
min sambo (tjej) är en jäkel på att arbeta, studera, sköta livet osv. hon skulle aldrig kalla sig själv för feminist även om hon vill att saker och ting ska vara (relativt) jämställda.
jag tackar Gud för att hon vet att män och kvinnor har olika sysslor och styrkor här på jorden.
Citera
2018-05-14, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jävla malande om det här. Ja det finns en minimal skillnad i livslängd på grund av testosteronet - men det rör sig om 1-2 år. Den skillnad som funnits har varit kopplad till mannen fysiska styrka som gjort honom mer lämpad att utföra tunga och farliga yrken vilket lett till för tidig död.
Ett extremt tydligt bevis på det är att gapet i medellivslängd minskat radikalt i takt med att fler och fler farliga yrken försvinner och att mäns arbetsmiljö förbättrats. Eller menar du att det har med testosteronhalter att göra - i luften eller i vattnet då eller?

Ja, män tar också mer risker. Män är kraftigt överrepresenterade i olycksstatistik.
Citera
2018-05-14, 08:35
Medlem
UgLyBastards avatar
snart heter det väl att vi ser likadana ut fysiskt också..
det finns inga skillnader mellan män och kvinnor - om det inte "gynnar" kvinnorna då, såklart!
Citera
2018-05-14, 08:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/har-har-vetenskapen-haft-fel-om-kvinnor

"Angela Saini berättar att kvinnan har framstått som det svagare könet rent fysiskt. Detta grundar sig i att män i snitt är 15 centimeter längre än kvinnor och har en överkroppsstyrka som är den dubbla."

"Men styrka kan definieras på andra sätt, menar Angela Saini. Kvinnor insjuknar senare i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar och lever längre."

Är det här en vansinnestolkning av begreppet "fysisk styrka"?
Är det OK att SVT publicerar Angelas tankar utan att ifrågasätta hennes tolkning det minsta?

Själv tycker jag detta är ett bra exempel på vad som händer när man bara anställer feminister på redaktionen. Man kan definiera vad som helst som vad som helst bara man vill. Det har dock ingenting med vetenskap att göra, men om tolkningen gör feministerna nöjda verkar SVT tycka det är OK forskning.

Sluta se och lyssna på SVT så slipper du bli irriterad, få högt blodtryck och så småningom hjärtinfarkt.
Undvik feak bojkotta dem.
Citera
2018-05-14, 09:11
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hela artikeln bevisar att kvinnor är intellektuellt underlägsna för de tänker inte logiskt utan emotionellt.

Artikeln är ett bra bevis för snedfördelningen inom vad SVT rapporterar om. De ignorerar alla vetenskapliga uppsatser och väljer istället att presentera någon pop-kulturell nuppa som framsidesnyhet, så att folket ska tro att det nu är detta som gäller.

Och säg inte att "alla ser genom det" - ffa ser de flesta kvinnor inte genom det utan de tror på allt galet de läser om det "låter bra", typ som astrologi.

Feminister måste ju kvotera in kvinnor och "justera" för patriarkatet, och sedan förklarar man att det är jämlikt. Darwin var en empiriker ut i fingerspetsarna. Att han såg kvinnor som intellektuellt underlägsna berodde på att det var så det såg ut. Och så ser det i hög utsträckning fortfarande ut. De flesta som topp-presterar inom valfri aktivitet är män. Det var detta Darwin noterade och det är ju sant.

Ta t.ex. socialt arbete. 9 av 10 som läser socialt arbete är kvinnor. Men 16 av 19 professorer som listat på Wikipedia är män: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_professorer_i_socialt_arbete

Om man undersöker de aktiviteter där kvinnor skulle kunna förvänta sig prestera jämnbra med män eftersom man enbart går efter förmåga, och inte kan kvotera in någon, så presterar män överlägset bättre än kvinnor.

Den enda kvinnan bland de hundra bästa schackspelarna är t.ex. rankad nr 64 och schack är 100% egalitär: spelar du bra så vinner du. Patriarkatet vinner inga partier. (och till skillnad från i verkliga livet så ger feministiskt gnäll inga extrapoäng)

Visst kan kvinnor prestera bättre än man intellektuellt sätt, det ifrågasätter väl ingen, precis som att en kvinna kan vara längre och starkare än en man. Men överlag är männen bättre.

Ta nobelpristagare i litteratur. Kvinnor är mer verbala än män, men innan nobelstiftelsen började kvotera in kvinnliga pristagare så var 8 av 10 pristagare män.

Eller ta pianister. Också 100% egalitär aktivitet där minst lika många kvinnor som män börjar spela som barn. Ändå är 9 av de 11 bästa pianisterna just nu män. (https://fireinsidemusic.com/best-pianists-alive/) Jag hittade en annan lista som säger 8 av 10.

Vilket är precis det Darwin påpekade: att oavsett vilken aktivitet man tittar på så presterar män överlag bättre om de lägger manken till. Lägger de inte manken till så kan förstås kvinnor prestera bättre.

Detta är ju spekulation på hög nivå.

Påminner mig om när Freud skrev att män har drivit all utveckling allt utom att tämja elden, för när en man ser en eld så vill han pissa på den. Ja man kan ju spekulera fritt när man skriver en bok.

Jag håller med dig men jag tänker på en sak Jordan Petersson sa. Feminister undrar ju alltid varför det nästan alltid är män som är VD, Speciellt för de mer framgångsrika företagen. Kvinnor anser att det är MÄN som har dessa positioner och måste dela med sig av dessa till kvinnan. Vad man missar är att de flesta av oss män skulle aldrig ha en chans att nå den nivån heller. Få skulle ens vilja göra det som krävs för att nå till toppen. Att jobba 100 timmar i veckan. Göra chansartate investeringar med den stressen. Aldrig ha tid med familj osv. Varför är det så viktigt att få in kvinnor på dessa poster? Det är ett fåtal, oftast män som är tillräckligt drivna, fokuserade, motiverade att ge 110% för att nå dit. Ungefär som att Bestiga mount everest, fast du gör det varje dag.

Att de flesta schackspelare är män kan delvis bero på hög intelligens. Men även personlighetsdrag som liknar aspergerger. Män är ju mer benägna att ha det än kvinnor. Då snöar man ofta in sig på ett ämne och tycker att allt annat är oviktigt. Det är väl ungefär den typen som viger sina liv åt schack. Är kvinnor sämre för det? Skulle säga att dom är vettigare just i det här fallet. För att dom INTE snöat in sig på en lek.

Det finns fler genier bland män än hos kvinnor. Det är sant. Men också fler idioter och folk som har ovanligt lågt iq. Kvinnor befinner sig inte ute på kanterna av IQ-skalan. De håller sig mer i mitten. Män uppfinner prylar och idéer, både bra och dåliga. Sedan väljer kvinnan den framgångsrika mannen som får föra sina gener vidare. Ofta även pga något som heter sexuellt urval. Dvs egenskaper som inte har med anpassning efter miljön att göra. Utan egenskaper som (oftast kvinnan) tänder på. Hos fåglar är det stora färggranna fjädrar. Hos människor (kvinnor) är det muskler, intelligens, list, dominans. Symetri i ansiktet (tyder på friska gener). Så det är antagligen mest kvinnans eget fel att män är starkare än kvinnor.

FYSISKT, fysiskt.
Citera
2018-05-14, 10:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är väl inte helt fel. Om du nu vore en kvinna vore det väl evinnerligen tröttsamt att hela tiden höra hur svag du är sett till männen. Jag skulle tycka det skulle vara extremt jobbigt att höra hela tiden hur svag jag är. Då skulle man liksom hitta saker som man var bättre i och lyfta fram just dessa saker. Det är ju bara mänskligt,

Tycker ändå att det är lite äta kakan och ha den kvar. Jag tror säkert att många kvinnor är less på att höra det men de flesta kvinnorna vill ju att männen ska bära saker för att dom är starkare eller ta ner saker från hyllor för att vi är längre osv.
Citera
2018-05-14, 10:13
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tycker ändå att det är lite äta kakan och ha den kvar. Jag tror säkert att många kvinnor är less på att höra det men de flesta kvinnorna vill ju att männen ska bära saker för att dom är starkare eller ta ner saker från hyllor för att vi är längre osv.

Jag instämmer, om en kvinna delat länken i TS och sedan frågar en man om att flytta något otympligt, tungt eller ta ner något från hög höjd så bör hon få till svar; nix men du lever ju iallafall längre
Citera
2018-05-14, 11:42
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Är det verkligen hennes mening? Menar hon inte helt enkelt att det är fysiks styrka att vara motståndskraftig mot bl.a hjärt- och kärlsjukdomar?

Om det skall räknas som fysisk styrka så tycker jag inte att det är intressant att jämföra med den typ av fysisk styrka som krävs när man exempelvis testar styrkan för brandmän. Men jag kan ha missat kopplingen. Argumenterar hon för just det?

Att hon så gärna vill diskutera och argumentera för att kvinnans fysiska styrka skall vara relevant i förhållande till mannens fysiska styrka gör att hon förstör det som kan vara den viktiga poängen i det hon faktiskt kommer fram till.
Ja, det är helt uppenbart att det kan bli lite fel när vi vissa försöker tänka.
Citera
2018-05-14, 11:45
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Nej du, som kvinna ska man klippa håret kort, färga det lila, äta skräpmat, ignorera allt vad motion innebär och prutta öppet. Kvinnan ska också diskutera smakliga ämnen som mens och analklåda vid matbordet. Sist men inte minst ska hon använda sig av sin frustration som allt detta medför till att hata vita västerländska män, men samtidigt vara fullständigt öppen för islamistiska extremister.

DET om något är kvinnligt det.
Ja, det verkar ju uppenbarligen vara den måttstocken som gäller.
Arma arma Svea
Citera
2018-05-14, 11:54
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Förresten, var det inte så att hbtq rörelsen påstod att kön bara var en social konstruktion? Betyder det att kvinnor också är svagare på ett socialt plan?
Exakt, varför kan inte bara fittvänstern, ta av sig offerkåpan och identifiera sig som män?
Dom förstör för alla upplysta kvinnor, fattar dom inte detta själva. I värdens mest jämställda samhälle skall man slippa detta jävla trams, och var fan hittar dom alla dessa så kallade offer och förtryckta kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in